AndroidHealthClinic

Kom ik in ketose als ik tijdens kt carbs eet en op rustdagen minder dan 50g?

Feem

Cool Novice
Waardering
18
Lengte
1m86
Massa
104kg
Vetpercentage
27%
Eh ja mijn vraag staat hierboven al eigenliijk.

Doe aan IF en zou willen weten of carbs op KT dagen een ketose fase voorkomt?

Ben geen expert, maar ik weet dat je een glycogeen voorraad hebt, om die dus te verbranden moet je heel wat sporten. Ik neem aan dat je pas begint dus je hebt wss heel wat voorraad nog. Mja ik lees ook dat een goede been workout je in een ketose fase kan brengen. Iig, meestal ben je na een heavy workout ketose ja, als je wilt afvallen zou ik dat niet bijvullen (wekelijks een refeed ofzo)

Dagen dat je niet traint zal je niet in ketose komen gok ik.

Je kan beter op een antwoord wachten van een gevorderde haha ;)

Nee, je moet elke dag onder de 50g carbs zitten.

En training heeft daar niks mee te maken, een training kan je niet in ketose brengen.

Ketose is als je lichaam een tijd lang te weinig glucose binnenkrijgt (uit koolhydraten, of via via uit eiwitten). Dan switcht het naar de ketose stand, en gaat het lopen op ketonen, die het lichaam maakt door het afbreken van vetzuren.

Nope, gemiddeld zijn er zo'n 3 dagen nodig om in ketose te raken.

Oh ik verwarde ketose met katabool haha

• Topic Starter Topic Starter
Oke dank jullie allemaal.

Ik probeer af te vallen en wil dit zo snel mogelijk doen maar geen spieren verliezen. Ketose is niet de manier begrijp ik dus. Trainen zonder carbs zal moeilijk worden. Helemaal omdat ik 6 dagen per week train. 3 kt 3 cardio.

Ik weet genoeg :D

Nou opzich het ketogeen dieet is wel heel gemakkelijk om vol te houden heb ik zelf ondervonden. Qua effectiviteit zal het geen meerwaarde hebben. Aan de energie wen je trouwens vrij snel, in het begin ben je best wel moe maar daarna voel je je prima.

Waar het om draait is dat er een kcal tekort ontstaat.

Wat voor velen goed werkt is Intermittent Fasting (lees je maar is in) icm carb cyclen en veel eiwitten, dus:
- trainingsdagen: 2,5-3g eiwit, hoog in koolhydraten en laag in vetten (denk bij vetten aan 50-60g). Kcal inname op onderhoud of 5-10% daaronder.
- rustdagen: 2,5-3g eiwit, laag in koolhydraten en hoog in vetten (denk bij koolhydraten aan <100g). Kcal inname zo'n 25-30% onder onderhoud.

3 dagen per week trainen, geen cardio (met voeding kun je prima je tekort maken, en zo krijg je meer rust).

Wat michieln omschrijft is een vorm van bodyrecomp. Echter is dat niet de snelste weg om zoveel mogelijk vet te verliezen. Je kunt wel goed kracht/spier behouden en langzaam vet kwijt raken. Veel mensen halen uitstekende resultaten, maar het gaat wel relatief traag.

Als je zo snel mogelijk wilt afvallen is RFL misschien iets voor jou.

Het duurt ongeveer 3 dagen voordat je in echte ketose raakt. Als je 1x in de week een refeed doet dan zit je praktisch gezien maar 3 dagen in een echt vet verbrandende modus. Een truukje dat pro's toepassen is om na de laatste refeedmaaltijd 1 of 2 IU insuline te zetten zodat je binnen 8 uur in ketose raakt. Let wel, de kans om met dit protocol de pijp uit te gaan is zeer, zeer sterk aanwezig.

• Topic Starter Topic Starter
Waar het om draait is dat er een kcal tekort ontstaat.

Wat voor velen goed werkt is Intermittent Fasting (lees je maar is in) icm carb cyclen en veel eiwitten, dus:
- trainingsdagen: 2,5-3g eiwit, hoog in koolhydraten en laag in vetten (denk bij vetten aan 50-60g). Kcal inname op onderhoud of 5-10% daaronder.
- rustdagen: 2,5-3g eiwit, laag in koolhydraten en hoog in vetten (denk bij koolhydraten aan <100g). Kcal inname zo'n 25-30% onder onderhoud.

3 dagen per week trainen, geen cardio (met voeding kun je prima je tekort maken, en zo krijg je meer rust).

Dankje. Was trouwens afgelopen 4 weken al met if bezig net als carb cyclen. Maar net als hieronder werd aangegeven gaat het te langzaam. BF29/27%

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 19:07 ----------

Wat michieln omschrijft is een vorm van bodyrecomp. Echter is dat niet de snelste weg om zoveel mogelijk vet te verliezen. Je kunt wel goed kracht/spier behouden en langzaam vet kwijt raken. Veel mensen halen uitstekende resultaten, maar het gaat wel relatief traag.

Klopt bodycomp heb ik dus gedaan en gaat echt langzaam.

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 19:08 ----------

Ga me erin verdiepen. Dank je voor de tip :D

---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 19:10 ----------

Het duurt ongeveer 3 dagen voordat je in echte ketose raakt. Als je 1x in de week een refeed doet dan zit je praktisch gezien maar 3 dagen in een echt vet verbrandende modus. Een truukje dat pro's toepassen is om na de laatste refeedmaaltijd 1 of 2 IU insuline te zetten zodat je binnen 8 uur in ketose raakt. Let wel, de kans om met dit protocol de pijp uit te gaan is zeer, zeer sterk aanwezig.
Hahaha, nee wil niet dood voor dat beetje vet. Rare sups wil ik dan ook niet proberen. Ooit gedacht een AAS maar gelukkig hebben leden hier me weten op te praten.

Misschien wel een fatburner ofzo. Ben me nu daarop aan het inlezen.

Meeste fatburners zijn crap, maar ik raad je wel Dexaprine aan. Dat is de enige echte "fatburner" imo.

Op 29/27% vet hoef je alleen maar minder te eten om af te vallen. Begin daar eens mee en heb geduld.

Een ketose dieet willen doen bij 29%bf!!!!
Maak een voedingsschemamet wat minder als dan je verbruikt meer heb je voorlopig niet nodig.

Een ketose dieet willen doen bij 29%bf!!!!
Maak een voedingsschemamet wat minder als dan je verbruikt meer heb je voorlopig niet nodig.
Alsof dat per se vast zit aan een vetpercentage.

Waarom de langzame weg nemen als er ook degelijke "snelle" wegen naar Rome zijn?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven