XXL Nutrition

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Lol. Er vliegen wereldwijd elk moment tienduizenden vliegtuigen en jij maakt je druk om een paar C-130's. Terecht dat Amerika schijt heeft aan dit soort onzinnige doelen.
Ik maak me nergens druk om en vind het ook BS. Ik krijg een opdracht en voer deze uit, ongeacht wat mijn mening hierover is. Wel voeg ik een persoonlijk noot door waarin ik laat doorschemeringen hoe ik er over denk onderbouwd met wat feiten.

De passagier moet er voor boeten [/groenlinksmodus].

Mark my words, over een niet al te lange tijd zal je maar zoveel vluchten per jaar mogen maken. Zogenaamde CO meters of whatever de f**k voor onzinnige term ze er aan zullen geven. Lekker op vakantie naar Asia? Max 1x per 3 jaar bijvoorbeeld.

Gij zult boeten en buigen voor het almachtige klimafaat.
CO2 en NOx zijn 2 totaal verschillende dingen.

Ik maak me nergens druk om en vind het ook BS. Ik krijg een opdracht en voer deze uit, ongeacht wat mijn mening hierover is. Wel voeg ik een persoonlijk noot door waarin ik laat doorschemeringen hoe ik er over denk onderbouwd met wat feiten.

giphy.gif

De passagier moet er voor boeten [/groenlinksmodus].

Mark my words, over een niet al te lange tijd zal je maar zoveel vluchten per jaar mogen maken. Zogenaamde CO meters of whatever de f**k voor onzinnige term ze er aan zullen geven. Lekker op vakantie naar Asia? Max 1x per 3 jaar bijvoorbeeld.

Gij zult boeten en buigen voor het almachtige klimafaat.

Is een te grote markt met teveel afhankelijkheden, dus die beperking komt er niet. Er gaan wel extra toeslagen komen onder nieuwe wet- en regelgeving.

Ja behalve dat die feiten over uitstoot dus niet kloppen omdat er maar tot een bepaalde hoogte wordt gemeten.

Er zijn ook veel overeenkomsten, dus totaal verschillend durf ik ze niet te noemen. :D
Ik weet er de details ook niet van, maar de redenen dat we de uitstoot willen minderen en de gevolgen van beiden zijn best verschillend. Verder weet ik er weinig van en zal jij er ongetwijfeld meer vanaf weten, ik heb mij er niet heel erg in verdiept. Daarnaast is het verband tussen karakteristieken van de motor en de uitstoot totaal verschillend. Zie hieronder bijvoorbeeld hoe voor een vliegtuigmotor de uitstoot verschilt in de figuur [PPM] en in de tabel [g/kg-fuel] bij verschillende power settings.
1573134682379.png

1573134740328.png

Het lukt je maar niet om me te verbazen.

Verder heb je gelijk.

Het tegenovergestelde van “je blijft me verbazen”. :D
Je bent gewoon altijd zo serieus.

• Like
Waarderingen: Vonk
@Bert heeft geen sarcasme, cynisme of andersoortig radartje. Ik erger me daar soms om kapot en andere keren moet ik erom lachen. Die jongen kan er tenslotte ook niets aan doen, maar het kan best vermoeiend zijn soms :roflol:

is er al onderzoek gekomen na NOx uitstoot bij verschillende snelheden?
want bij diesel heb ik twijvels of de Nox uitstoot wel naar beneden gaat als je minder had rijdt. je krijgt dan een nog armer brandstof mengsel wat de vorming van NOx bevorderd, dus zou best kunnen zijn dat je meer NOx uitstoot krijgt.

is het Juridisch gezien wel mogelijk om dan weer huizen te bouwen? want wat ze nu doen (eerst stikstof gebruiken en later compenseren wordt dan toch weel gedaan)
en we moeten de stikstof uitstoot van de nieuwe borden van de aangepaste snelheid natuurlijk ook meenemen.

100 op de snelweg vind ik niet zo'n supergroot issue, maar het moet wel duidelijk een doel hebben en iets opleveren. Als de rest van de wereld geen ruk doet is het vrij zinloos (oke, oke, onze Natura-2000-gebieden hebben er natuurlijk wel baat bij).

in de randstad is het geen probleem want daar kun je meestal niet eens de 100 halen.
maar hier in het noorden wil je echt geen 100km/u gaan rijden hoor. dan ben je echt eeuwig onderweg.

• Haha
Waarderingen: Vonk
is er al onderzoek gekomen na NOx uitstoot bij verschillende snelheden?
want bij diesel heb ik twijvels of de Nox uitstoot wel naar beneden gaat als je minder had rijdt. je krijgt dan een nog armer brandstof mengsel wat de vorming van NOx bevorderd, dus zou best kunnen zijn dat je meer NOx uitstoot krijgt.

Alsof het er nog toe doet? We moeten vooral onze miljarden steken in het verbranden van hele oerwouden in Biomassa centrales :thumbs: Gebeurt allemaal onder onze neuzen, niemand cared er echt om (dat is omdat we het hier gewoon veel te goed hebben over de gehele linie genomen). Dus blijven we stemmen op die debielen met hun achterlijke links-centrale (maat)regeltjes.

Het zal niet zo snel 90 worden imo, maar een streep door de 130 en op meerdere plekken terug van 120 naar 110 of 100, behoort zeker tot de mogelijkheden.

Alsof het er nog toe doet? We moeten vooral onze miljarden steken in het verbranden van hele oerwouden in Biomassa centrales :thumbs: Gebeurt allemaal onder onze neuzen, niemand cared er echt om (dat is omdat we het hier gewoon veel te goed hebben over de gehele linie genomen). Dus blijven we stemmen op die debielen met hun achterlijke links-centrale (maat)regeltjes.

Het zal niet zo snel 90 worden imo, maar een streep door de 130 en op meerdere plekken terug van 120 naar 110 of 100, behoort zeker tot de mogelijkheden.

ik vrees dat je nog gelijk hebt ook

Terug
Naar boven