Fitness Seller

Klimaat(verdragen) Topic

Bezoekers in dit topic

Over 15 jaar komen ze wel weer hun handje ophouden voor 1000 miljard om dan kerncentrales te bouwen die de nu al verwachtte tekorten van wind en solar op moeten vangen :o

Als het zo doorgaat kosten ze 1.000 miljard per stuk tegen die tijd...
 
Ohja slechts biljoenen voor shell alleen en triljoenen voor fossiel wereldwijd. Per jaar.
Waar gaan die andere honderden/duizenden biljoenen dan naar toe.

Ook

Ze bepalen gewoon een deel van de wereldeconomie (en geopolitiek) terwijl het voor landen/mensen zelf enorm zou schelen als die prijzen niet door hun overheden beïnvloed werden dus ja.

Maar vertel mij dan eens hoe de wereld er anders uit zou zien als al die biljoenen/triljoenen niet naar Shell/Exxon/fossiel in het algemeen zouden gaan.
 
Hou wel het cherry picking uit van zulke artikelen. Denk jij werkelijk dat de windmolenens waar miljarden subsidie aan is gespendeerd blijven doordraaien als ze na 15 jaar zijn afgeschreven? Dus wat zal de exploitant gaan doen als de subsidie stopt en deze dingen werkelijk 'geld beginnen te verdienen'. Hier hoor je dus werkelijk niemand over, zelfde geldt voor de vele miljarden die pensioenfondsen hebben afgeschreven op aandelen pakketten van verschillende energiereuzen. Allemaal met dank aan de transitie en de subsidies vanuit overheden.

Hier in mijn omgeving zijn op sommige plaatsen in 15 jaar tijd al 2 of 3 maal nieuwe windmolens geplaatst en de oude afgevoerd, want er werd dan meer verdiend aan het plaatsen van nieuwe en het innen van nieuwe subsidie dan het door laten draaien van de oude windmolens.
 
Waar gaan die andere honderden/duizenden biljoenen dan naar toe.



Maar vertel mij dan eens hoe de wereld er anders uit zou zien als al die biljoenen/triljoenen niet naar Shell/Exxon/fossiel in het algemeen zouden gaan.
Om te beginnen met dat chump change geneuzel rond die kerncentrales in NL zou dat toch al heel anders kunnen. Met andere ontwikkelde landen die daar wel op in zetten als voorbeeld.

Efficient fossil fuel pricing in 2015 would have lowered global carbon emissions by 28 percent and fossil fuel air pollution deaths by 46 percent, and increased government revenue by 3.8 percent of GDP.
https://www.imf.org/en/Publications...Update-Based-on-Country-Level-Estimates-46509

Vind het een beetje een 'what if' verhaal maar dat lijkt me wel de order of magnitude waar je aan moet denken bij de gevolgen van zulke subsidies en gekloot met vrije markt werking.
 
upload_2019-8-6_13-4-4.jpeg
 
Om te beginnen met dat chump change geneuzel rond die kerncentrales in NL zou dat toch al heel anders kunnen. Met andere ontwikkelde landen die daar wel op in zetten als voorbeeld.

Efficient fossil fuel pricing in 2015 would have lowered global carbon emissions by 28 percent and fossil fuel air pollution deaths by 46 percent, and increased government revenue by 3.8 percent of GDP.
https://www.imf.org/en/Publications...Update-Based-on-Country-Level-Estimates-46509

Vind het een beetje een 'what if' verhaal maar dat lijkt me wel de order of magnitude waar je aan moet denken bij de gevolgen van zulke subsidies en gekloot met vrije markt werking.

Ergens snap ik die negatieve gedachten over fossiele brandstoffen en alles wat erbij hoort wel, maar een ontzettend groot deel van onze welvaart en technologie komt door de fossiele brandstoffen industrie die grofweg 150 geleden is ontstaan.
 
Ergens snap ik die negatieve gedachten over fossiele brandstoffen en alles wat erbij hoort wel, maar een ontzettend groot deel van onze welvaart en technologie komt door de fossiele brandstoffen industrie die grofweg 150 geleden is ontstaan.
Technologisch heel mooi maar het heeft gewoon een keerzijde die we nog veel kunnen verbeteren. Veel vooruitgang heeft ook nogal wat lijden gekost terwijl elites hun posities versterkten. Uitbuiting van werkers onder erbarmelijke omstandigheden, oorlogen die vele miljoenen mannen hebben opgeofferd voor geopolitieke deals, bedrijven die alles verbruiken en de kosten wel weer doorschuiven. Sommigen van ons krijgen misschien genoeg kruimels toegeworpen om er comfortabel bij te zitten maar we moeten nog niet passief worden; er is nog een heel lange weg te gaan.
 
Ik denk dat de gehele westerse wereld en zeker wij in West-Europa heel veel kruimels toegeworpen hebben gekregen.
 
Ik denk dat de gehele westerse wereld en zeker wij in West-Europa heel veel kruimels toegeworpen hebben gekregen.

Ja en moet je kijken wat een potje ervan gemaakt wordt :roflol:
 
Ja en moet je kijken wat een potje ervan gemaakt wordt :roflol:

Ja, maar raakt het jou persoonlijk? Ik denk het niet. Mij ook niet, ik dacht dat dat misschien wel zou veranderen na de geboorte van mijn dochter, maar nee. Dat sterkt me alleen maar in mijn idee dat de mensheid te egoïstisch is.
 
Ja, maar raakt het jou persoonlijk? Ik denk het niet. Mij ook niet, ik dacht dat dat misschien wel zou veranderen na de geboorte van mijn dochter, maar nee. Dat sterkt me alleen maar in mijn idee dat de mensheid te egoïstisch is.

Het ligt eraan vanuit welk gedachtegoed en welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Raakt het mij direct nu ergens? Nee, want ik weet niet beter dan dit. Raakt het mij indirect al mijn gehele leven? Ja, zeer zeker op vele maatschappelijke vlakken tot aan de gehele rechtsstaat toe. De vraag is of een alternatief denkbaar en implementeerbaar zou zijn geweest, iets wat we nooit zullen weten. Want alles ist miteinander verbunden. (HillR )
 
Ik denk dat wij in het westen het verstand hebben en de uren maken, en het niet gek is dat we daarvoor kruimels krijgen. Werkethiek in de meeste 3e wereldlanden is bedroevend. Natuurlijk zijn er landen in Azie waar iedereen zichzelf kapot werkt maar dat is niet onder de noemer ‘work smarter, not harder’.
 
Ik denk dat de gehele westerse wereld en zeker wij in West-Europa heel veel kruimels toegeworpen hebben gekregen.
Ik weet niet. Wat betreft eerlijke lonen en (sec) arbeidsvoorwaarden is het voor velen -zelfs hele sectoren- niet al te best en gaat het alleen maar achteruit. Er zou ook best een nieuwe recessie aan kunnen komen gezien de negatieve rentes en quantative easing toch echt een keer zal ophouden met alles kunstmatig op te kunnen pompen. Terwijl politiek protectionisme uitgedreven wordt.

Als het 9-5 riedeltje met een prima te betalen hypotheek voor een fijn huis niet voor je opgaat ziet het er allemaal heel anders uit.
 
Het ligt eraan vanuit welk gedachtegoed en welk perspectief je het bekijkt natuurlijk. Raakt het mij direct nu ergens? Nee, want ik weet niet beter dan dit. Raakt het mij indirect al mijn gehele leven? Ja, zeer zeker op vele maatschappelijke vlakken tot aan de gehele rechtsstaat toe. De vraag is of een alternatief denkbaar en implementeerbaar zou zijn geweest, iets wat we nooit zullen weten. Want alles ist miteinander verbunden. (HillR )

Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde het iets anders. Ik ben relatief welvarend en hoef me nergens echt druk om te maken behalve luxe.

Als voorbeeld: is het het waard om 6 ramen van rolluiken te voorzien ivm een paar warme dagen per jaar, of wil ik dat geld liever gebruiken om een leukere auto te kopen.
 
Daar heb je gelijk in, maar ik bedoelde het iets anders. Ik ben relatief welvarend en hoef me nergens echt druk om te maken behalve luxe.

Als voorbeeld: is het het waard om 6 ramen van rolluiken te voorzien ivm een paar warme dagen per jaar, of wil ik dat geld liever gebruiken om een leukere auto te kopen.
Hoe durf je te profiteren van je productiviteit. Beter geef je dat geld aan de overheid om uit te delen aan sociale lagere klassen en milieuprojecten!
 
Hoe durf je te profiteren van je productiviteit. Beter geef je dat geld aan de overheid om uit te delen aan sociale lagere klassen en milieuprojecten!

Dat ga ik doen op het moment dat de (economische)vluchtelingen richting ons land zich geen smartphone meer kunnen permitteren.
 
Dat ga ik doen op het moment dat de (economische)vluchtelingen richting ons land zich geen smartphone meer kunnen permitteren.
Als wij moeten vluchten heb jij toch ook een mobiel bij je? Dat ze vluchten wil niet zeggen dat ze helemaal niets hebben.
 
Back
Naar boven