Fitness Seller

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

Wat een gekkie :roflol:

Overigens woon ik niet in een gebied dat onder water loopt mocht de zeespiegelstijging daartoe aanleiding geven.. Dus dan vind ik dat ik ook niet mee hoef te betalen aan de 1000 miljard :dunno:
 
Zeg Sylvanak, is dit de Intersectionele Identieitspolitieke Cultuurmarxistische variant van rijken en hoger opgeleiden vliegen meer?

Als het gaat om hogere criminaliteit in minderheidsgroepen wordt er altijd gecorrigeerd voor sociaal-economische positie, maar dat hoeft nu zeker niet?

Afleiding op afkomst, het gaat om het verschil tussen mensen die wel of niet het geld hebben om elders te gaan wonen en wat in de staart van het artikel staat hoe je je steden en industriegebieden inricht en welke regels/richtlijnen.
 
Laatst bewerkt:
Even ongeacht wat hierboven allemaal voor slims en doms is gezegd

Het volgende artikel van NRC, (pro-tip, incognito tabblad omzeild de pay-wall)

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/10/prijsschieten-op-de-klimaat-wetenschap-a3952766

Dit omschrijft dus hetgeen waar ik mij tegen verzet en waar ik mij kwaad om maak (en waarom ik dus als klimaatgekkie mij gedraag)

Dat dit dan ook of de politiek binnensijpelt (FvD) is dan helemaal schandalig
Nu vind ik de bekende sceptici nogal achterlijk maar dat artikel is ook wel weer zo geschreven om de illusie te wekken dat elke vorm van inhoudelijk kritisch naar het onderwerp kijken onterecht is want het is nou eenmaal een feit dat het allemaal onze schuld is. (non sequitur)

En dat werkt, blijkt wel uit het uitgebreide NRC-buurtonderzoek over klimaatverandering. Een paar reacties uit dat onderzoek: duizend jaar geleden warmde de aarde ook op, we hebben als mens nauwelijks invloed op het klimaat, politici doen aan bangmakerij, de mens is verantwoordelijk voor maar 4 procent van de CO2 uitstoot, komt het door natuurlijke cycli of door de mens – ik ben er nog niet uit.

Het klimaatpanel van de Verenigde Naties (IPCC), waarin honderden klimaatwetenschappers samenwerken, laat geen misverstand bestaan over het feit dat de mens de opwarming veroorzaakt. „In de wetenschap is de strijd met de sceptici een achterhoedegevecht”, zegt Van Soest. „Maar dat zo’n stichting, zeker als die goed gefinancierd wordt, invloed kan hebben op de publieke opinie, sluit ik niet uit.”
Dat het IPCC zegt dat de opwarming door de mens komt doet niks af aan die genoemde zaken in die reacties behalve misschien die laatste. Verder zijn dat gewoon valide vragen of inhoudelijke kwesties om te overwegen. Voor hoeveel % we verantwoordelijk zijn en welke invloeden nog meer bestaan is nogal belangrijk. Ook de vraagtekens over hoe het zich in de toekomst gaat ontwikkelen wat wel degelijk projecties uit modellen zijn en geen metingen, heeft nogal gevolgen voor de prioriteit en proportie van de gewenste maatregelen. Staat ook gewoon in de IPCC rapporten dus je kunt het inhoudelijk toelichten over welke procenten het gaat en hoeveel 0.x graden enzo, maar je kunt niet logischerwijs zeggen dat het daar allemaal niet over mag gaan omdat je dan aan holocaustontkenning doet en sceptici in de hand werkt.

En als je dat wil zeggen, waar moet het dan wel over gaan? Wat wil je dan dat men zegt of doet? Moet men gewoon klakkeloos accepteren wat de politieke agenda zegt en boeten?

Dat invloed van belangengroepen werkt is an sich niet verkeerd, zo doet de klimaatindustrie natuurlijk minstens net zo biased en inhoudloos de opinie beïnvloeden. Zo werkt politiek I guess.

Maar kom dan met logische redeneringen en verbeteringen om een standpunt te beschermen anders is het gewoon weer propaganda van de andere zijde.
 
Laatst bewerkt:
Nu vind ik de bekende sceptici nogal achterlijk maar dat artikel is ook wel weer zo geschreven om de illusie te wekken dat elke vorm van inhoudelijk kritisch naar het onderwerp kijken onterecht is want het is nou eenmaal een feit dat het allemaal onze schuld is. (non sequitur)
Dit!

Elke vorm van kritiek wordt weggezet als klimaatontkenning (de groene godslastering) en behoeft daarmee geen inhoudelijke reactie, terwijl er over de effectiviteit van de maatregelen en keuze voor specifieke subsidies nogal wat valt af te dingen.

Hier op het forum lijkt daar meer aandacht voor dan in het publieke debat, maar het is misschien wat te ingewikkeld omdat het niet in een soundbite past.
 
dat sowieso onze manier van leven totaal op de kop zal gaan en minimalistischer/ kleinschaliger en met minder comfort/ luxe wordt.
Denk dat het de bedoeling is dat we allemaal in van die matrix pods gaan wonen en alleen nog een soort biomass van gemaalde wormen ofzo mogen eten. Naast de fabrieken want rijden is ook een zonde en dan kost het onze eigenaren weer minder investeringen in grond.


Hoe ga jij je koelkasthuis aankleden?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik dit verhaal ergens gelezen, video kwam al een tijdje door de YouTube-aanbevelingen.

Mooiste: Frankrijk is schoner dan Duitsland, door kernenergie. Als Fra meer zon en wind wil dan moet Fra ook meer kolen- en gascentrales gaan bouwen om beter met de pieken en dalen om te gaan die dat oplevert. Daarom ook dat bedrijven in fossiele brandstoffen enorm zijn voor zon en wind en niet voor kernenergie, die laatste maakt ze overbodig.

Doet me denken aan het verhaal dat nieuwe elektriciteitscentrales moeten worden uitgerust met een startmotor op diesel omdat het net te onbetrouwbaar wordt.
 
Ja het is een rare wereld. Gisteren beetje zitten googlen naar de redenen dat links zo anti kernenergie is. Maar dat komt gewoon beetje neer op het linkse emotionele brein wat het simpelweg eng vind volgens mij.

Goed ik weet niet hoe practisch uitvoerbaar 90+% kernenergie in de mix is. Maar mij lijkt het dat iedere woning voorzien van zonnepanelen plus het grootste gedeelte centraal opwekken met kernenergie en wat schone gas centrales om fluctuaties op te vangen wel zo’n beetje de best mogelijke mix is. Misschien hier en daar wat hydro er bij. Verder nieuwbaar woningen zo duurzaam mogelijk bouwen en daar het laaghangend fruit pakken, niet te gek doen. Volgens mij kan je dan voor niet te veel geld een hele schone stabiele duurzame energie situatie hebben.

Maar wat is de reden dat bv China niet massaal inzet op kernenergie? Als de Chinezen het niet doen dan lijkt het toch alsof het niet de meest rationele keuze. Qua dat betreft zijn de Chinezen volgens mij nog zo’n beetje de enige die logisch nadenken over energieopwekking.
 

Vanmiddag 13:15.

Nu vind ik de bekende sceptici nogal achterlijk maar dat artikel is ook wel weer zo geschreven om de illusie te wekken dat elke vorm van inhoudelijk kritisch naar het onderwerp kijken onterecht is want het is nou eenmaal een feit dat het allemaal onze schuld is. (non sequitur)

Dat het IPCC zegt dat de opwarming door de mens komt doet niks af aan die genoemde zaken in die reacties behalve misschien die laatste. Verder zijn dat gewoon valide vragen of inhoudelijke kwesties om te overwegen. Voor hoeveel % we verantwoordelijk zijn en welke invloeden nog meer bestaan is nogal belangrijk. Ook de vraagtekens over hoe het zich in de toekomst gaat ontwikkelen wat wel degelijk projecties uit modellen zijn en geen metingen, heeft nogal gevolgen voor de prioriteit en proportie van de gewenste maatregelen. Staat ook gewoon in de IPCC rapporten dus je kunt het inhoudelijk toelichten over welke procenten het gaat en hoeveel 0.x graden enzo, maar je kunt niet logischerwijs zeggen dat het daar allemaal niet over mag gaan omdat je dan aan holocaustontkenning doet en sceptici in de hand werkt.

En als je dat wil zeggen, waar moet het dan wel over gaan? Wat wil je dan dat men zegt of doet? Moet men gewoon klakkeloos accepteren wat de politieke agenda zegt en boeten?

Dat invloed van belangengroepen werkt is an sich niet verkeerd, zo doet de klimaatindustrie natuurlijk minstens net zo biased en inhoudloos de opinie beïnvloeden. Zo werkt politiek I guess.

Maar kom dan met logische redeneringen en verbeteringen om een standpunt te beschermen anders is het gewoon weer propaganda van de andere zijde.

Ik ga tweeledig reageren, ten eerst heb je gelijk over dat er wel degelijk inhoudelijk gepraat mag worden over prioriteit en proportie van de gewenste maatregelen en dat de specifieke % van onze invloed onbekend is. Dat laatste denk ik, bijt je niet vast in cijfers, het staat duidelijk dat dit komt door man-made CO2, natuurlijk zijn er natuurlijke effecten die ook voor opwarming zorgen maar er zijn ook natuurlijke effecten die dit wegstrepen. Verder is het ignorante om als je in een paar honderd jaar tijd een snellere opwarming dan ooit tevoren ziet toevallig tegelijkertijd met de industrie opkomst dit te wijten aan natuurlijke maatregelen.
Verder helemaal met je eens dat dit soort zaken wel inhoudelijk over moet worden gepraat in de politiek (ik wordt ook gek van oneliners als CO2 weg ermee en dergelijke)

Dat was niet waar het artikel over ging, dat gaat echt over Baudet types die keer op keer, consequent liegen en de boel denigreren. Dat liegen en twijfel zaaien moet stoppen imo

Wat mij verder opvalt en no offence daarmee is dat,
Jij eerst ook zo'n type was die het hele probleem leek te ontkennen en bagatelliseren, nu kom je met interessante inhoud maar daarvoor in het Baudet topic ben ik ook wel wat boos op je geworden omdat je gewoon onzin verkocht (beetje hard verwoord, maar sorry)
Dat je dan nu met ander argumenten komt die wel inhoudelijk zijn maar nog steeds "tegen" maatregelen werpt dan de illusie dat je met een vooroordeel "ik wil dat we geen maatregelen moeten nemen" informatie vergaart. Ik zeg dit omdat ik vaak zie dat mensen in m'n omgeving dan eigenlijk nog steeds niet geloven in klimaatverandering, of dan nog steeds denken dat het allemaal wel meevalt. Ik weet niet of het bij jou zo is maar ik hoop het niet.

Elke vorm van kritiek wordt weggezet als klimaatontkenning (de groene godslastering) en behoeft daarmee geen inhoudelijke reactie, terwijl er over de effectiviteit van de maatregelen en keuze voor specifieke subsidies nogal wat valt af te dingen.

Dan weet ik niet met wat voor mensen jij omgaat, er zijn er genoeg doe juist hierover willen nadenken en praten aangezien niemand voor Jan lul wil betalen.

Hier op het forum lijkt daar meer aandacht voor dan in het publieke debat, maar het is misschien wat te ingewikkeld omdat het niet in een soundbite past.

Niet te veel credits jaar het forum eh;)
En zie bovenstaande, ik zie vooral op het forum nog steeds ondoordachte uitspraken en fabels/ alles zoeken om maar niks als maatregel te hoeven treffen.
 
Goed ik weet niet hoe practisch uitvoerbaar 90+% kernenergie in de mix is. Maar mij lijkt het dat iedere woning voorzien van zonnepanelen plus het grootste gedeelte centraal opwekken met kernenergie en wat schone gas centrales om fluctuaties op te vangen wel zo’n beetje de best mogelijke mix is. Misschien hier en daar wat hydro er bij. Verder nieuwbaar woningen zo duurzaam mogelijk bouwen en daar het laaghangend fruit pakken, niet te gek doen. Volgens mij kan je dan voor niet te veel geld een hele schone stabiele duurzame energie situatie hebben.

Dit denk ik dus ook

Ja het is een rare wereld. Gisteren beetje zitten googlen naar de redenen dat links zo anti kernenergie is. Maar dat komt gewoon beetje neer op het linkse emotionele brein wat het simpelweg eng vind volgens mij.

Ik ben groot fan van Dick Schwaab maar dit lijkt me vergezocht
 
De Klaver en Jetten types liegen net zo hard.

Politiek mening maar nee, Klaver is een flapdrol, Jetten ben ik niet blij mee maar Baudet is echt de tumor van de Nederlandse politiek imo. En nee hij liegt consequent keer op keer
 
En nu ben ik even out want shit storm incoming
 
Back
Naar boven