- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je vast oefenen voor 2030:
![]()
GeenStijl: Welkom in 2030: Nederlandse burgers krijgen een PLANEETPUNTENSYSTEEM tegen overconsumptie
Nee, we zeggen niet dat er \*niks\* moet gebeuren, maar hier gaan de nekharen toch echt van overeindwww.geenstijl.nl
Geen idee hoe het er precies uit zou moeten zien, maar al heel lang vraag ik me af of het niet beter is om twee niet onbeperkt uitwisselbare betaalmiddelen naast elkaar te hebben. Ik denk dat ik als tiener door (video)games aan die gedachten ben gekomen. Laat het stelsel van geld verdienen zoals het nu is gewoon bestaan en voeg daar iets aantoe wat je bij je geboorte krijgt en wat met bepaalde intervallen wordt aangevuld. De uitwerking kan op allerlei manieren, het hoeft niet gekoppeld te worden aan CO2-uitstoot, energieverbruik, of het aantal gereden km’s. Het kan ook een tweede betaalmiddel zijn welke afhankelijk van de nood van de producten en of diensten die je ervoor koopt een andere wisselkoers heeft met de bestaande valuta.
Dan krijg je natuurlijk onherroepelijk handel in tussen deze twee betaalsystemen, maar dat moet tegenwoordig prima te reguleren zijn, vrije ruimte binnen belastingschalen en allerlei toeslagen zijn ook niet te verhandelen, dus voor zoiets is ook wel wat te bedenken.
Het zou ook een alternatief kunnen zijn voor uitkeringen of een basissalaris, dat die uitgekeerd worden in valuta A en als je daarboven nog andere inkomsten hebt dat dat uitgekeerd wordt in valuta B. Alles kan dan twee prijzen hebben, bij luxeproducten en diensten is de koers gewoon 1:1 en bij zaken die onder je basis behoeften vallen is de koers nadeliger voor valuta B. Als je alles goed uitwerkt kunnen de 2 BTW tarieven afgeschaft worden, heb je geen vreemde toeslagen nodig om de boel te nivelleren, onnodige luxe in de vorm van te veel basisbehoefte vergaren zoals meerdere auto’s of huizen op je naam hebben staan is dan in eens heel kostbaar omdat één van beide valuta’s niet onbeperkt te vergaren is.
Meer dan een vaag idee heb ik nooit kunnen creëren in mijn hoofd, maar ik weet wel dat ik er al minimaal 25 jaar geleden al over nadacht en telkens als iets als rekeningrijden en of CO2 budgetten in het nieuws komt, denk ik dat als het goed in elkaar wordt gezet dat het een werkbaar en eerlijk systeem zou kunnen zijn. Maar daar is waarschijnlijk (te) veel regulering en controle voor nodig.
Ja, maar niet naar die burgers....En maar blijven volhouden dat er niet naar de burgers wordt geluisterd.![]()
De voedselbank?
Easy, Fleur Agema.Ja, maar niet naar die burgers....
Net als: stem op een vrouw, maar dat mag dan niet Van der Plas of Nanninga zijn...
Wat doet vastgoed met een beetje lander bij eigenlijk? Ook nog echte winters en echte zomers in Rusland![]()
Zelf ben ik natuurlijk grotendeels opgegroeid in Nederland en ook al woon ik hier al bijna 10 jaar, mijn lichaam kan nog steeds niet tegen die koude. Je moet er echt mee opgegroeid zijn, denk ik.Die winters gaan je na 1 keertje wel flink tegenstaan kan ik je vertellenZelf ben ik natuurlijk grotendeels opgegroeid in Nederland en ook al woon ik hier al bijna 10 jaar, mijn lichaam kan nog steeds niet tegen die koude. Je moet er echt mee opgegroeid zijn, denk ik.
Het zal je ook verbazen hoe anders je dagelijkse leven zeg maar is in de wintermaanden, wanneer het buiten maandenlang -20 is en de dagen superkort zijn. Het heeft in zekere zin ook een grote invloed op je psyche, imo. Als het buiten alleen maar tyfuskoud en donker is wil je heel de dag alleen maar vreten en onder een deken liggen. Low calorie bodybuilding diets zijn in de winter ook gewoon pure t*fus.
Maar de zomers daarentegen zijn wel lekker, ja. Dat maakt een hoop goed.
Gewoon je Co² voetprint exporterenRome sluit deal met Amsterdamse afvalverwerking: elke week 900 ton huisvuil per trein naar Nederland![]()
Rome sluit deal met Amsterdamse afvalverwerking: elke week 900 ton huisvuil per trein naar Nederland
Amsterdam gaat een deel van het huisvuil van Rome verwerken. Vanaf begin april komt er 900 ton wekelijks per trein naar Nederland.www.parool.nl
Amsterdam gaat een deel van het huisvuil van Rome verwerken. Vanaf begin april komt er 900 ton wekelijks per trein naar Nederland.
Dit land is 1 grote grap geworden.

NL koopt ook al jaren afval van Ierland, om de verbrandingsovens aan het werk te houdenRome sluit deal met Amsterdamse afvalverwerking: elke week 900 ton huisvuil per trein naar Nederland![]()
Rome sluit deal met Amsterdamse afvalverwerking: elke week 900 ton huisvuil per trein naar Nederland
Amsterdam gaat een deel van het huisvuil van Rome verwerken. Vanaf begin april komt er 900 ton wekelijks per trein naar Nederland.www.parool.nl
Amsterdam gaat een deel van het huisvuil van Rome verwerken. Vanaf begin april komt er 900 ton wekelijks per trein naar Nederland.
Dit land is 1 grote grap geworden.
Allemaal de schuld van de boeren, de automobilist, vleeseters en mensen die niet met de trein naar Gran Canaria op vakantie gaan.NL koopt ook al jaren afval van Ierland, om de verbrandingsovens aan het werk te houden
Alleen maal biomassa voor groene energie en daar krijgen we nog geld voor ook.Voor de Jesse Klavertjes onder ons, dat is dus bijna 1 miljoen kilo afval, per week.
Alleen maal biomassa voor groene energie en daar krijgen we nog geld voor ook.
Via de windmolens komt dat aanwaaienEn hoe komt dat afval in Amsterdam, met de toverstaf van Harry Potter?
Op kosten en CO2 voetprint van de Italianen?En hoe komt dat afval in Amsterdam, met de toverstaf van Harry Potter?
🤦♂️
Achter op de bezem bij Sigrid Kaag.En hoe komt dat afval in Amsterdam, met de toverstaf van Harry Potter?