Fitness Seller

klote!borstspier gescheurd!

Bezoekers in dit topic

hardbody

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jan 2004
Berichten
799
Waardering
4
Lengte
1m79
Massa
101kg
Vetpercentage
7%
Ik zit midden in een kuur en heb nu mn rechter borstspier gescheurd tijdens bankdrukken.Ik had me heel goed opgewarmd en deed een stje met 110kg(opwarm setje)wat voor mij licht is,tijdens omhoog stoten van het gewicht hoorde ik knappend geluid gepaard met heftige pijn in mn borst.Ik heb meteen wat ijs op de plek gezet en naar het ziekenhuis gegaan.Volgens de arts valt het allemaal wel mee,een kleine scheur in de lengte richting van de spier wat bloeduitstorting en zwelling veroorzaakt.Aleen weet ik nu niet wanneer ik mn borst weer kan trainen,zijn er bepaalde midellen die het herstel kunnen bevorderen,want ik wil wel mn kuur afmaken natuurlijk.
 
Shit klote man! sterkte :thumbs:
 
Sterkte, in ieder geval niet te snel belasten. Je kan nog genoeg andere spiergroepen trainen.
 
zeker k*t man succes met herstel!
 
Wow, balen voor je bro! Hoop dat je snel weer aan de slag kan, sterkte!
 
Beste medicijn : rust.

Beterschap!
 
Sluit me erbij aan: rust nemen man en niet te vroeg terug beginnen!

Maar balen is het zeker. Vraag me trouwens af als dat gewicht licht voor jou was hoe het dan kan mislopen... voelde de beweging verkeerd aan ofzo. Wil niet hetzelfde meemaken, vraag me daarom af wat er precies misliep.
 
enige medicijn wat de gevolgen verminderd is Decorin. Dat remt littekenvorming. Maar dat moeten ze dan wel binnen 24 uur geïnjecteerd hebben.

Verder: veel rust (2 weken is NIET veel; ik heb 2 maanden complete rust genomen en daarna 4 maanden alleen dingen als nekdrukken) en vermoedelijk je techniek met bankdrukken bijvend aanpassen. Ik doe nu alleen nog maar smal, zodat de druk meer op mn schouders en triceps ligt. Op zich jammer, want daar ligt mn kracht niet. Maar beter zo, dan dat het helemaal afscheurt.
 
Manman, da's pech hebben! Maar 110 kg. is toch niet iets om mee op te warmen?

Ik bedoel, tis niet omdat je 200kg. bencht dat je opwarmgewicht 150kg. wordt hé, opwarmen is even de spier laten doorbloeden en klaarmaken voor grotere inspanning. Zelfs de breedste mannen bij ons doen eerst 12x baar alleen en dan 60 kg. voordat ze zwaar gaan...
 
Vince zei:
Vraag me trouwens af als dat gewicht licht voor jou was hoe het dan kan mislopen... voelde de beweging verkeerd aan ofzo. Wil niet hetzelfde meemaken, vraag me daarom af wat er precies misliep.
Dat is het rare, het kan opeens gebeurt zijn. Meestal als je het niet verwacht en eigenlijk altijd als je recent een stuk sterker bent geworden. Dat kan door de kuur komen, maar ook (in mijn geval) omdat ik na 3 jaar nietsdoen opeens weer zwaar begon. Alles ging lekker... tot ik opeens bij de eerste herhaling van een setje van 5 rechts inscheurde. Dus ik was niet eens aan het toppen of negatieven aan het doen.

Enige preventie: regelmatig zware (95-100% van bench max) gewichten pakken met rack lockouts of negatieven. Dat maakt uiteindelijk de supporting structures sterker. Wel rustig daar naartoe werken, natuurlijk.
 
[Link niet meer beschikbaar]

Dit is de site van Henk Visser, hij heeft de zelfde soort blessure gehad misschien heb je der wat aan.

suc6 met je herstel.
 
Lijkt mij ook niet dat 110kg een opwarm setje kan zijn hoe sterk je ook bent. zou eerder 2 setjes 60 kg pakken en dan 20 herhalingen ofzo, mega veel bloed naar de spieren en dan pas hoger.
 
ik was aan het decline bankdrukken,normaal train ik met 140kg 6reps,maar ik had me heel goed opgewarmd met 40kg,70kg,90,kg en daarvoor nogeens 5 min cardio gedaan.Vandaag is de pijn veel minder,alleen als ik aanspan voel lichte pijn.Ik denk dat ik vanavond mn rug en biceps goed kan trainen,mn borst is altijd mn sterke punt geweest dus ik kan ze makkelijk komende 6 weken met rust laten.Volgens de arts blijft er geen littekenweefsel achter,mischien inwedig maar dat is niet zichtbaar.
 
pas wel op met rug he vanavond. met rows en pully's kun je aardig rek zetten op je borst. begin heel licht en voel aan of je zwaarder kan. sterkte!
 
Ja ik zou ook voorzichtig zijn, straks verergerd het zich en kan je straks nog langer niet goed trainen. Al kan ik wel begrijpen dat je je kuur wilt afmaken. Sterkte iig!
 
Dit is echt het doom scenario van elke builder :(

Voel me heel erg schuldig aangezien ik denet een zeer heerlijke en effectieve borst training heb gedaan :D

Iig. sterkte man.. doe rustig aan want een weekje rust is heus niet nadelig.
 
sanniejj zei:
Dit is echt het doom scenario van elke builder :(

Voel me heel erg schuldig aangezien ik denet een zeer heerlijke en effectieve borst training heb gedaan :D

Iig. sterkte man.. doe rustig aan want een weekje rust is heus niet nadelig.
Droom scenario? Nachtmerrie scenario!
 
Back
Naar boven