XXL Nutrition

Kraanwater of bronwater?

Hier altijd bronwater...Kan ik gewoon steeds eens fles meeneme, veel gemakkelijker toch!!

Verbaast mij dat zovelen kraantjeswater drinken. Hier in mijn streek kun je proeven dat het niet 100% gezond is of mss overdrijf ik. Maar het kan streekgebonden zijn Big T woont ook in mijn streek blijkbaar en zegt het ook.

Smaak van water zegt niet alles over de kwaliteit.

Aan kraanwater worden hogere (wettelijke) eisen gesteld dan aan bron water ... het zou dus maar zo kunnen zijn dat het "gezonde" bronwater meer foute stoffen bevat dan kraanwater. Het enige waar je op moet letten is de hoeveelheid natrium en kalium in het water. Deze gegevens kun je wel opvragen bij je waterleverancier.

zo'n 3L per dag ongeveer...

Op het werk fles bronwater 1,5L
Thuis kraantjeswater 1L - 1,5L

ajo we leven hier niet in een derde wereld land je kan het gewoon drinken

Voor de smaak (en gemak van de fles) heb ik het liefst de gewone Spa, maar volgens nieuwsberichten zou er geen enkel probleem zijn met kraanwater, alleen verschilt dit nogal per regio. Er zijn idd gebieden waar het veel zuiverder is/beter smaakt, bij ons (Oost-Vl Belgie) valt het iig niet te drinken.

In Nederland is het prima:

[Link niet meer beschikbaar]

meen je dat? ik ben van zwijnaarde en ik drink het al mijn hele leven ik drink het liever of water uit de fles..

Bronwater drinken is nergens voor nodig. Kraanwater is in Nederland van topkwaliteit! Bronwater drinken is bovendien zeer milieuvervuilend vanwege de vele plastic flessen die je er voor nodig hebt en ruim 1000 keer zo duur als kraanwater.

In NL kan je gewoon kraanwater drinken, ik heb daar lang geleden eens een artikeltje over gepost.

Ik vul gewoon een fles met kraanwater. Bronwater vind ik echt nergens voor nodig en is inderdaad veel duurder dan normaal drinkwater terwijl het weinig scheelt kwa kwaliteit.

meen je dat? ik ben van zwijnaarde en ik drink het al mijn hele leven ik drink het liever of water uit de fles..
Kan best, hier in Sint Niklaas smaakt het echt te gortig, totaal niet te vergelijken met spa blauw wat helder en neutraal smaakt. Het is een beetje zure/kalksmaak en een slechte nasmaak bah.

Trouwens het mag dan duurder zijn maar ik zie me nog niet elke dag flesjes vullen om mee te nemen, ik spaar al genoeg uit door geen drank in de gym te kopen.

ik drink gefilterd kraantjeswater (Brita filter)

kraanwater bevat toch teveel kalk???

zou het kraanwater toch filteren

Ik woon in Aalst en drink op men werk ook steeds kraantjeswater.

Bedankt voor de reacties, helemaal duidelijk :)

Vooral in de gym drink ik erg veel water. Als ik daar 2 uur ben, drink ik zo 2 liter water weg. Op een warme zomerdag zal het waarschijnlijk nog meer worden (zit pas net 2 maanden bij een sportschool). Hoeveel is volgens jullie nu echt het maximale wat nog 'veilig' blijft? Niet dat ik ooit zóveel zal drinken per dag, maar ben toch even benieuwd :D

Bij inname vanaf 3 liter per uur kan er watervergiftiging optreden:

De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. In een verder stadium kan het leiden tot een coma en zelfs tot de dood doordat de ademhaling onderdrukt wordt en uiteindelijk stilvalt.

Er zijn weleens slachtoffers gevallen omdat ze drinkwedstrijdjes gingen houden van wie het meeste opkon.

Ik drink zo'n 3,5 liter per kraanwater per dag in de winter en in de zomer zo'n 5-6 liter per dag.

;)

• Topic Starter Topic Starter
Bij inname vanaf 3 liter per uur kan er watervergiftiging optreden:

De gevolgen zijn spierkrampen, een verlaagde bloeddruk en een gevoel van slapte. In een verder stadium kan het leiden tot een coma en zelfs tot de dood doordat de ademhaling onderdrukt wordt en uiteindelijk stilvalt.

Er zijn weleens slachtoffers gevallen omdat ze drinkwedstrijdjes gingen houden van wie het meeste opkon.

Ik drink zo'n 3,5 liter per kraanwater per dag in de winter en in de zomer zo'n 5-6 liter per dag.

;)

Inderdaad, een tijdje geleden stond er nog in de krant dat een vrouw was overleden na het houden van zo'n wedstrijdje. Ze had overigens wel gewonnen :cool:
Maar goed, watervergiftiging is wel het laatste waar ik op zit te wachten. In ieder geval bedankt voor je reactie, nu weet ik dat ik moet stoppen met drinken als ik overal kramp krijg na veel water te hebben gedronken :D

Terug
Naar boven