AndroidHealthClinic

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #116.802
Ik weet al waarom ik gisteren 80.6 woog... :toilet: :(

• #116.803
slecht leiderschap. Helaas het komt veel te veel voor.

zonder duidelijkheid schiet niemand iets op met zo’n dag.
Op een vreemde wijze was het een vrij positieve dag, de directe leiding (welke aanwezig was) en het hoger managent kreeg regelmatig harde kritiek met vrij duidelijke aanbevelingen, ook de groep kon zich natuurlijk op een aantal punten verbeteren, maar in verhouding was richting ons minder kritiek.

Ik ben benieuwd of ze de ballen hebben om wat met de aanbevelingen te doen.

Laatst bewerkt:
  • #116.804
Op een vreemde wijze was het een vrij positieve dag, de directe leiding (welke aanwezig was) en het hoger managent kreeg regelmatig harde kritiek met vrij duidelijke aanbevelingen ook de groep, kon zich natuurlijk op een aantal o7nten verbeter, maar in verhouding was richting ons minder kritiek.

Ik ben benieuwd of ze de ballen hebben om wat met de aanbevelingen te doen.
denk het niet

• #116.805
Heel het toilet van het Grieks restaurant waar ik met een meid snel ging eten ondergescheten. Nog voor ze het eten brachten, waarvoor ik via whatsapp voor moest passen. Dan kwam het pijnlijke moment dat ze doormoest...

Dit is best een nieuw dieptepunt qua daten, en ik heb ooit een zware migraineaanval gehad in een restaurant waar ik werd beschuldigd van al dronken te zijn.

• Sad
Waarderingen: BB_
  • #116.808
:roflol:
Uiteindelijk zelf nog gegeten?

• #116.812
Ipad misschien kapot. Enige hoop is dat de oplader zelf stuk is.

• #116.813
De (klimaat)histerie heeft ook Defensie bereikt. Commandant: "Hey Bert, kun je even uitzoeken wat de stikstof (NOx)-uitstoot van onze motoren / vliegtuigen is gedurende de verschillende segementen van de vlucht en verschillende missieprofielen. O ja, voor het einde van de week moet ik het weten."
Op zich best leuk om me in te verdiepen en te berekenen (analyses vind ik altijd wel leuk) en een verslagje schrijven, maar dat 'even' tussen je werkzaamheden door en 'o, ja, voor het einde van de week' met waarschijnlijk als enige doel dat iemand hogerop de bui voelt hangen en voorbereid wil zijn voor het geval er kamervragen komen, waarschijnlijk vanuit links.

• #116.814
Hoe zou je dat zo 1,2,3 moeten kunnen ophoesten? Er is niet een eenvoudige corellatie met het brandstof verbruik.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #116.815
Als iets fucking complex is, is het wel het ontstaan van NOx bij verbranding

• #116.816
De (klimaat)histerie heeft ook Defensie bereikt. Commandant: "Hey Bert, kun je even uitzoeken wat de stikstof (NOx)-uitstoot van onze motoren / vliegtuigen is gedurende de verschillende segementen van de vlucht en verschillende missieprofielen. O ja, voor het einde van de week moet ik het weten."
Op zich best leuk om me in te verdiepen en te berekenen (analyses vind ik altijd wel leuk) en een verslagje schrijven, maar dat 'even' tussen je werkzaamheden door en 'o, ja, voor het einde van de week' met waarschijnlijk als enige doel dat iemand hogerop de bui voelt hangen en voorbereid wil zijn voor het geval er kamervragen komen, waarschijnlijk vanuit links.
Ik kan altijd genieten v.d. anekdotes, in geschiedenisboeken, van hoe soldaten omgingen met officieren die hun boekje te buiten gingen. Als ik me niet vergis was het Knappe die beschreef hoe een officier tijdens een infanterieaanval, langs achter, een pulverkuss in het been kreeg. Daarna hebben ze hem nooit meer gezien.

:lol:

• #116.817
Ik kan altijd genieten v.d. anekdotes, in geschiedenisboeken, van hoe soldaten omgingen met officieren die hun boekje te buiten gingen. Als ik me niet vergis was het Knappe die beschreef hoe een officier tijdens een infanterieaanval, langs achter, een pulverkuss in het been kreeg. Daarna hebben ze hem nooit meer gezien.

rofl

• #116.818
Alsof de militiare luchtvaar
Hoe zou je dat zo 1,2,3 moeten kunnen ophoesten? Er is niet een eenvoudige corellatie met het brandstof verbruik.
Ik heb een paper gevonden, gepubliceerd in een wetenschapplijk blad, met een onderzoek uitgevoerd door de US Air Force Engineering departement op één van hun C-130H Hercules vliegtuigen (zelfde model als onze) en uitgevoerd met dezelfde motor (Rolls-Royce T56 Engine). Hierin is voor verschillende power conditions (segmenten van de vlucht) de NOx uitstoot gemeten met betrouwbare apparatuur, uitgedrukt in gram per kg fuel.

Nu hebben wij een Flight Data Acquisition & Management System in onze vliegtuigen zitten die onder andere Fuel Flow van alle 4 de motoren meet. Uit die data ga ik dus even missieprofielen en power settings selecteren en gemiddelden berekenen. Dan kan ik eenvoudig de NOx uitstoot berekenen.

Conclusie: gaat wel lukken en ik hoef het wiel niet opnieuw uit te vinden. Als het niet was gelukt, had ik wel theoretische data gepakt uit de Flight Performance Manual en in de luchtvaarteisen/regelgeving is van best veel civiele vliegtuigen data te vinden, dus zou ik wel een grove indicatie kunnen geven. Als er meer details nodig zijn is ook prima, kost alleen wat meer tijd. Daarnaast hebben wij diverse contracten, dus ik kan altijd andere mensen op ons contract aan het werk zetten als ik wil (maar liever niet).

• #116.819

Gelukkig zit ik niet bij de infanterie en werken hier geen soldaten, kom ik even goed weg.

• #116.820
Gelukkig zit ik niet bij de infanterie en werken hier geen soldaten, kom ik even goed weg.
Ik wou je indirect een tip geven.

1572972936310.png

Terug
Naar boven