MMaarten
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 70kg
- Vetpercentage
- 11%
Ik ben onlangs begonnen met fitnessen (poging #2). Ik heb afgelopen dagen zitten lezen op websites en forums.
Ik had nog enkele vragen en vroeg me af of mijn berekeningen kloppen:
leeftijd: 20 j
gewicht: 77 kg
lengte: 174 cm
(middel omtrek: ~85 cm
nek omtrek: ~36 cm)
vetpercentage: 18.6% (eerder 20-22%)
(Er zijn op sommige fora topics over "raad mijn vetpercentage" en dan vind ik mezelf dichter aanleunend bij 20-23% dan bij 18%)
Dagelijkse caloriebehoefte: 2551kcal
Ik zou graag een platte buik krijgen en wat spiermassa (armen, borst, shouders) er bij om te beginnen. Dus ik schat dat mijn vetpercentage naar ongeveer 11% moet vallen? Dus dan zou ik ongeveer 7Kg moeten afvallen?
vvm : 63.8
gewicht bij vetpercentage van 11% => 70.8kg
Mocht ik een dieet volgen, mag dit een crash dieet zijn? (volgens sites die ik las, zou je +5kg kunnen afvallen in een week, dit wil dus zeggen bijna het gaan ik moet verliezen om mijn eerste doel te bereiken)
Ik denk er ook over na om (eiwit) supplementen te kopen. Momenteel zat ik in de richting van Whey maar daarin zijn er terug onderverdelingen. Dus welke koop ik best en wanneer moet ik zo'n shake drinken.
Ik had nog enkele vragen en vroeg me af of mijn berekeningen kloppen:
leeftijd: 20 j
gewicht: 77 kg
lengte: 174 cm
(middel omtrek: ~85 cm
nek omtrek: ~36 cm)
vetpercentage: 18.6% (eerder 20-22%)
(Er zijn op sommige fora topics over "raad mijn vetpercentage" en dan vind ik mezelf dichter aanleunend bij 20-23% dan bij 18%)
Dagelijkse caloriebehoefte: 2551kcal
Ik zou graag een platte buik krijgen en wat spiermassa (armen, borst, shouders) er bij om te beginnen. Dus ik schat dat mijn vetpercentage naar ongeveer 11% moet vallen? Dus dan zou ik ongeveer 7Kg moeten afvallen?
vvm : 63.8
gewicht bij vetpercentage van 11% => 70.8kg
Mocht ik een dieet volgen, mag dit een crash dieet zijn? (volgens sites die ik las, zou je +5kg kunnen afvallen in een week, dit wil dus zeggen bijna het gaan ik moet verliezen om mijn eerste doel te bereiken)
Ik denk er ook over na om (eiwit) supplementen te kopen. Momenteel zat ik in de richting van Whey maar daarin zijn er terug onderverdelingen. Dus welke koop ik best en wanneer moet ik zo'n shake drinken.
Laatst bewerkt: