Fitness Seller

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Maar je denkt dus dat het niet mogelijk is? Methaan bijvoorbeeld kan prima door de aarde worden gemaakt. Sommige planeten hebben zelfs zeeën van methaan.
Niet in die mate dat het een significante bijdrage kan leveren.

Wat het is zuurstof gehalte op die planeten?

Ik geloof trouwens best dat de meest baseert “organische” moleculen abiotisch gevormd kunnen worden. Iets complexer wellicht ook door natuurlijke katalysatoren het leven is immers ook ontstaan, maar de totale samenstelling van de fossiele brandstoffen is te complex omdat niet toe te dichten aan biologische processen.

Ik geloof trouwens best dat de meest baseert “organische” moleculen abiotisch gevormd kunnen worden. Iets complexer wellicht ook door natuurlijke katalysatoren het leven is immers ook ontstaan, maar de totale samenstelling van de fossiele brandstoffen is te complex omdat niet toe te dichten aan biologische processen.
Ook niet gedeeltelijk? Ik ben wel benieuwd wat de aarde kan maken en in welke hoeveelheden.

Laag

Zouden bacteriën een rol kunnen spelen? Die dus de simpele abiotische koolwaterstofketens omzetten in complexere?

Klinkt opzich aanmelijk. Je hebt zelfs algen die CO2 omzetten in koolwaterstoffen. Zo zou je dus olie farms kunnen maken. Al is dat prijstechnisch (nog) niet de moeite waard.

Hydrothermal liquefaction
Edit
An alternative approach called Hydrothermal liquefaction employs a continuous process that subjects harvested wet algae to high temperatures and pressures—350 °C (662 °F) and 3,000 pounds per square inch (21,000 kPa).[97][98][99]

Products include crude oil, which can be further refined into aviation fuel, gasoline, or diesel fuel using one or many upgrading processes.[100] The test process converted between 50 and 70 percent of the algae's carbon into fuel. Other outputs include clean water, fuel gas and nutrients such as nitrogen, phosphorus, and potassium.[97]

Mij was global warming beloofd 😡

Toch wel weer frappant. Een maand geleden werd nog verteld dat we bizarre neerslagtekort zouden krijgen dit jaar door toenemende droogte, lees je een maand later weer dat we het natste voorjaar in 35 jaar hebben.

Laatst bewerkt:
Ook niet gedeeltelijk? Ik ben wel benieuwd wat de aarde kan maken en in welke hoeveelheden.
Wat bedoel je precies met gedeeltelijk?

Juist, er is een omgeving met geen of heel weinig zuurstof nodig wil het mogelijk zijn dat methaan gevormd wordt en lang blijft bestaan.

Zouden bacteriën een rol kunnen spelen? Die dus de simpele abiotische koolwaterstofketens omzetten in complexere?
Kan, maar dan is het eindproduct wat wij nu fossiele brandstof noemen toch niet abiotisch?

Wat bedoel je precies met gedeeltelijk?
Dat een deel van aardolie abiotisch wordt gemaakt en een deel organisch is. Of dat de basis abiotisch is en bijv. bacteriën verantwoordelijk zijn voor de complexere moleculen.

Kan, maar dan is het eindproduct wat wij nu fossiele brandstof noemen toch niet abiotisch?
Gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet. Het is dan iig niet fossiel EN dat zou betekenen dat olie mogelijk kan worden kaangevuld door de planeet (en bacteriën) zelf.

Ik zeg niet dat het op deze manier gebeurd, maar vraag mij af of het mogelijk is. Het bij voorbaat uitsluiten is iig niet heel wetenschappelijk.

Hardloopevenement hier in een natura 2000 gebied mag niet meer doorgaan. Omdat de uitstoot van de deelnemers teveel is.

Kill me please

Ik zeg niet dat het op deze manier gebeurd, maar vraag mij af of het mogelijk is. Het bij voorbaat uitsluiten is iig niet heel wetenschappelijk.
Om een lang verhaal kort te maken. Er is energie nodig om de elementen C,H en O niet als CO2 en H2O maar als complexere moleculen te rangschikken, die energie moet ergens vandaan komen en een bepaald chemisch proces aansturen.

Wat mij betreft is zonne-energie icm fotosynthese het meest voor de hand liggend om aan de basis te staan van de overgrote meerderheid van de fossiele brandstoffen.

Mij was global warming beloofd 😡

Toch wel weer frappant. Een maand geleden werd nog verteld dat we bizarre neerslagtekort zouden krijgen dit jaar door toenemende droogte, lees je een maand later weer dat we het natste voorjaar in 35 jaar hebben.

En toch blijven mensen het allemaal geloven.

1683795216028.jpg

Hydrothermal vents op de bodem van de oceaan.

Terug
Naar boven