AndroidHealthClinic

Kom ik in ketose als ik tijdens kt carbs eet en op rustdagen minder dan 50g?

geraak je minder snel in een plateau.

Keto kun je best op een hoger bf doen hoor heb ik ook gedaan werkte heel prettig. Het is echter wel geen snelle fix om snel lager in vet te raken want in die zin werkt het niet beter dan gewoon normaal cutten.

Laatst bewerkt:
Ligt eraan hoe diep je cut.

Koolhydraten zijn voor je lichaam niet essentieel voor het overleven of het behoud van spiermassa (dat is immers het doel hier). Hoge eiwitinname en je essentiele vetten (omega 3) is feitelijk het enige dat je nodig hebt. Hoe meer carbs je daarbij eet, hoe meer kcal je ook binnenkrijgt en hoe trager het gaat.

Als je diep wilt cutten, zul je wel je carbs weg moeten halen.

Wat michieln omschrijft is een vorm van bodyrecomp. Echter is dat niet de snelste weg om zoveel mogelijk vet te verliezen. Je kunt wel goed kracht/spier behouden en langzaam vet kwijt raken. Veel mensen halen uitstekende resultaten, maar het gaat wel relatief traag.

Als je zo snel mogelijk wilt afvallen is RFL misschien iets voor jou.
Wat ik zeg is geen recomp, maar gewoon een kcal&carb cycle methode om af te vallen.

Recomp is als je op trainingsdagen boven onderhoud zit, ik zeg volgens mij vrij duidelijk dat je op trainingsdagen op onderhoud of zelfs 5 tot 10% daaronder kunt zitten.
Op rustdagen ga je er dan 25 tot 30% onder zitten, en is je tekort vrij groot (meestal 700 tot 800 kcal). Daardoor is je wekelijkse tekort alsnog 3000 tot 3500 kcal. (zelfde als je 500 of iets minder per dag onder onderhoud gaat zitten).

En het is juist een hele effectieve manier om af te vallen.

Wat ik zeg is geen recomp, maar gewoon een kcal&carb cycle methode om af te vallen.

Recomp is als je op trainingsdagen boven onderhoud zit, ik zeg volgens mij vrij duidelijk dat je op trainingsdagen op onderhoud of zelfs 5 tot 10% daaronder kunt zitten.
Op rustdagen ga je er dan 25 tot 30% onder zitten, en is je tekort vrij groot (meestal 700 tot 800 kcal). Daardoor is je wekelijkse tekort alsnog 3000 tot 3500 kcal. (zelfde als je 500 of iets minder per dag onder onderhoud gaat zitten).

En het is juist een hele effectieve manier om af te vallen.
Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Er staat eronder in plaats van erboven. Als het erboven was geweest, was het een vorm van recomp. Nu omschrijf je (zoals je aangeeft) een manier om te cutten.

Jep, is de manier zoals ik t 3 maanden na de zomer gedaan heb (88-->78/79kg), en zoals ik t ook vanaf half april tot aan de zomer weer ga doen.
Denk dat het een erg effectieve manier is om te cutten.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks everybody, voor de leerzame discussie.

Ik ga gewoon verder met IF. Al de theorieën als 'thermische energie' van eten vergeet ik maar even. Probeer 100% of 80% van voeding at te wisselen op kt en rustdagen.

Denk dat ik door beginner gains maar meer op de spiegel ga letten aangezien een weegschaal snel een verkeerd beeld geeft.
Gisteren trouwens een kleine feestje gegeven thuis. Die dag alleen maar een whey shake, een bak kwark met honing en okro soup (afrikaanse groente/vis soep) gegeten. Verder pure wishkey gedronken en vandaag maar weer op de weegschaal gekeken.

Sinds afgelopen week een kilo kwijt geraakt. En denk dat door de alc. van gisteren er bijna geen water retentie is. Dit is vooral bereikt door 3 kt en 3 cardio afgelopen week. Minder eten blijft moeilijk maar het carb cyclen gaat steeds beter.

Probeer te mikken op een halve kg aan gewichtsverlies per week

• Topic Starter Topic Starter
Probeer te mikken op een halve kg aan gewichtsverlies per week

Dan gaat het te lang duren. Als ik 20% zit, heb ik mijn doel bereikt en zal ik gaan leangainen. Zo dom toch niet? Heb immers genoeg vet, waarom zouden de spieren worden gebruikt.

Laatst bewerkt:
True, als je veel vet hebt kun je een groter tekort hanteren. Je kunt tot je op 18-20% zit best maximaal voor een kilo per week gaan inderdaad. Daarna een tikkeltje rustiger aan doen (0,7kg per week ofzo) tot je op 15% zit, dan lijkt me een halve kilo per week snel genoeg

Terug
Naar boven