AndroidHealthClinic

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Maar daar betaal je sinds de hernoeming van wegenbelasting naar motorrijtuigenbelasting toch niet meer voor?
Oh dan loop ik kennelijk achter.

Fundamenteel sta ik wel achter belasten per gereden KM, alleen iedereen weet, wat nu ook maar weer blijkt uit dit voorstel, is dat het niet gebruikt gaat worden om het systeem beter te laten werken, maar om meer geld in de lade te krijgen.

Zelfde verhaal met betalen per vuilniszak, geweldig idee maar het is voor zowat niemand goedkoper dan voorheen. Wees als overheid ook gewoon eerlijk dat dit systeem voor minstens 90% meer geld gaat kosten ipv 'ja als je zuinig bent ben je goedkoper uit'.

Volgens onze app heeft het gemiddelde huishouden 1.3 zak 60liter huisvuil per maand? Geloof je het zelf?

Oh dan loop ik kennelijk achter.

Fundamenteel sta ik wel achter belasten per gereden KM, alleen iedereen weet, wat nu ook maar weer blijkt uit dit voorstel, is dat het niet gebruikt gaat worden om het systeem beter te laten werken, maar om meer geld in de lade te krijgen.
Ook op het principe is best wat aan te merken. Vaak zijn het de mensen uit de lagere sociale klasse, die een auto nodig hebben voor hun werk. Die kunnen minder/niet thuiswerken. Dan is het dus deels een belasting op vakarbeiders. Niet helemaal eerlijk.

Ook op het principe is best wat aan te merken. Vaak zijn het de mensen uit de lagere sociale klasse, die een auto nodig hebben voor hun werk. Die kunnen minder/niet thuiswerken. Dan is het dus deels een belasting op vakarbeiders. Niet helemaal eerlijk.
Dan compenseren we dat weer met een hogere reiskostenvergoeding. :)

Lezen we even mee :emo:

Geweldig. Alleen samen krijgen we het klimaat onder controle.

Klopt maar ik denk dat het alsnog beter is dan een flat rate.
Dan compenseren we dat weer met een hogere reiskostenvergoeding. :)

En dit inderdaad!

Het is daarnaast ook een voorbeeld van stedelijke gebieden vs buitengebieden, met grotere afstanden en een beperkt ov is de auto vaak de enige optie.

Ik koop wel een oude bak met analoge km teller en trek de kabel los.

Ik laat gewoon R18-85-225 monteren ipv r18-45-225. 30% korting op de kilometerheffing en lagere toeren op de snelweg.

Alleen niet echt top de voor de acceleratie :roflol:

Hebben ze toch al met die milieu zones.

Lezen we even mee :emo:

Ooohh, das straks dus maar 4x zoveel. Koopje

Linkerkolom is wel ergens waar de wegenbelasting vrij hoog is

zou er vast op voorsorteren die auto's zijn straks niet aan te slepen. Maar er komt vast een regel waarom je daar niet meer mee de weg op mag :lol:
Rijhulpsystemen die zelf ingrijpen om te voorkomen dat je te hard rijdt ofzo :o

En omgedraaid, ergens vind ik het ook best gek dat je minder betaalt voor iets wat je amper gebruikt. Dan ben je er minder van afhankelijk. Een boodschappenkarretje is ergens een stukje luxe, dat is met werk vervoer toch anders. Tenzij je in de randstad woont ofzo

Pleit jij nu voor een winkelkarretjestaks? :D

Overigens sluit dit allemaal wel weer naadloos aan op de 15 minute cities natuurlijk :rolleyes:

All your hard verdiende knaken are belong to us.

Dat snap ik niet zo goed. Waarom vind je dat?
Er zijn net zo goed drogredenen te verzinnen om je daar extra voor te laten betalen. In Amsterdam zijn er al projecten voor begonnen. Een auto die je toch amper gebruikt moet je maar delen, en dat soort onzin

Er zijn net zo goed drogredenen te verzinnen om je daar extra voor te laten betalen. In Amsterdam zijn er al projecten voor begonnen. Een auto die je toch amper gebruikt moet je maar delen, en dat soort onzin

Straks je huis ook.

Terug
Naar boven