- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Komt nog bij dat aan kraanwater fluor is toegevoegd, dus ook beter voor je tanden.
Voor de smaak (en gemak van de fles) heb ik het liefst de gewone Spa, maar volgens nieuwsberichten zou er geen enkel probleem zijn met kraanwater, alleen verschilt dit nogal per regio. Er zijn idd gebieden waar het veel zuiverder is/beter smaakt, bij ons (Oost-Vl Belgie) valt het iig niet te drinken.
In Nederland is het prima:
[Link niet meer beschikbaar]

Kan best, hier in Sint Niklaas smaakt het echt te gortig, totaal niet te vergelijken met spa blauw wat helder en neutraal smaakt. Het is een beetje zure/kalksmaak en een slechte nasmaak bah.meen je dat? ik ben van zwijnaarde en ik drink het al mijn hele leven ik drink het liever of water uit de fles..
Bedankt voor de reacties, helemaal duidelijk
Vooral in de gym drink ik erg veel water. Als ik daar 2 uur ben, drink ik zo 2 liter water weg. Op een warme zomerdag zal het waarschijnlijk nog meer worden (zit pas net 2 maanden bij een sportschool). Hoeveel is volgens jullie nu echt het maximale wat nog 'veilig' blijft? Niet dat ik ooit zóveel zal drinken per dag, maar ben toch even benieuwd![]()

5 liter water op een dag? das niet goed zover ik weet. maar ik drink ook altijd kraan water.
Bij inname vanaf 3 liter per uur kan er watervergiftiging optreden:
De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. In een verder stadium kan het leiden tot een coma en zelfs tot de dood doordat de ademhaling onderdrukt wordt en uiteindelijk stilvalt.
Er zijn weleens slachtoffers gevallen omdat ze drinkwedstrijdjes gingen houden van wie het meeste opkon.
Ik drink zo'n 3,5 liter per kraanwater per dag in de winter en in de zomer zo'n 5-6 liter per dag.
![]()