AndroidHealthClinic

Kom niet hoger/ benen trainen !!!!

stfn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
Vetpercentage
9%
Hallo,
ik ben stefan 17 jaar.
1,76m en 72kg

ik zit nu al een tijdje met bankdrukken op 100kg 8x, en 120kg 3x
alleen ik heb het gevoel dat ik niet sterker meer word.
Aangezien ik al ongveer half jaar op hetzelfde gewicht blijf steken.

Ik heb gehoor dat als je je benen meer traint mer hormonen vrij komen waardoor, je hogere gewciht kan pakken. Of dit waar is weet ik namelijk niet en vraag het hier daarom ook.

Miss heeft een van jullie nog een oplossing van mijn probleem, of kan ik niet hoger komen omdat ik nog niet zo oud ben of iets dergelijks. Alvast bedankt groeten Stefan

je traint geen benen en bankdrukt zoveel gewicht? jammer

Stefan, je mist de mooiste oefeningen :)!
chop chop die benen trainen

• Topic Starter Topic Starter
nee, ik trainde me benen nooit omdat ik ook 3x per week deed voetballen. Nu niet meer dus nu ga ik er wel mee beginnen

Je overall groei wordt beter, dat zegt niet direct iets over je bench.. Als je massa aankomt op je benen. Wat je wel kan stellen is dat je door squatten een complere fysiek krijgt. Zou regelmatig wisselen van back en front squat, als je bij de een niet meer vooruitgaat op de ander doorbouwen en andersom.
Als je niet vooruitgaat moet je meer eten, of betere trainingsschema gebruiken, met een logische opbouw, check de link in m'n sig..

Hallo,
ik ben stefan 17 jaar.
1,76m en 72kg

ik zit nu al een tijdje met bankdrukken op 100kg 8x, en 120kg 3x
alleen ik heb het gevoel dat ik niet sterker meer word.
Aangezien ik al ongveer half jaar op hetzelfde gewicht blijf steken.

Ik heb gehoor dat als je je benen meer traint mer hormonen vrij komen waardoor, je hogere gewciht kan pakken. Of dit waar is weet ik namelijk niet en vraag het hier daarom ook.

Miss heeft een van jullie nog een oplossing van mijn probleem, of kan ik niet hoger komen omdat ik nog niet zo oud ben of iets dergelijks. Alvast bedankt groeten Stefan

hmm. Ik heb toch wel eninge twijfels bij je stats. Maargoed wie ben ik;)

WTF, 3x120 bankdrukken met 17 jaar en 72 kg is belachelijk goed als het waar is. Zal sowieso moeilijk worden om nog veel vooruit te gaan op zo'n punt. Wat je kan proberen is je voedingsschema optimaliseren, wat supplementen gaan gebruiken (BCAA, ZMA, creatine) en je trainingsschema omgooien.

Ik zal heus niet liegen over mijn gewichten, wat schiet je daar mee op...
ik train nu ook al 2jaartjes ongv. Heb voor de rest nog nooit sqaut of deadlift gedaan. Dus daar zal ik indd ver mee achter lopen, heb daarom ook besloten daar mee te gaan beginnen anders gaat het niet goed komen in verhouding.

Ik denk dat je probleem is dat je te veel bezig bent met vooruitgang op de BP. Waarschijnlijk zit je gewoon op een plateau omdat je teveel doet.

Stop gewoon gewoon een paar weken met banken en leg je in die tijd toe aan het versterken van de synergisten en stabilisatoren die tijdens banken gebruikt worden.

kan me geen week voorstellen zonder benen te trainen.
1x leg extentions per week, is toch geen overbodige luxe.

Probeer eens een reload week. En je kan ook een ander trainingsschema proberen. Ook kan het nog aan je voeding liggen. Post je schema anders eens;)

Ik zal heus niet liegen over mijn gewichten, wat schiet je daar mee op...
ik train nu ook al 2jaartjes ongv. Heb voor de rest nog nooit sqaut of deadlift gedaan. Dus daar zal ik indd ver mee achter lopen, heb daarom ook besloten daar mee te gaan beginnen anders gaat het niet goed komen in verhouding.

Nette bench dan. Alleen jammer dat je niet squat en deadlift. Maar als je nu al 120kg kan bankdrukken komt het vast ook goed met je deadlift en squat;) succes!

mijn voeding is nu : s'morgens havermout pap+banan of appel, op school 4boterhammen met kipfilet, thuis van school yoghurt met meusli of gebakken vis/ei op brood. Avondeten en voro het slapen gaan nog yoghurt met muesli

mijn voeding is nu : s'morgens havermout pap+banan of appel, op school 4boterhammen met kipfilet, thuis van school yoghurt met meusli of gebakken vis/ei op brood. Avondeten en voro het slapen gaan nog yoghurt met muesli

Ik zou toch wat meer gaan eten ;) Kijk anders eens bij het voedingsgedeelte en maak een schema. Daarmee kom je veel verder.

Ik zal even een schema op gaan stellen, en heb vandag voor t eerst gesquat zat op max van 5x 100kg niet top dus..

Ben ik de enige die zwaar twijfelt hieraan?
Deze jongen weet zo te zien niet waar hij mee bezig is (voeding enz). En dan wel 120 kg benche met 72 kg en 1e keer gelijk 5x 100kg squatte, terwijl hij nog nooit benen getraind heeft...?
Maargoed, als het wel zo is heel netjes en succes.:rolleyes:

heb me benen nooit apart getraind bij fitness nee, maar deed veel voetballen. Als je het niet gelloft zal ik wel een filmpje maken....

Terug
Naar boven