XXL Nutrition

Kniepijn bij squats/lunges/legg press

Gigidy

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
13
Lengte
1m85
Massa
110kg
Heya,

Na 2 jaar niet veel gedaan te hebben en ineens weer gaan werken en fitness heb ik heel erg veel last van mijn linker knie tijdens squats, lunges en leggpress. Het eerste setje voel ik niks maar bij mijn 2-3de set begint het best pijn te doen als ik naar beneden ga en last op knie leg. Tijdens legg extensions heb ik hier bijv. helemaal geen last van

Mijn huisarts zegt dat het mijn knieband is en heel vervelend is maar vanzelf over gaat. Nu heb ik zon anderhalve maand geen benen getrained en weer begonnen maar het komt heel leuk weer terug.

Heb ik niet lang genoeg rust genomen, gaat het vanzelf over, of moet ik gewoon een alternatief proberen voor mijn benen.

Lange tijd ook last van mijn knie gehad. Mijn knieschijf spoorde niet goed. Doordat de spieren aan een kant van mn knieschijf zwakker waren dan andere.

Probleem is verholpen door legpress te doen met tenen naar buiten wijzend. Dus niet voeten recht maar naar buiten.

Lange tijd ook last van mijn knie gehad. Mijn knieschijf spoorde niet goed. Doordat de spieren aan een kant van mn knieschijf zwakker waren dan andere.

Probleem is verholpen door legpress te doen met tenen naar buiten wijzend. Dus niet voeten recht maar naar buiten.

Ja goh, squat ect moet je altijd met je tenen naar buiten wijzend. Je krijgt dus gewoon pijn door slechte form.

Om welke knieband gaat het? Of waar zit de pijn?
Ik verwacht geen complete ruptuur aangezien de huisarts zegt dat het vanzelf over gaat, dus wellicht is er wel sprake van een scheurtje.

Een optie is om de meest stabiele oefeningen te pakken = legpress. Stress kan iets verminderd worden door brede of juist smalle voetstand te nemen afhankelijk van welke band je klachten hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Kan moeilijk uitleggen waar de pijn zit, echt in mijn knie heb ik het idee

wat bij mij geholpen heeft:

vouw je handdoek op tot een bal, een dikke prop dus, en stop deze tussen je bovenbenen wanneer je leg extensions gaat doen.

Terug
Naar boven