XXL Nutrition

Koolhydraten en eiwitten in 1 maaltijd gaan niet goed samen.

4 Myself

Competitive Bodybuilder
Waardering
66
ik kwam een site op internet tegen waarin ik het volgende las:

...Eet men dus tegelijk koolhydraten en eiwitten dan zullen deze allebei niet volledig worden omgezet. Het gevolg is dan dat er niet goed verteerde resten in het spijsverteringskanaal over blijven die het lichaam toch op de een af andere manier kwijt moet zien te raken. Vooral onvolledig verteerde eiwitfragmenten kunnen voor veel problemen zorgen. Ze uiten zich o.a. als allergieën. Andere onvolledig verteerde voedingsresten worden als slakken gedumpt in het bindweefsel met alle boven beschreven gevolgen. Volgens de theorie van Dr. Hay is het beter dat eiwitten (vlees, vis, ei, zuivelproducten) en zure vruchten niet in dezelfde maaltijd gecombineerd worden met koolhydraten (meelspijzen, suikers).
Het is algemeen bekend dat wij in de natuur te maken hebben met verzuring. Ook onze voedingsketen en ons voedingspatroon is door de jaren zo verandert dat ook daar de verzuring zijn intrede gedaan heeft. Niet allen het Atkins dieet is om die reden een ongezonde afvalmethode, de balans in onze totale voeding is veelal ver te zoeken. Meten is weten: voor slechts 12,50 euro kan men 100 strips kopen om uw base~zuren balans te meten.

Ik had hier zelf nog nooit van gehoord en vroeg me af of jullie hiermee op de hoogte waren. je leest hier wel over bepaalde verhoudingen voor een maaltijd en deze verhoudingen zouden dit verhaal tegenspreken. Graag jullie mening.

bron:[Link niet meer beschikbaar]
zal ook wel niet een allerbeste bron zijn maar vraag me af hoe deze meneer op het verhaal komt.

Yeah sure..

Baby's leven op melk: eiwit, koolhydraten en vetten tegelijk :rolleyes:

ik kwam een site op internet tegen waarin ik het volgende las:
bron:[Link niet meer beschikbaar]
zal ook wel niet een allerbeste bron zijn maar vraag me af hoe deze meneer op het verhaal komt.

Mail hem zou ik zeggen......... Ik heb namelijk geen idee.

Voor slechts 12,50 kan men 100 strips kopen :rolleyes:

Is al eerder voorbij gekomen. Het idee is dat eiwit een andere ph nodig zou hebben dan koolhydraten om te verteren, maar in de maag maakt dat uiteindelijk weinig uit. Als de hoeveelheid eiwit hoger ligt zal de ph waarde gewoon lager zijn. Dat maakt die koolhydraten niet slechter verteerbaar ofzo.

Misschien liever geen fruit met vlees combineren, maar ook dat zou eigenlijk geen problemen moeten opleveren. Heb nooit wat gemerkt van een mindere vertering iig. Men zegt bijv. ook geen zuivel met fruit, terwijl dat toch gewoon prima verteert.

Tja ik geloof et niet gewoon kip met rijst beste kh en ew verhouding :D

ik heb hier ook al is een topic over geopend.. Kijk er nu niet meer echt naar..

Het lichaam is er juist op gemaakt om een gevarieerd maal te kunnen verteren.

Terug
Naar boven