XXL Nutrition

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

maar die 2 kwalletjes jette en klaver :roflol:

het gaat gewoon enorm veel geld kosten, en ik heb dan alle kosten van zonnepanelen, isolatie, warmtepomp enz enz allemaal in mijn hypotheek verwerkt.

Dit is voor de gewone man onbetaalbaar.
En wat is nu eigenlijk jouw punt?
 
Ach, mijn maandelijkse hypotheek lasten zijn dan weer niet zo hoog en ik heb geen dure zooi die ik ooit weer moet vervangen.
 
En wat is nu eigenlijk jouw punt?

Gek genoeg ben ik er helemaal op tegen, elke keer weer die klimaathysterie, minder douchen, minder vlees eten, en die hoge kosten voor de gewone man.

Dat staat helemaal buiten dat ikzelf gelukkig al die warmtepomp inclusief alles heb.

Dit is niet met voorbedachte rade gebeurd, in een nieuwbouwwoning zit dit gewoon al verwerkt.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Gek genoeg ben ik er helemaal op tegen, elke keer weer die klimaathysterie, minder douchen, minder vlees eten, en die hoge kosten voor de gewone man.

Dat staat helemaal buiten dat ikzelf gelukkig al die warmtepomp inclusief alles heb.

Dit is niet met voorbedachte rade gebeurd, in een nieuwbouwwoning zit dit gewoon al verwerkt.
Enigste manier om mensen duidelijk te maken dat het niet zo verder kan is nu eenmaal het duurder maken. Andere taal spreken ze niet. Die bende gele janetten mogen nog zoveel op straat komen als ze willen, gaat niks helpen.
Het probleem dat ik heb met jouw opmerking was, dat je doet alsof een warmtepomp super is, terwijl je met alleen de initiële investering al snel op een terugverdientijd van 10 jaar zit en dat is nog maar voor een gewone lucht/lucht warmtepomp. Meesten zitten eerder rond de 15-20 jaar en ik zet mijn geld er niet op in dat jouw pomp zo lang blijft werken zonder onderhoud.
 
Nu op NPO 2 "Medialogica" editie over het klimaat.
 
ik heb een jaar een warmtepomp en 2 keer een storing gehad, daarbij ben ik de pechvogel van de straat want de buren hebben dit niet gehad.

Tot 3 jaar word alles kosteloos gemaakt en vervangen dus voorlopig geen zorgen.

ik weet niet welke systemen er nog meer zijn en wat die allemaal doen maar wat hier in huis zit werkt prima, het is in de zomer zelfs lekker koel binnen als je de koeling aanzet, en als je dan na de winter een energierekening krijgt van -200.

Kun je alleen maar tevreden zijn lijkt mij toch, zonder nieuwbouwwoning was ik nog lang niet aan een warmtepomp gekomen.

maar het lijkt hier super te werken, ik snap zowieso ook niet waarom mensen persee heel erg voor of tegen zijn, daarom word klimaat ook vergeleken met religie, je gelooft of niet.

Ik geloof niet in een grote noodzaak tot verminderen van co2 en denk dat de zon ook een grote invloed heeft op het klimaat.

Ik denk dat iedereen wel graag het zekere voor het onzekere wil nemen wat betreft co2, tenminste als je niet egoistisch bent en ook aan de verre toekomst wil denken, maar het word voor de meeste pas een hekelpunt als ze er centen voor moeten betalen, en terecht.

ik vind dat het allemaal rustiger en meer vrijwillig moet kunnen.

Zon klein kikkerlandje als nederland helemaal niks verplichtingen, maar eerst grootvervuilers voor laten gaan.
 
het is in de zomer zelfs lekker koel binnen als je de koeling aanzet

Ik denk dat iedereen wel graag het zekere voor het onzekere wil nemen wat betreft co2, tenminste als je niet egoistisch bent en ook aan de verre toekomst wil denken

Dan moet je de koeling ook niet aanzetten in de zomer.
 
ik heb een jaar een warmtepomp en 2 keer een storing gehad, daarbij ben ik de pechvogel van de straat want de buren hebben dit niet gehad.

Tot 3 jaar word alles kosteloos gemaakt en vervangen dus voorlopig geen zorgen.

ik weet niet welke systemen er nog meer zijn en wat die allemaal doen maar wat hier in huis zit werkt prima, het is in de zomer zelfs lekker koel binnen als je de koeling aanzet, en als je dan na de winter een energierekening krijgt van -200.

Kun je alleen maar tevreden zijn lijkt mij toch, zonder nieuwbouwwoning was ik nog lang niet aan een warmtepomp gekomen.

maar het lijkt hier super te werken, ik snap zowieso ook niet waarom mensen persee heel erg voor of tegen zijn, daarom word klimaat ook vergeleken met religie, je gelooft of niet.

Ik geloof niet in een grote noodzaak tot verminderen van co2 en denk dat de zon ook een grote invloed heeft op het klimaat.

Ik denk dat iedereen wel graag het zekere voor het onzekere wil nemen wat betreft co2, tenminste als je niet egoistisch bent en ook aan de verre toekomst wil denken, maar het word voor de meeste pas een hekelpunt als ze er centen voor moeten betalen, en terecht.

ik vind dat het allemaal rustiger en meer vrijwillig moet kunnen.
Ondertussen word het verschil tussen wat mensen zeggen over klimaat, en wat ze er aan doen, nog steeds groter. Bijna iedereen wil groter wonen zodra het kan. Met meer en grotere auto's. In een buitenwijk die nog verder van de stad en werk vandaan ligt. Dus een groot gat tussen wat mensen zeggen dat ze belangrijk vinden, en waar ze daadwerkelijk naar handelen. De grootste do-gooders op mijn werk wonen zonder uitzondering allemaal heel ver van hun werk. Reistijden van 1,5-2 uur zijn niet eens uitzonderlijk. Dan moet iedereen wel horen dat ze, heel groen, met het OV gaan. Zeg ik dat ze ook zouden kunnen verhuizen naar een iets kleinere woning op fietsafstand van werk, dan ben ik de slechterik. Terwijl mijn vrouw en ik veel energiezuiniger leven dan al deze hypocrieten.

Zon klein kikkerlandje als nederland helemaal niks verplichtingen, maar eerst grootvervuilers voor laten gaan.
Wij zijn grootvervuiler. China en India zijn zo walgelijk als ze zijn omdat wij onze spullen graag voor een paar cent kunnen kopen. Er zijn bijna geen mensen die willen dat die landen echt serieus hun vervuiling gaan aanpakken. Of men zegt dat men dat wil -- tot erbij word verteld dat alle kleding en electronica dan een factor 4 duurder word.
 
Als je het hele verhaal gehoord hebt ging het er toch iets anders aan toe.
 
Natte sneeuw in mei is wel eens eerder voorgekomen, maar toch blijft het uitzonderlijk.
:thinking:


Hoe gaat het dit weekend met de klimaatextremisten?
 
:thinking:


Hoe gaat het dit weekend met de klimaatextremisten?

dit zijn gewoon uitzonderingen.
als het kouder is dan normaal zijn het uitzonderingen, is het warmer dan normaal komt het door klimaatverandering
 
Als je het hele verhaal gehoord hebt ging het er toch iets anders aan toe.

het ging me niet om het hele verhaal maar het telkens onderbreken van gasten tijdens een zinvol betoog ,daarom geen Pauw en Jinek voor mij,

ze moeten sturen niet onderbreken ,onbegrijpelijk dat deze 2 goed worden bevonden
 
Back
Naar boven