Maak je geen illusies, het rechtse brein is net zo gevoelig voor cognitieve dissonantie en confirmation bias.
Vanzelfsprekend, maar wat Mentat ook zegt, bepaalde belangrijke maatschappelijke kwesties als immigratie en klimaat worden door de msm zeer eenzijdig belicht en de toon is gezet dat een ieder die tegengeluid geeft wordt weggezet als mafkees. Je weet dat als je rechts bent dat je veel linkse meningen publiekelijk hoort maar meestal beter je eigen mening voor jezelf en je rechtse internet vrienden kan houden. Rechts zijn is verwerpelijk en daarom mag je rechtse mensen wegzetten als minderwaardig.
De discussie met mijn vriendin begon ook nadat wij het interview tussen Kanye en Letterman zagen.
Kanye die duidelijk harde waarheid dropt en Letterman die er totaal niet inhoudelijk op in gaat en vervolgens de boel wat in de maling neemt. Linkse mensen willen het niet zien.
Vervolgens zegt mijn vriendin dus dat ze wel snapt dat Trump supporters openlijk gehaat worden omdat Trump literally like Hitler is. Enkel enkele soundbites van uitspraken van Trump die uit context geplaatst zijn worden als reden aangedragen. Als ik haar vervolgens wijs op het feit dat ze gemanipuleerd wordt door de msm komt dat punt niet helemaal binnen want ‘FOX is de meest bekeken zender en is ook propaganda’.
Ja ik ga dan neerbuigend worden als mensen niet snappen dat als je 3 zinnen uit een interview van 2 uur knipt en plakt dat er altijd een nuance en verhaal achter zit.
Constant framen is wel iets dat mij irriteert. De identiteitspolitiek en polarisering. Elite, het volk, omvolking, allerlei rassentheorietjes, vrouwen zus en mannen zo, boreaal, migranten pakken huizen af, de EU enzovoorts. Hij maakt vol bravoure filmpjes en daar kloppen dan ook eigenlijk altijd niet alle feiten van, terwijl het zijn eigen vakgebied is. Dan denk ik, jongen doe dat nou zorgvuldiger of laat het. Heeft helemaal niks met je werk te maken. Het gaat ook niet om het verkooppraatje, hij neemt constant anderen de maat. Of dat nou via de interruptie is of als anderen hem een vraag stellen. Inhoudelijk blijft er regelmatig niets van zijn standpunten over. Dat heeft niet zozeer met talent voor debatteren te maken maar meer omdat het niet goed uitgedacht lijkt te zijn. Baudet lijkt eigenlijk ook vooral van Baudet te houden, al is dat een aanname natuurlijk. Hij schuurt regelmatig tegen het seksistische en ook racistische aan, is slim genoeg om zich in allerlei bochten te wringen maar dan denk ik gaat het nu om te laten zien hoe slim je bent of wat is het nu ervan. Net als dat hele boreale, blijft hij noordelijk noemen maar waarom kiest hij dan niet voor noordelijk.
Omvolking is een feit.
Immigranten pakken huizen af is een feit.
Wat voor rassentheorie? Dat het gemiddeld IQ in Afrika 80 of lager is, is een feit. Dat benoemen is geen geheimzinnige rassentheorie.
Vrouwen zus en mannen zo? Wat dan? In welke wereld leef je waar er geen verschillen tussen mannen en vrouwen zijn. Ga eens voor de grap op 50 dates met vrouwen, werk onder verschillende vrouwelijk managers en mannelijke managers. Niets wat Baudet zegt is raar. Nee is niet nee.
Een ieder met een beetje ervaring met vrouwen weet dat er drastische verschillen zijn. Maar als je deze benoemd wordt het tegen je gebruikt en ben je een sexist.
Het is grote onzin. Kijk als ik dit tegen een vrouw zal zeggen zullen de meeste het nooit erkennen, maar seksueel succes met vrouwen behoeft een drastisch andere aanpak dan met mannen.
Baudet is een romanticus. Wat hij zegt is simpele waarheid maar het wordt tegen hem gebruikt.
Boreaal. Tja. Wat moet je daar nou mee.
Jazeker ik zal zeker niet ontkennen dat Baudet ooit wat zegt of twittert waarvan ik denk: dat is niet zo makkelijk. Maar kijk 5 uur videomateriaal van de man en je ziet dat hij 99% van alle andere politieke speler omver blaast qua kennis, kunde en logisch denken.
Dat Baudet met Jared Taylor spreek is blijkbaar dan ook een teken van zijn Hitler zijn. Maar deze beste man spreekt klare taal en ik zie geen probleem met het feit dat Baudet met hem spreekt.
Zo kan ik nog wel even door gaan. Baudet is in mijn ogen een geweldige politicus en FvD is wat in Nederland echt hoognodig was. Ik wordt niet altijd even warm van alle clipjes en berichten van de partij, maar het is een noodzakelijk kwaad om zetels te veroveren, want het gros van het volk is dom en met alleen correcte woorden kom je er niet.
De Trump 2016 campagne is daar een mooi voorbeeld van.