AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Rainbow Thumbs Down GIF by Mind Pump Media

Ben benieuwd hoeveel Extension Rebellion activisten er morgen worden gearresteerd of kapot gereden in Den Haag.

Voor hun eigen veiligheid hoop ik dat vooral de lange lat eroverheen gaat.

Ook niet als het boeren zijn of Friezen zijn?
Mwa, dat zogenaamde meten met twee maten valt flink tegen. De Friezen hadden ten eerste het voordeel dat er nog geen snelwegblokkerende demonstranten waren. Ten tweede demonstreerden ze niet zelf. Ten derde zijn ze behoorlijk fors veroordeeld, als ik me dat goed herinner.
Met de boeren is het iets ingewikkelder. Maar volgens mij heeft FDF maar een keer expliciet blokkades aangekondigd (namelijk bij distributiecentra). En toen zijn ze ook teruggefloten door de rechter en hebben ze opgeroepen om niet te blokkeren: https://nos.nl/artikel/2315125-boeren-stellen-acties-distributiecentra-uit-na-vonnis-rechter. Daarnaast waren er een hoop individuele boeren door het hele land, die op eigen houtje blokkades hadden opgeworpen. Daarvan is ten eerste niet te voorspellen welke boer gaat blokkeren en het gaat ook niet om een concrete locatie. Dat is daarmee veel lastiger om op te handhaven. En zodra er eenmaal tientallen tractoren op een kruispunt/snelweg o.i.d. staan, krijg je ze niet zomaar weg door de aard van het voertuig.

Diverse verschillen dus.

Overigens ook interessant dat de rechter oordeelde dat het OM correct had gehandeld, maar dat linkse politici toch vonden dat het OM incorrect had gehandeld. Die politici spreken zich nu feitelijk uit tegen de rechter. Dat is toch wel opvallend in een rechtsstaat. Ik betwijfel of ze ook zo hadden gereageerd als een clubje als Pegida of Voorpost exact dezelfde plannen had gehad. Ongetwijfeld had Sigrid dan weer een opiniestuk gepubliceerd waarin ze aangeeft dat we ons moeten uitspreken tegen extremisme.

Zouden ze beter af zijn zonder het werk in die mijnen?

Qatar heeft ook zoveel mensen zulke mooie kansen gegeven....
Ik snap dat de eerste gedachten zijn dat het een vorm van moderne slavernij is en dat de omstandigheden erbarmelijk zijn. Maar wat is er voor alternatief voor die mensen?

Laatst bewerkt:
Ik snap dat ze eerste gedachten zijn dat het een vorm van moderne slavernij is en dat de omstandigheden erbarmelijk zijn. Maar wat is er voor alternatief voor die mensen?
Het alternatief is dat die mensen dat werk doen onder menswaardige omstandigheden en redelijke voorwaarden.

Laatst bewerkt:
Het alternatief is dat die mensen dat werk doen onder menswaardige voorwaarden.
Dat is een optie waar ik niet aan dacht, wel heb ik daar twee kanttekeningen bij.
1. Wil de westerse consument daar wel voor betalen.
2. Is de arbeider niet te koppig of nonchalant.

Wat het tweede punt betreft, mijn werkgever is zo’n 15 jaar geleden begonnen met flinke uitbreidingen in China en India. In China zijn we nog flink vertegenwoordigd, in India niet. De Indische arbeider kon niet overtuigd worden van het nut van persoonlijke beschermingsmiddelen en waardoor mijn werkgever zich zo goed als teruggetrokken heeft uit dat land.

Ik snap dat de e eerste gedachten zijn dat het een vorm van moderne slavernij is en dat de omstandigheden erbarmelijk zijn. Maar wat is er voor alternatief voor die mensen?
Tijdens mijn tijd in Afrika merkte ik dat veel expats het een soort sport vonden om hun plaatselijke bediendes zo weinig mogelijk te betalen.

Terug
Naar boven