XXL Nutrition

Kloppen deze berkeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMaarten

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik ben onlangs begonnen met fitnessen (poging #2). Ik heb afgelopen dagen zitten lezen op websites en forums.
Ik had nog enkele vragen en vroeg me af of mijn berekeningen kloppen:

leeftijd: 20 j
gewicht: 77 kg
lengte: 174 cm
(middel omtrek: ~85 cm
nek omtrek: ~36 cm)
vetpercentage: 18.6% (eerder 20-22%)
(Er zijn op sommige fora topics over "raad mijn vetpercentage" en dan vind ik mezelf dichter aanleunend bij 20-23% dan bij 18%)
Dagelijkse caloriebehoefte: 2551kcal

Ik zou graag een platte buik krijgen en wat spiermassa (armen, borst, shouders) er bij om te beginnen. Dus ik schat dat mijn vetpercentage naar ongeveer 11% moet vallen? Dus dan zou ik ongeveer 7Kg moeten afvallen?
vvm : 63.8
gewicht bij vetpercentage van 11% => 70.8kg

Mocht ik een dieet volgen, mag dit een crash dieet zijn? (volgens sites die ik las, zou je +5kg kunnen afvallen in een week, dit wil dus zeggen bijna het gaan ik moet verliezen om mijn eerste doel te bereiken)

Ik denk er ook over na om (eiwit) supplementen te kopen. Momenteel zat ik in de richting van Whey maar daarin zijn er terug onderverdelingen. Dus welke koop ik best en wanneer moet ik zo'n shake drinken.

Laatst bewerkt:
met die dumbbells en 1kg / 2kg gewichten ga je niet veel bereiken.

post anders een pic dan kunnen we je vet gokken

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou gokken dat je behoefte wel hoger zit, 1840 lijkt me erg laag

en verder, kipfilet of kalkoenfilet voor op brood, erg mager met eiwitten, magere kwark ook veel eiwitten, eieren, bij de voeding sectie staat hier wel meer over, op pizzas gaan leven is idd niet handig als je wil cutten :P

Je eetpatroon is k*t. En op minder dan 2000kcal overleef jij echt niet hoor ;)

Ik zou gokken dat je behoefte wel hoger zit, 1840 lijkt me erg laag

en verder, kipfilet of kalkoenfilet voor op brood, erg mager met eiwitten, magere kwark ook veel eiwitten, eieren, bij de voeding sectie staat hier wel meer over, op pizzas gaan leven is idd niet handig als je wil cutten :P
Ik ga binnenkort eens in de winkel gaan kijken voor kwark(= platte kaas in België?). Denk dat ik het nog nooit gegeten heb

Je eetpatroon is k*t. En op minder dan 2000kcal overleef jij echt niet hoor ;)

Als ik via http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html bereken kom ik uit op een onderhoud van 2551, dit is correcter? Dan zou ik dus ongeveer 2100 kcal moeten eten ???

behoefte van 2500 is normaal ja, dat is al realistischer

1840 is de basisbehoefte van je lichaam om te kunnen functioneren, als uitgangspunt dat je verder geen enkele vorm van beweging hebt.

icm eventueel werk en je training doe je er een activiteitsfactor op (1,5) en dus kom je dan hoger uit.

1840 x 1,5 is 2760kcal dat is je onderhoud.

afvallen = minder eten (bv 2300kcal)
massa bouwen = meer eten (bv 3100kcal)

Bedankt Migon & FrankSnip

Topic beetje aangepast en foto's toegevoegt zodat jullie mij vetpercentage kunnen raden/gokken.

Dicht op verzoek ts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven