MuscleMeat

Koolhydraten

UniQu3

Novice
Waardering
0
In m'n voedingsschemazit ik al gauw op teveel vetten en te weinig koolhydraten..
Maar hoe kom ik het makkelijkst aan koolhydraten..
Let op... ik kan op het werk geen warme maaltijd nuttigen..
Thx alvast

Brood meenemen, havermout, Brinta, pasta...

In m'n voedingsschemazit ik al gauw op teveel vetten en te weinig koolhydraten..
Maar hoe kom ik het makkelijkst aan koolhydraten..
Let op... ik kan op het werk geen warme maaltijd nuttigen..
Thx alvast

wel teveel vetten maar te weinig koolhydraten? Met welke voeding breng je dan op die manier de dag door?

Jammer dat je op je werk geen warme maaltijden nuttigen kunt, anders zou je voor rijst kunnen gaan.. ..dit bevat meer koolhydraten dan havermout. Ik ga ervan uit dat het nuttigen van havermout op het werk ook lastig gaat. Mijn suggestie is om boterhammen met honing mee te nemen. Honing bevat erg veel koolhydraten.
Wat misschien als nadeel wordt gezien is dat honing over het algemeen nauwelijks eiwitten bevat. Als ik het goed heb bevat het slechts 0,6g eiwitten per 100g. Ik heb je voedingsschema gezien en gezien je veel eiwitten binnen krijgt, zou het naar mijn idee geen kwaad kunnen om boterhammen met honing te eten.;)

Boterhammen met honing ???

Het is wel belangrijk dat je onderscheidt maakt in koolhydraten. De één is de ander niet. Honing staat qua glycemische index bijna gelijk aan suiker. Gewoon brood eten met mager vlees/vis.
Verder kan je koolhydraten uit muesli, bananen en weithgainers halen. Rijst kan je ook koud eten. Je kunt ook pannekoeken met eieren/havermout/pannekoekmeel maken.

Post je voedingsschema eens.

Boterhammen met honing ???

Het is wel belangrijk dat je onderscheidt maakt in koolhydraten. De één is de ander niet. Honing staat qua glycemische index bijna gelijk aan suiker.
Dus honing is niet aan te raden? Welk broodbeleg kan ik dan gebruiken dat rijk aan koolhydraten is én verantwoord is?:rolleyes:

Bedankt,

Je moet juist eiwitrijk broodbeleg kiezen aangezien brood voor een groot deel uit koolhydraten bestaat. Probeer bij elke maaltijd zowel koolhydraten, eiwitten als vetten binnen te krijgen. Kies dus voor mager vlees/vis.

half volle melk met wat noten is ook mooi voor tussendoor....

Ik gebruik peperkoek voor mijn koolhydraten uit te halen als ik niet veel tijd of goesting heb. Per 100gr zo'n 80gr koolhydraten, en geen tot amper vet.

Zeg UniQu3, ben je van plan ooit nog te reageren op wat hier allemaal gezegd wordt?

Je kan ook je eten + een whey shake meenemen voor de eiwitten

Terug
Naar boven