XXL Nutrition

Korte cut periode voor vakantie

Kalloewase

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Sinds een week of 10 ben ik aan het bulken na een lange cut periode. Nu ben ik in deze weken wel weer wat gestegen aan vet%.

Eind mei ga ik op vakantie en wil ik niet te chubby zijn.
Is het een aanrader om voor de vakantie nog even 4 weken cutten?

Na de vakantie kijk ik dan wel weer of ik verder cut of weer ga bulken.

Als jij erg graag droog bij staat in de vakantie, zoals velen hier, dan ga je cutten. Als die sixpaxk je gene fk boeit, blijf je bulken.

Als ik voor je mag beslissen? Word gewoon lekker chubby, daar voelt iedereen zich toch het prettigst bij? Dat betekent een flink energie overschot, veel energie, lekker hard en zwaar trainen en vooral spiermassa aanzetten. Tot wel 3kg per maand :wl:

Even zonder grappen, doe gewoon waar jij e prettig bij voelt. Het is jouw lijf, jouw geeft en jij moet je goed voelen. Als je op basis daarvan een keus maakt, moet het lukken. Je kan dan gemotiveerd je doel halen! Succes!

Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt, niet anderen laten bepalen of je moet bulken of cutten. Als je dan tegen je zin in toch gaat bulken (of cutten) ga je jezelf alleen maar demotiveren / cheaten / opgeven. Als jij je fijner voelt door nu even te cutten om toch wat vet weg te werken moet je dat vooral doen.

Laatste praktische tip: Ik weet niet hoe lang je op vakantie gaat, maar tijdens je vakantie zelf (ervanuitgaande dat je daar niet traint) kan je beter niet cutten of bulken. Als je dan cut zul je eerder spiermassa verliezen omdat je verder niet traint maar wel onder onderhoud eet, en als je bulkt zal bijna alle massa die je aankomt gewoon vet zijn omdat je niet traint. Dus tijdens vakantie zelf kun je het best gewoon rond je onderhoud eten (voor zover je rekening wilt houden met een voedingsschema op vakantie, uiteindelijk is het wel vakantie)

• Topic Starter Topic Starter
Tijdens mijn vakantie wil ik gewoon op onderhoud eten.

Mijn vraag is eigenlijk of een cut van een maand effectief is ? Kan ik dan in 1 keer van 3100kcal een drop maken naar 2300kcal en dit een maand aanhouden ?

Mijn vraag is eigenlijk of een cut van een maand effectief is ? Kan ik dan in 1 keer van 3100kcal een drop maken naar 2300kcal en dit een maand aanhouden ?

Kan.. Maar wel een heftige cut hoor.

Je zult hierbij wel spiermassa verliezen. In mijn bulk vind ik het minder belangrijk en neem ik het minder precies dan in mijn cut. Cutten vind ik namelijk een proces waar je echt de tijd voor moet nemen voor een langere periode.

Maar nogmaals je moet zelf doen waar je je prettig bij voelt haha.

Amen. Helemaal eens met Gunz 4 Hire. Doe waar jij je prettig bij voelt, dan haal je het resultaat. Alleen is dat niet altijd de efficientste manier!

In een maand ga je echt wel resultaat merken als je een maand cut, alleen om dan gelijk van dag 1 op dag 2 van 3100 naar 2300 te droppen en dit een maand vol te houden is wel een beetje te veel van het goede. Ervanuit gaande dat 3100 je bulk is kun je beter rustig naar 2300 toe werken (dus de eerste week rond de 2700/2600 gaan zitten en rustig omlaag bouwen). Als 3100 je onderhoud is zou ik al helemaal wat hoger blijven dan 2300.

massa verliezen is zo overschat. zeker als je hoog in je eiwitten zit en niet naar een vp wilt gaan als 6-8. iemand die van 16 bijvoorbeeld naar 10 gaat gaat weinig tot geen massa verliezen. Maar als je nog dieper gaat cutten zal je inderdaad wel massa gaan verliezen

• Topic Starter Topic Starter
In een maand ga je echt wel resultaat merken als je een maand cut, alleen om dan gelijk van dag 1 op dag 2 van 3100 naar 2300 te droppen en dit een maand vol te houden is wel een beetje te veel van het goede. Ervanuit gaande dat 3100 je bulk is kun je beter rustig naar 2300 toe werken (dus de eerste week rond de 2700/2600 gaan zitten en rustig omlaag bouwen). Als 3100 je onderhoud is zou ik al helemaal wat hoger blijven dan 2300.

Mijn bulk kcal zijn 3100. Als ik dus 4 weken ga cutten, maar hiervan 2 weken besteed aan het afbouwen, dan cut ik dus maar 2 weken effectief ? Dan verlies ik nauwelijks vet.

Als je een hele tijd op 3100 kcal gebulkt hebt, is je lichaam na 'n tijdje meer gewend om 3100 binnen te krijgen. Je stofwisseling stijgt dan als het ware om die 3100 ook te gaan verbranden. Als je dan van dag 1 op dag 2 naar 2300 zakt ga je zeker wel problemen krijgen (ik denk niet zozeer in spierverlies als je hoog in je eiwitten en vetten blijft) maar wel in termen van honger/humeur/energie/etc. Dan kun je beter een week "weggooien" zoals jij het noemt en gewoon rustig naar 2300 toe werken dan van de ene op de andere dag van 3100 naar 2300 gaan en verwachten dat je dat een maand vol kunt houden.

Terug
Naar boven