Fitness Seller

Krachttraining en vetverbranding

• Topic Starter Topic Starter
Bij hardlopen worden ook vaak vaste waardes gehanteerd, maar als je het exact wilt doen moet je je VO2-max en anaerobe drempel (4 mmol/liter ook wel omslagpunt) weten volgens mij.
Ik check om de 2-3 jaar mijn max en maak daar mijn zones idd altijd met dezelfde percentages... Heb eens 1x een lactaattest laten doen en de hartslagzones waren precies dezelfde als ik berekend had aan de hand van mijn max.. Denk dat lactaattesten enkel nodig zijn als je ECHT goed bent en nog wat versxhil wil maken. Spreek dan over marathon onder 2u45 bijvorbeeld.

Self train ik graag ip hartslag omdat ik anders altijd te snel train en me opblaas. Maar iedereen moet trainen hoe hij het leukst vind want daar gaat het om als recreant

Ik check om de 2-3 jaar mijn max en maak daar mijn zones idd altijd met dezelfde percentages... Heb eens 1x een lactaattest laten doen en de hartslagzones waren precies dezelfde als ik berekend had aan de hand van mijn max.. Denk dat la taattezten enkel nidig zijn als je ECHT goed bent. Spreek dan over marathon onder 2u45 bijvorbeeld.
Ik kon het destijds vergoed krijgen via de zorgverzekering en laten doen bij de sportarts van de atletiekvereniging. Uiteindelijk deed ik er niet heel veel mee. Mijn marathontijd was 2u49, dus nog niet bij de sub-top.

Maar wel een mooie tijd, respect !! (Als het zonder middelen was )
Ik zou niet weten waarom je voor hardlopen middelen zou gebruiken. Ik ken werkelijk niemand die dat doet. De meeste lopers, ook bij de top, hebben geen flauw benul van doping e.d.

Ik weet enkel dat er een aantal hardlopers uit Kenia volgens mij van verdacht werden, aangezien de dopingautoriteiten daar wat corrupter zijn en om te kopen zijn.

Ik zou niet weten waarom je voor hardlopen middelen zou gebruiken. Ik ken werkelijk niemand die dat doet. De meeste lopers, ook bij de top, hebben geen flauw benul van doping e.d.

Ik dacht altijd dat doping voor wielrennen bij hardlopen ongeveer hetzelfde wekt.
Ken zel wel wat ex-lopers die Clenbuterol gebruikten om lichter te worden. Ze zijn echter allemaal veel jonger dan ik moeten stoppen.

Ik dacht altijd dat doping voor wielrennen bij hardlopen ongeveer hetzelfde wekt.
Ken zel wel wat ex-lopers die Clenbuterol gebruikten om lichter te worden. Ze zijn echter allemaal veel jonger dan ik moeten stoppen.
Bij wielrennen hoor ik er wel veel meer van; er zijn wel enkele gevallen bekend van doping bij hardlopers, maar vnl. toch uit Kenia.

Toen ik nog doelman was ook vaak speed gebruikt omdat je er altijd moet staan, ook als je gezopen had de dag voordien. Maar dat ging om geld, als recreant nooit wat gebruikt om te sporten.

Laatst bewerkt:
Op welk niveau dan? Degenen die ik kende een goed liepen (NK) konden yearround gecheckt worden.
Gewoon voor rondjes rond de kerktoren om bij recreantenwedstijdjes hoig te komen. Ik ben daar tegen. Vooral als ik zelf ook meedeed voor top 10

• Like
Waarderingen: BB_
Toen ik nog doelman was ook vaak speed gebruikt omdat je er altijd moet staan, ook als je gezopen had de dag voordien. Maar dat ging om geld, als recreant nooit wat gebruikt om te sporten.
Kan mij niet voorstellen dat dat in je voordeel werkt. Klinkt een beetje als een slechte verliezer

Terug
Naar boven