XXL Nutrition

Knieen inbinden welk materiaal

b t s

Competitive Bodybuilder
10 media-items
Waardering
35
Lengte
1m79
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
Nou zie ik vaak dat ze bij zware squats de knieen inbinden of een soort kniekous eromheen doen.

Waar zou ik die kniekous kunnen vinden?

Of nog beter, wat raden jullie aan inbinden of die "kniekous" als iemand me de juiste benaming kan vertellen..

Waarom?
Omdat ik last van mijn knieen heb gekregen en vaak te horen gekregen heb dat boven de 100kg je beter je knieen in kan binden.

Zijn zoveel plekken.. moet je ff goed op google zoeken..

Nou zie ik vaak dat ze bij zware squats de knieen inbinden of een soort kniekous eromheen doen.

Waar zou ik die kniekous kunnen vinden?

Of nog beter, wat raden jullie aan inbinden of die "kniekous" als iemand me de juiste benaming kan vertellen..

Waarom?
Omdat ik last van mijn knieen heb gekregen en vaak te horen gekregen heb dat boven de 100kg je beter je knieen in kan binden.
De rest weet ik niet maar dit klopt niet.

Je kan ze kopen op Amerikaanse sites, in NL heb ik geen idee waar. Ze heten: "Knee Wraps".

Ik weet niet of je sleeves of wraps bedoelt? Squatten zonder zou however ook geen problemen moeten geven. Er is dus iets mis, en wraps/sleeves gaan je daar niet mee helpen.

• Topic Starter Topic Starter
K*t, gesnapt:D kun jij een site voor me vinden dan?

Ik ben al bij de fysio, en als ik veel rek word de druk minder op mijn patella.
Het word trouwens wel al minder hoor.
Daarom zoek ik nou ook dingen die ik kan gebruiken als ik ga toppen.

Ty Tjok

Een paar doodgewone wraps kopen en alleen gebruiken voor de zwaarste setjes, maar beter zo lang mogelijk uitstellen. Zolang je nog geen monstergewichten squat heb je echt geen zwaar materieel nodig. Kneewraps of bandages hoe je het wil noemen kun je overal kopen hoor. Even kijken op bv bardolino ofzo, betaal je geloof ik ook geen verzendkosten.

Is goed, ik ga ook even vragen bij mijn gym. die verkopen ook een hoop van MDY.
En het was zowiezo voor het toppen;)

Ik ben al bij de fysio, en als ik veel rek word de druk minder op mijn patella.
Het word trouwens wel al minder hoor.
Daarom zoek ik nou ook dingen die ik kan gebruiken als ik ga toppen.

Ty Tjok

Goed opwarmen en voldoende dynamisch stretchen tijdens je warmup. Legswings zijn ook perfect. Bij mij hebben bandages een hoop goed gedaan. Kneesleeves kunnen misschien ook interessant zijn voor je zijn bij lichtere sets. Wrappen is namelijk een erg tijdrovend karwei en ook een vrij drastisch middel imo.

Ja maar als die sleeves uit de usa shop moeten komen dan laat maar zitten.

Bedenk wel dat er bij mij in de buurt een usa shop zit. eens even een kijkje nemen.

wraps gebruik ik niet, wel me sleeves
Die dingen hebben tot nu toe een hoop goed gedaan voor mijn knietjes..

Hmm gaan toppen op squat als je bij fysio loopt? lijkt me niet heel verstandig.

ik hoef niet meer naar fysio hoor :)

Inderdaad, alweer zo'n vage post op dbb.

Ik hoop voor je dat je techniek ok is. Dat wil zeggen dat je niet met je kont op je kuiten bounced en je voeten recht in het verlengde van je bovenbenen staan.

Jup, techniek is goed,
ennu ik ben al bij de fysio geweest moet er staan ;)

Terug
Naar boven