Fitness Seller

Sticky Klimaat(verdragen) Topic

Ik heb van verschillende onderzoeken gelezen, maar kan het niet zo snel terugvinden.

Wel vond ik deze:
Perhaps because institutions of higher learning tend to be dominated by liberals, Republicans who have gone to college are not more likely to caricature their ideological adversaries than those who dropped out of high school. But among Democrats, education seems to make the problem much worse. Democrats who have a high-school degree suffer from a greater perception gap than those who don’t. Democrats who went to college harbor greater misunderstandings than those who didn’t. And those with a postgrad degree have a way more skewed view of Republicans than anybody else.

GROVE onwaarheden. Ik ben benieuwd.

Betreft klimaat is het lastig te bepalen wat er nu waar is en wat niet.
Even snel een voorbeeld:

Baudet blundert met topdocument Nederlandse geschiedenis

Misschien kunnen jullie contact opnemen met Baudet ik denk dat als je het neutraal opstelt hij feedback over die onjuistheden best sportief opvat.

Niet volgens definitie van CBS. Ligt veel genuanceerder.

Niet volgens definitie van CBS. Ligt veel genuanceerder.

Wat Baudet dan vervolgens doorgaans doet is zeggen dat het kartel is en er niks klopt. Maar je moet toch ergens van uit kunnen gaan lijkt me.

De definitie van CBS zegt mij niet veel. Ik verkoop warmtepompen aan woningcorporaties. In Amsterdam en de meeste steden wordt ca. 12% van alle woningen door statushouders bewoond. Dat zijn vele duizenden woningen.

Verder krijgen statushouders voorrang op mensen die 10-15 jaar op de wachtlijst staan. Online lees je een hoop over de cijfers want nadat er wat commotie was moet er weer worden gegocheld om de gemoederen te bedaren maar in de jaarverslagen van de woningcorporaties lees je veelal dat van de vrijgekomen woningen afgelopen jaren ca. 25% of hoger werd toegewezen aan statushouders.

Een deel van die mensen heeft hulp nodig. Maar een groot gedeelte van die mensen is verre van dankbaar. Niets is goed en er is een hele hoop geouwehoer met die mensen.

Als je dan ook de waanzin van het klimaatbeleid in acht neemt waarbij woningcorporaties voor belachelijke bedragen woningen moeten verbouwen (enkel het compleet isoleren van veel woningen kost ca. € 100.000,-, dan heb je alleen de isolatie). Ik heb nog geen corporatie gesproken die niet hardop klaagt over de waanzin van de kosten die ze noodgedwongen moeten maken.

Let wel dat er grote aantallen statushouders in gloednieuwe Nul-Op-De-Meter-woningen in grote steden wonen. Zo’n woning in Amsterdam daar betaal je zo €7.000+ euro per vierkante meter voor. Woningen die voor de gemiddelde Nederlander compleet onbetaalbaar zijn waarvan een significant percentage gewoon wordt uitgeleefd.

Misschien klinkt 12% niet als veel, maar het gaat om miljarden.

Vluchtelingenstroom uit Afrika is dweilen met de kraan open, klaar. Druppel op een gloeiende plaat qua bevolking van dat continent maar voor onze samenleving heeft het grote gevolgen.

De huizenmarkt in Amsterdam is een gekkenhuis. Lekker als je wat vastgoed in de stad hebt om even 12% statushouders en een hele zwik uitgeprocedeerde in panden in het centrum te duwen, denk niet dat dat geen effect heeft op de toch al bizarre huizenprijzen.

Er worden uitgeprocedeerde vluchtelingen opgevangen in de fucking Pijp in Amsterdam centrum. Daar kost een vierkante meter meer dan € 8.500,-. Complete waanzin. Mensen zonder werk, zonder dagbesteding, spreken de taal niet en dat moet van groenlinks dan in zo’n wijk rondlopen. Er gaan rijtjeshuizen in oud Zuid voor over € 1.500.000,- weg. Lekker als er dan een kudde illegalen naast je komt te zitten.

Baudet heeft gelijk. Het is belachelijk. Het kost de Nederlandse maatschappij vele miljarden en het voegt NIETS toe.

GROVE onwaarheden. Ik ben benieuwd.

Betreft klimaat is het lastig te bepalen wat er nu waar is en wat niet.

Het is vrij eenvoudig: wat is het risico, wat zijn de kosten voor aanpassing, hoeveel invloed heb je er op, etc. En er is geen enkele persoon die een beetje verstand van zaken heeft die de koers die we nu varen heel verstandig vind.

Er zit zo een grote lobby van de gebouwde omgeving (instllatietechniek etc) te drukken en onder de streep heeft het nul effect. Miljarden worden er gepompt in techniek die over tientallen jaren achterhaald is. Iedereen in de industrie weet het gewoon, allemaal symboolpolitiek.

En wat mooi is, nog steeds lopen mensen te drammen dat het niet genoeg is. Kinderen staken en iedereen eet het op. We moeten MEER doen! Een ieder die zegt dat we meer moeten doen weet niet waarover ze praten, klaar. Geen enkele groenlinks stemmer snapt wat geothermie kost, wat het doet en hoe het allemaal werkt. Het zijn stuk voor stuk drammerige zeurende domme naïeve mensen.

Als het niet deze bodemloze put is dan is het wel ontwikkelingssamenwerking of een of ander onbenullig stedelijk project van miljarden. Er wordt gewoon ontzettend veel geld verbrast.

Met betrekking tot omvolking: Wanneer het percentage mensen wat niet ‘wit’ is exponentieel stijgt en het percentage ‘witte’ mensen krimpt dat je dan zullen de verhouding snel scheef groeien.

Ja er zijn slechts 5% moslims in Nederland. Nou die 5% die drukken toch een aardig stempel op de samenleving. Maar goed dat zal allemaal wel rechtse paranoia zijn.

Niemand kan ontkrachten dat immigratie en klimaatbeleid extreem grote kostenposten zijn, waarvan door belanghebbenden en politiek correcte mensen alles wordt gedaan om te onthullen hoe groot de kosten echt zijn. Maar geloof maar dat het flink is.

Kosten/baten? Er zijn niet eens baten in mijn ogen maar ongetwijfeld heeft Jesse Klaver een mooie anecdote van de Syrische ondernemer Djiggie Djee die zijn biologische vijgen kweekt wat zo’n verrijking voor onze samenleving is.

Over 50 jaar, als er helemaal niets noemenswaardigs met het klimaat is gebeurd, zullen er ongetwijfeld nieuwe geboden van de linkse kerk zijn. Zullen we een nieuw vals schuldgevoel kunnen afkopen. Wederom een mooi een-tweetje tussen corporate VVD’ers die slim inspelen op de angst en schuldgevoelens gecreeert door linkse idealisten.

/deze rant moest er even uit

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.405
Amsterdam en de meeste steden wordt ca. 12% van alle woningen door statushouders bewoond.
Klopt rond 10 procent. Je kunt dus niet claimen dat de enorme wachtlijsten door massa immigratie komt, waarmee hij wijst naar afgelopen jaren. Je kunt vinden dat ze niet op bepaalde plekken zouden mogen wonen allemaal prima maar dergelijke claims die hij maakt zijn onwaar.

Hier klopt ook al weinig van. Het zijn dit soort filmpjes die ook veel gedeeld worden en het denk ik goed doet bij de achterban.

Dat Amsterdam verder illegalen en wat al niet meer opvang geeft is bizar ja. Daarmee gaan ze ook tegen de wet- en regelgeving in.

Klopt rond 10 procent. Je kunt dus niet claimen dat de enorme wachtlijsten door massa immigratie komt, waarmee hij wijst naar afgelopen jaren. Je kunt vinden dat ze niet op bepaalde plekken zouden mogen wonen allemaal prima maar dergelijke claims die hij maakt zijn onwaar.

Hier klopt ook al weinig van. Het zijn dit soort filmpjes die ook veel gedeeld worden en het denk ik goed doet bij de achterban.

Dat Amsterdam verder illegalen en wat al niet meer opvang geeft is bizar ja. Daarmee gaan ze ook tegen de wet- en regelgeving in.

12% van het totale woningbezit wordt door statushouders bewoond. Maar het percentage woningen dat vrij komt dat naar statushouders gaat is vaak vele malen hoger. Dus ja dat zet echt wel druk op de wachtrij.

Als je beseft dat je 10-15 jaar moet wachten op een woningen en dan komt er een club die ca. 25% van alle nieuwe woningen direct pakt dan merk je dat wel.

Redelijk eens, met als nuance dat asielzoekers ook voorrang krijgen op mensen die al héél lang wachten. In die zin maken ze het probleem groter en mensen ervaren dat als onrechtvaardig.

Daar kan je dan wel tegenover stellen dat die mensen helemaal niets hebben, maar met 10+ jaar op een wachtlijst verdampt dat begrip wel.

De enorme druk die nieuwe Nederlanders nu en in de toekomst op een piepend en krakend sociaal stelsel uitoefenen wordt onderschat en ontkend.

• #1.408
Ik denk dat hier in dit topic, op dit forum, de meesten het er wel over eens zijn dat bepaalde zaken niet deugen en anders zouden moeten. Punten die FvD terecht aankaart. FvD niet alleen overigens, meer partijen. Daarover ging mijn post aanvankelijk ook niet.

Misschien had ik als FvD stemmer meer gehoopt op meer verbinding, en op een aantal vlakken meer transparantie en nuance. En ja andere partijen dit en dat idem, maar juist onze lavendel boy met zijn verbeeldingskracht ging daar tegenin. Nu doet hij er naar mijn smaak te vaak zelf aan mee. En zo vergroot je ook bekendheid en wat al niet meer, maar ik vind het jammer. Een middenpartij die zich niet voortdurend lijkt bezig te houden met al wat andere partijen fout doen maar zelf autonoom onderwerpen kiest en daar integer over bericht maakt momenteel meer kans.

Het gaat toch niet alleen om dat % voorrang aan statushouders maar om alle immigratieachtergrond in de sociale huur? Als 50% van de 4 grote steden allochtoon is en een aanzienlijk deel daarvan modaal of armer maakt dat de wachtlijsten toch een stuk langer dan ze anders zouden zijn.

Plus nog het effect van immigratie op de prijzen van de gehele woningmarkt. Plus nog het effect op lonen en koopkracht. Die factoren drukken weer meer (modale) mensen uit de vrije markt naar sociale huur. Lijkt me toch dat de utopische wachtlijst zonder immigratie een stuk korter zou zijn.

Is er een compleet beeld aan data voor dit sentiment?

Ik denk dat hier in dit topic, op dit forum, de meesten het er wel over eens zijn dat bepaalde zaken niet deugen en anders zouden moeten. Punten die FvD terecht aankaart. FvD niet alleen overigens, meer partijen. Daarover ging mijn post aanvankelijk ook niet.

Misschien had ik als FvD stemmer meer gehoopt op meer verbinding, en op een aantal vlakken meer transparantie en nuance. En ja andere partijen dit en dat idem, maar juist onze lavendel boy met zijn verbeeldingskracht ging daar tegenin. Nu doet hij er naar mijn smaak te vaak zelf aan mee. En zo vergroot je ook bekendheid en wat al niet meer, maar ik vind het jammer. Een middenpartij die zich niet voortdurend lijkt bezig te houden met al wat andere partijen fout doen maar zelf autonoom onderwerpen kiest en daar integer over bericht maakt momenteel meer kans.

Dit, daarnaast vind ik dat Baudet zich te veel in de hoek van Wilders laat drukken. Hij laat zich framen. Doe dan verdorie ook niet steeds van die domme uitspraken. Want ik vin ddat hij dat soms wel doet.

Ik zou zelf nooit op Baudet stemmen, het is me te rechts. maar een autonome middenpartij van de realisme zou bij mij wel goede kans maken.

• #1.411
Het gaat toch niet alleen om dat % voorrang aan statushouders maar om alle immigratieachtergrond in de sociale huur? Als 50% van de 4 grote steden allochtoon is en een aanzienlijk deel daarvan modaal of armer maakt dat de wachtlijsten toch een stuk langer dan ze anders zouden zijn.

Plus nog het effect van immigratie op de prijzen van de gehele woningmarkt. Plus nog het effect op lonen en koopkracht. Die factoren drukken weer meer (modale) mensen uit de vrije markt naar sociale huur. Lijkt me toch dat de utopische wachtlijst zonder immigratie een stuk korter zou zijn.

Is er een compleet beeld aan data voor dit sentiment?
Zoek en gij zult vinden. Hint: CBS. Er zijn afgelopen tijd veel woningen verkocht vanuit de sociale verhuur of naar de vrije sector/ beleggers overgeheveld, daarbij is er een heffing gekomen die verhuurders moeten betalen over hun sociale huurwoningen waardoor er minder wordt gebouwd en er is al decennia lang veel te weinig gebouwd. Er zijn veel meer eenoudergezinnen dan vroeger, oudere mensen wonen langer thuis/ zelfstandig door bezuinigingen in de ouderenzorg en de ggz. Er zijn bijvoorbeeld in A'dam 6000 woningen jaarlijks beschikbaar, daarvan gaan er iets minder dan 800 naar statushouders, de rest naar anderen. Dan zijn er nog steeds 95 duizend wachtenden voor je. Er moet meer gebouwd worden, veel meer. Verhuurders wijzen o.a. naar die heffing. Politiek wijst naar verhuurders en de bouwsector, en de beleggers die de prijzen opdrijven waardoor het voor de gewone man niet te betalen is. Ik ben echt geen linkse sok o.i.d. maar ik ben nergens tegengekomen dat die enorme wachtlijsten komen door massa immigratie. Speelt wel een rol natuurlijk, maar ik kan niet vinden dat het DE reden is.
met als nuance dat asielzoekers ook voorrang krijgen op mensen die al héél lang wachten.
Dat is schrijnend soms idd. Maar niet alle gemeenten geven die voorrang zomaar meer geloof ik.
Misschien kunnen jullie contact opnemen met Baudet ik denk dat als je het neutraal opstelt hij feedback over die onjuistheden best sportief opvat.
Heb ik gedaan. Kreeg een uitnodiging om langs te komen op een bijeenkomst.
Baudet blundert met topdocument Nederlandse geschiedenis
Toch onzorgvuldig voor naar eigen zeggen de belangrijkste intellectueel van NL en geschiedenis heeft gestudeerd.

Dit, daarnaast vind ik dat Baudet zich te veel in de hoek van Wilders laat drukken. Hij laat zich framen. Doe dan verdorie ook niet steeds van die domme uitspraken. Want ik vin ddat hij dat soms wel doet.

Ik zou zelf nooit op Baudet stemmen, het is me te rechts. maar een autonome middenpartij van de realisme zou bij mij wel goede kans maken.

Een middenpartij, die vervolgens een coalitie gaat vormen met links en er van alle beloften niks terecht gaat komen.
Als je in het midden wilt uitkomen, mag je best wat meer uitwijken naar rechts. Zelfs een stem op vvd lijkt nu niet rechts genoeg om te krijgen waar je voor hebt gestemd.

• #1.413
  • Like
Waarderingen: BB_
En wat betreft immigratie: voor links nieuwe stemmers, voor rechts een bron van goedkope arbeidskrachten om de
Loonontwikkeling te drukken.

Ik ben heel eerlijk; wil solidair zijn met wie nu in Nederland woont. Maar de problemen van anderen moeten we elders oplossen. En ik ben egoïstisch. Niet bereid mijn rijkdom met heel Afrikate delen.

• #1.415
En wat betreft immigratie: voor links nieuwe stemmers
Volgens kieswijzer/ etnobarometer 2012 en VU (>2014) stemmen best wel wat mensen met een migrantenachtergrond op de PVV. Geloof rond de 12 procent van niet Westerse allochtonen. PVV is favoriet bij Antillianen, nr 2 bij Surinamers en 3e en 4e bij NL Turken en Marokkanen. Er wordt onderzoek gedaan hoe het komt dat toch nationalistische populistische lieden dit aantrekken in heel Europa.

Zoek en gij zult vinden. Hint: CBS. Er zijn afgelopen tijd veel woningen verkocht vanuit de sociale verhuur of naar de vrije sector/ beleggers overgeheveld, daarbij is er een heffing gekomen die verhuurders moeten betalen over hun sociale huurwoningen waardoor er minder wordt gebouwd en er is al decennia lang veel te weinig gebouwd. Er zijn veel meer eenoudergezinnen dan vroeger, oudere mensen wonen langer thuis/ zelfstandig door bezuinigingen in de ouderenzorg en de ggz. Er zijn bijvoorbeeld in A'dam 6000 woningen jaarlijks beschikbaar, daarvan gaan er iets minder dan 800 naar statushouders, de rest naar anderen. Dan zijn er nog steeds 95 duizend wachtenden voor je. Er moet meer gebouwd worden, veel meer. Verhuurders wijzen o.a. naar die heffing. Politiek wijst naar verhuurders en de bouwsector, en de beleggers die de prijzen opdrijven waardoor het voor de gewone man niet te betalen is. Ik ben echt geen linkse sok o.i.d. maar ik ben nergens tegengekomen dat die enorme wachtlijsten komen door massa immigratie. Speelt wel een rol natuurlijk, maar ik kan niet vinden dat het DE reden is.
Hoe weinig er gebouwd wordt had ik ook moeten noemen inderdaad. Hoewel NL ook al erg vol zou zijn.

Verdeling van sociale huur of wachtlijst naar herkomst is er niet ben ik bang. Ik ruik een complot!

Datum 10 juli 2019
Betreft Antwoorden op vragen over Staat van de volkshuisvesting 2019

50. Kunt u de jaarlijkse toewijzing van 2009 tot en met 2019 van sociale huurwoningen van woningcorporaties splitsen in de doelgroepen migratieachtergrond (Westers), en niet migratieachtergrond (nietWesters)?
Antwoord:
Er zijn geen cijfers bekend over hoeveel sociale huurwoningen worden ontwikkeld en toegewezen specifiek voor de verschillende doelgroepen. Wel wordt in de prestatieafspraken aandacht geschonken aan huisvesting van specifieke doelgroepen. Zo is er aandacht voor mensen met een GGZ-achtergrond, mensen uit de maatschappelijke opvang, statushouders, dak- en thuislozen en arbeidsmigranten. Er worden geen prestatieafspraken gemaakt over het huisvesten op basis van Westerse of niet Westerse migratie achtergrond

• #1.418
Hoe weinig er gebouwd wordt had ik ook moeten noemen inderdaad. Hoewel NL ook al erg vol zou zijn.

Verdeling van sociale huur of wachtlijst naar herkomst is er niet ben ik bang. Ik ruik een complot!
Ik denk afgaande op allerlei cijfers dat minstens de helft van alle migranten in sociale verhuur woont. Vraag is wie valt onder definitie migrant, 1e generatie ook? De grootste groep migranten zijn of waren volgens mij Polen sinds jaar en dag, die wonen denk ik niet gauw in sociale verhuur maar lekker met een stel in vrije sector.

Volgens kieswijzer/ etnobarometer 2012 en VU (>2014) stemmen best wel wat mensen met een migrantenachtergrond op de PVV. Geloof rond de 12 procent van niet Westerse allochtonen. PVV is favoriet bij Antillianen, nr 2 bij Surinamers en 3e en 4e bij NL Turken en Marokkanen. Er wordt onderzoek gedaan hoe het komt dat toch nationalistische populistische lieden dit aantrekken in heel Europa.

Veel etnische groepen zijn veel minder tolerant dan autochtonen. Ik moest ook altijd stiekem doen als ik een Turks of Marokkaans vriendinnetje had. Al die tyfusneefjes en broers.

Maar ook Turken vs Marokkanen, antilliAnen vs Surinamers. Creolen vs hindoes Etc. Hoop intolerantie en haat naar elkaar.

• #1.420
Veel etnische groepen zijn veel minder tolerant dan autochtonen. Ik moest ook altijd stiekem doen als ik een Turks of Marokkaans vriendinnetje had. Al die tyfusneefjes en broers.

Maar ook Turken vs Marokkanen, antilliAnen vs Surinamers. Creolen vs hindoes Etc. Hoop intolerantie en haat naar elkaar.
En denk maar niet dat als je een beetje bruin bent volgens pikzwarte Congolezen een ekte negert bent.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven