- Waardering
- 21.437
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"Geen stikstofcrisis, maar bureaucratische crisis: column Arno Wellens"
Het is een gebed zonder eind.
![]()
CBS: Milieuvriendelijke koeienstallen stoten meer stikstof uit dan gedacht
Milieuvriendelijke koeienstallen in Nederland stoten meer stikstof uit dan aanvankelijk werd gedacht. Dat komt naar voren in een onderzoek dat het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) heeft uitgevoerd in opdracht van minister Carola Schouten (Landbouw).www.nu.nl
Hoezo moet je het bereken, als de procentuele bijdrages al bekend zijn?Ik ben de stikstofuitstoot van onze vliegtuigmotoren (C-130) aan het berekenen. De luchtvaart veroorzaakt immers voor 1,6% van de NOx van alle verkeer en vervoer (welke op haar beurt voor 60% van de totale NOx-uistoot zorgt), dus de luchtvaart veroorzaakt ca. 1,0% van de totale NOx-uitstoot. Hiervan is de militaire uitstoot natuurlijk maar een fractie. Ook leuk om te weten: wij hebben 4 C-130's, de VS 450. De VS heeft schijt aan reductiedoelen.

Was daar niet iets mis mee. Dat het maar tot een bepaalde hoogte werd gemeten en dus totaal niet klopt?Ik ben de stikstofuitstoot van onze vliegtuigmotoren (C-130) aan het berekenen. De luchtvaart veroorzaakt immers voor 1,6% van de NOx van alle verkeer en vervoer (welke op haar beurt voor 60% van de totale NOx-uistoot zorgt), dus de luchtvaart veroorzaakt ca. 1,0% van de totale NOx-uitstoot. Hiervan is de militaire uitstoot natuurlijk maar een fractie. Ook leuk om te weten: wij hebben 4 C-130's, de VS 450. De VS heeft schijt aan reductiedoelen.
Lol. Er vliegen wereldwijd elk moment tienduizenden vliegtuigen en jij maakt je druk om een paar C-130's. Terecht dat Amerika schijt heeft aan dit soort onzinnige doelen.Ik ben de stikstofuitstoot van onze vliegtuigmotoren (C-130) aan het berekenen. De luchtvaart veroorzaakt immers voor 1,6% van de NOx van alle verkeer en vervoer (welke op haar beurt voor 60% van de totale NOx-uistoot zorgt), dus de luchtvaart veroorzaakt ca. 1,0% van de totale NOx-uitstoot. Hiervan is de militaire uitstoot natuurlijk maar een fractie. Ook leuk om te weten: wij hebben 4 C-130's, de VS 450. De VS heeft schijt aan reductiedoelen.
De passagier moet er voor boeten [/groenlinksmodus].Ik had ook gehoord dat het maar tot een bepaalde tijd na het opstijgen en voor het landen wordt meegerekend. Het grootste deel van de uitstoot tijdens de vlucht zou niet worden meegenomen ergens vreemd, maar aan de andere kant moet een land dan “boeten” voor vluchten door hun luchtruim op 10km hoogte?