XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Daarom adviseer onze linkse medemens dat het beste dat ze kunnen doen voor de wereld is collectief stoppen met ademen.

Gewoon kerncentrales bouwen. Kosten: € 2-2,5 miljard per centrale. Levert aan ca. 3 miljoen huishoudens. VS hebben 330 miljoen inwoners. Gemiddelde van 2,5 personen per huishouden geeft 132 miljoen huishoudens, dus zon 44 kerncentrales. 44 x 2,5 miljard = 110 miljard. Naast huishoudens ook nog electriciteit aan bedrijven, dus doen we het x2, geeft 220 miljard.

Klaar. Wat nou 53 biljoen.

Komt nog wel bij hoe we CO2-neutraal gaan vliegen enzo. En scheepvaart.
Ik ben ook voorstander van kernenergie, wel vraag ik me nu af of het eenvoudig is om voldoende Uranium te delven voor de energiebehoefte van de komende decennia.

Anyhow

Dat uranium opraakt zou geen einde van kernenergie hoeven te bekenen mits we tijdig overstappen op andere brandstoffen, zoals bijv. thorium.
Klopt, maar ik zou graag willen weten hoe veel energie we kunnen opwekken met de hoeveelheid Uranium die wel redelijker wijs kunnen delven.

Man made global warming en dat hele CO2 gelul is een scam.

Kvind het wel interessant in ieder geval en zie niet waarom het onmogelijk zou zijn. Het bij voorbaat al afdoen als plate aarde theorie vind ik nogal simpelminded tbh, maar ik ben benieuwd naar je beredenering.

Terug
Naar boven