Vieze jij
Huge Freak
- Waardering
- 9.714
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 130kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
99.9999% eens met JensenStaat goede duiding over die gemiddelden en de range van de mogelijke afwijking. Vraag me af of we in de discussie onderhand niet gewoon alle modellen die niet meer in de buurt van de metingen zitten moeten weggooien en alleen nog die onderste paar moeten afwachten.
De metingen van de afgelopen paar jaar lopen misschien ook al weer wat in op de projecties? Vorig jaar zeker.
Dit is mijns inziens toch de belangrijkste nuance die in het hele 'debat' nodig is. Ook al hebben ze hele knappe modellen gemaakt, we weten gewoon nog niet hoe het zal lopen.
Maar we weten wel wat de economische/politieke wensen zijn.
Mensen complotdenkers en irritant koppig noemen sluit de discussie af van waar die wel nog mogelijk over kan gaan; namelijk het met politiek geweld afnemen van geld van mensen die wel werken. Waar studenten en jonge scholieren zich maar al te graag voor uitspreken. Ik ben benieuwd hoe je mening verandert als je een paar jaar gewerkt hebt en een hypotheek moet betalen en merkt hoe het over de jaren heen allemaal economisch verandert.
Is wel het enige waar we het praktisch over kunnen hebben en zelfs als de ergste projecties kloppen blijft er economisch en politiek een geldig tegenargument mogelijk.
The great barrier reef is nog vrij jong dus ik vraag me af wat een ramp het is als die weer verdwijnt en of dat eerder komt door alleen onze co2 uitstoot of meer door de grote zaken zoals ijstijdcycli.
Heb eerder in dit topic een link gepost die claimt dat het op zich prima gaat met de bijen, en we ze simpel kunnen steunen door kastjes neer te zetten en bloemen te planten. Maar dan moeten mensen wel flinke tuinen hebben en een beetje zelf kunnen boeren/tuinieren en volgens mij is dat niet helemaal de globalistische visie van zoveel mogelijk als legbatterijkippen miljoenen mensen in een stad proppen voor goedkope arbeid.
Laten we wel eerlijk zijn dat de klimaatwetenschap in de afgelopen decennia nogal wat verontrustende fouten heeft gemaakt. Pas echt het aller- allerlaatste IPCC rapport of misschien vanaf 2016 is het een beetje integer opgesteld. Voorheen werden bijdragen van klimaatwetenschappers gewoon geweerd en door invloed van media kapot gemaakt als ze niet extreem genoeg waren of niet pasten bij de politieke boodschap.
Veel materiaal van critici is gewoon nog van toen en/of hebben zich sindsdien niet meer herzien. Tot vorig jaar was mijn mening ook voornamelijk gebaseerd op al het gedonder van die klimaat'wetenschappers' van voorheen. Not to mention dat er pas sinds enkele jaren echt goed gemeten kan worden.
Denk dat jensen hier de mist in gaat over die 97%, de nu.nl redacteur zal het met die 99.999% over de zekerheid van de huidige beste berekening hebben dat onze co2 uitstoot invloed heeft op het klimaat, niet meer over die consensus studie. Dat was laatst toch tot een nieuwe milestone in accuraatheid berekend dat het tot heel wat cijfers achter de komma wel heel onwaarschijnlijk is dat we geen invloed hebben.
Neemt niet weg dat het wel heel erg krom is om vrijheid van discussie te doden omdat de feiten rond zouden zijn. Dat heb je als publiek platform niet te bepalen.
Verder een goede boodschap van hem over steeds erger verontrustende acties door media/slinkse invloed. De communistische trekjes komen goed naar voren.
Koeien genereren amper CO2. Ze genereren voornamelijk methaan (CH4) en wat ammonia (NH3).Mag ik hopen dat ik nooit doorsla in m'n ideeën en meteen iedereen op de vingers ga tikken hoe vervuilend ze wel niet zijn.
Ik weet niet wat hindelijker is,
Degene met wie je het ineens bent denigreren door hem gekkie/drammer/schreeuwer te noemen of die types die het als geuzennaam dragen en nu bij de Jonge democraten of DWARS in zo'n achterlijke trui rondlopen
En vegan is niet echt m'n ding hoewel ik geen vlees eet (en dan wel voor CO2 motieven, dierenleed kan me eerlijk niet schelen)
Sp.a wil dat de energiefactuur de komende jaren met 20 procent daalt, omdat elektriciteit een basisgoed is. Om energie- en klimaatdoelstellignen te financieren, pleit de partij voor de oprichting van een Klimaatbank. West-Vlaams Kamerlijstduwer Johan Vande Lanotte presenteerde vandaag in Beernem een tienpuntenplan bij de aanzet van de campagne “Waarom stemmen op de sossen?”. Partijvoorzitter John Crombez gaat de punten opnemen in het verkiezingsprogramma.
Vande Lanotte werkte een actieplan uit dat de energiefactuur met een vijfde zou moeten doen dalen: een btw-verlaging op elektriciteit van 21 procent naar 6 procent (zoals onder Di Rupo) en het eventueel ingrijpen door de overheid als de prijzen te sterk stijgen. Hij wil ook dat de leveranciers altijd het voordeligste tarief aanrekenen. “De consument wordt geacht om alert te zijn, maar wie lang bij dezelfde leverancier blijft betaalt vaak meer dan een nieuwe klant. Dat kan niet”, aldus Vande Lanotte.
Hij wil zijn actieplan financieren met de oprichting van een Klimaatbank. “Er staat op dit moment 266 miljard euro op de spaarboekjes. Het brengt niets op en is passief. Met een Klimaatbank kunnen we dat geld mobiliseren en zorgen we voor een groter rendement voor de mensen. Als we 4 procent mobiliseren kunnen we meer dan 10 miljard investeren”, aldus Vande Lanotte. Dat geld kan uitgeleend worden voor energie- en klimaatdoelstelling aan investeerders die op hun beurt een lagere interest betalen. Met die interest krijgen de spaarders een hoger rendement op hun “spaarboekje” bij de Klimaatbank.
Voorzitter John Crombez is gewonnen voor het actieplan en wil het zeker meenemen in het verkiezingsprogramma waarmee sp.a op 26 mei naar de kiezer trekt. “Dat we de spaarder in dit plan betrekken is een belangrijke vernieuwing. Meer nog dan de maatregelen zelf, is de financiering en het betrekken van de bevolking zelf bij de uitvoering van het klimaatbeleid essentieel”, aldus Crombez.
Vande Lanotte werkte zijn actieplan uit in het nieuwe campagnepamflet “Waarom stemmen op de sossen?” “Ik hoor al te vaak, zeker in verkiezingstijd: ‘Waarom zouden wij begot op de sossen stemmen?’. Dat antwoord heb ik steevast klaar maar het leek me goed om die antwoorden eens te bundelen in een pamflet”, aldus de West-Vlaamse lijstduwer voor de Kamer.
Samen met Conner Rousseau, Vlaamse lijsttrekker in Oost-Vlaanderen, werkte Vande Lanotte zeven concrete punten uit: die gaan onder meer over peuter- en kleuteronderwijs en kinderopvang en het sp.a-pleidooi voor een minimumpensioen van 1.500 euro voor iedereen die 42 jaar gewerkt heeft. Ook de zorgsector en migratie komt aan bod, maar vooral het klimaat en energie krijgen dus een prominente rol in het pamflet.
Beiden gaan de komende weken langs in tien West-Vlaamse steden en gemeenten om hun actiepunten voor te stellen en in gesprek te gaan met de kiezers. Beernem kreeg de primeur.
Vande Lanotte benadrukte nogmaals dat het niet zijn ambitie is om terug te keren in de nationale politiek maar vooral inhoudelijk achter de schermen te werken, steun en begeleiding te bieden, en vooral jongeren binnen de partij alle kansen te bieden.
The great barrier reef is nog vrij jong dus ik vraag me af wat een ramp het is als die weer verdwijnt en of dat eerder komt door alleen onze co2 uitstoot of meer door de grote zaken zoals ijstijdcycli.
Sp.a wil via spaargeld klimaat aanpakken: “266 miljard euro deels mobiliseren”
De grote inspiratie voor de klimaatbetogingen, de Zweedse Greta Thunberg, is uitgeroepen tot vrouw van het jaar in haar vaderland Zweden. Dat is gebeurd na een enquête door het instituut Inzio, in opdracht van de krant Aftonbladet. Een andere Zweedse krant, Expressen, heeft Thunberg ook tot vrouw van het jaar uitgeroepen. Daar gebeurde dat door een jury.
De goed 1.000 bevraagde Zweden moesten antwoorden op de vraag welke Zweedse vrouw de voorbije twaalf maanden een bijzondere positieve invloed gehad heeft. Velen antwoordden ook vrouw, partner of mama.
“Wow, dit is ongelooflijk”, reageerde Thunberg aan Aftonbladet. “Dit is zeer overweldigend en moeilijk te geloven. Het bevestigt dat ik, zoals ik probeer, een onderscheid maak. En dat ik zo jong ben is ook grappig, ik ben eigenlijk nog een kind.”
Al sinds augustus 2018 protesteert ze elke vrijdag voor het Zweedse parlement om politici aan te sporen tot concrete actie tegen de klimaatverandering. In België, maar ook in vele andere landen, kreeg haar spijbelactie navolging. Thunberg protesteerde enkele weken terug nog samen met de Belgische jongeren. Volgende week vrijdag staan er over de hele wereld meer dan 860 acties in 75 landen gepland.
Greta Thunberg in Zweden uitgeroepen tot vrouw van het jaar
![]()
@johnyjordaan, @Vieze jij & @GeenEiwittenVoorJe18Bent

Zeurhoofd. Zo eentje die je niet vastpakt als je ziet dat ze gaat vallen.Greta Thunberg in Zweden uitgeroepen tot vrouw van het jaar
![]()
@johnyjordaan, @Vieze jij & @GeenEiwittenVoorJe18Bent
Nog steeds geen idee wat die kinderen proberen te bereiken
The IUCN Red List identifies 12 broad categories of extinction drivers, including alien species, native species, biological resource use (hunting and harvesting) and agriculture. Alien species ranked first as a driver of animal extinctions, well ahead of the second place driver, biological resource use, which affected 18.8% of those lost.

Heeft ie dus toch gelijkAlien species are the main driver of recent extinctions in both animals and plants, according to a new study by UCL researchers.
https://phys.org/news/2019-03-alien-species-primary-global-extinctions.html
Huh maar dat komt toch allemaal door CO2![]()
Just do as I say don't do as I do.