AndroidHealthClinic

Krachttraining en vetverbranding

Even geprobeerd eiwitten bij te houden maar vind dat meer iets voor profs, semi-profs of mensen die op weg zijn naar hun prime..
Wil keihard trainen, maar ook genieten van lekker eten !! Besef wel dat ik sowieso geen geschiedenis meer ga schrijven in de atletiekwereld.
Jouw lichaam werkt hetzelfde als hoe het bij een pro werkt.
Wat jij nu doet is hetzelfde als diesel in een F1 auto tanken. En dat zal nooit optimaal werken. En hoe ouder... hoe preciezer het komt.
Voeding en discipline is het enige voordeel dat je hebt tegenover jongere atleten. En hopelijk minder onzinnige stress.

Jouw lichaam werkt hetzelfde als hoe het bij een pro werkt.
Wat jij nu doet is hetzelfde als diesel in een F1 auto tanken. En dat zal nooit optimaal werken. En hoe ouder... hoe preciezer het komt.
Voeding en discipline is het enige voordeel dat je hebt tegenover jongere atleten. En hopelijk minder onzinnige stress.
Denk niet dat discipline als voordeel hier opgaat :rolleyes:

Denk dat tijdens KT je hartslag te veel schommelt om dat zo te stellen. Misschien wel als je zeer korte rusttijden hanteert.
In het geval dat je je hartslag constant kunt houden lijkt het me dat het voor je lichaam geen reet uitmaakt door welke activiteit dat komt.
Voor optimale krachttraining doe je de cardio na KT, maar dat is voor jou nvt dacht ik.
Kt is dus meer HIIT?

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je beter een plan kan maken wat aansluit op je doelen, ipv eindeloos doorgaan met iets wat niet optimaal is, onder het mom discipline
Ok maar ik doe WEL uitsluitend dingen die ik leuk vind. Zeer belangrijk. Er leiden volgens mij meerdere wegen naar Rome.

• Topic Starter Topic Starter
Dat van vetverbranding in die hartslagzone is altijd nog steeds een ratio he, de nadruk ligt dan wel een beetje op vet omdat het energieverbruik meer aeroob is, maar je verbruikt dan ook nog steeds wat kh/glycogeen. Het is nooit 100% enkel het een of enkel het ander.

Bij krachttraining ligt die ratio weer anders omdat het hoe dan ook aan het anaerobe energieverbruik moet voldoen. Maar ja over je gehele training waarbij je hartslag wat verhoogt blijft verbrand je ook nog wat vet.

Ik weet niet waar je precies heen wilt met de vraag, er is niet echt een praktisch voordeel uit te halen. Voor vetverlies is het meest relevante toch hoeveel kcal je op de dag verbruikt vs inneemt ongeacht waar dat vandaan komt. Koolhydraten/glycogeen wil je dan alleen wel weer bijvullen voor de kwaliteit van je (kracht)trainingen.

Laatst bewerkt:
Dus jullie vinden bodybuilding trainingen en voedingsschema's eigenlijk niet ECHT leuk ? 😟
Jawel, maar jij komt met van die domme vragen.
Ik weet zeker dat ik jou hetzelfde advies een half jaar geleden ook heb gegeven... maar je doet er blijkbaar niets mee.

Even geprobeerd eiwitten bij te houden maar vind dat meer iets voor profs, semi-profs of mensen die op weg zijn naar hun prime..
Wil keihard trainen, maar ook genieten van lekker eten !! Besef wel dat ik sowieso geen geschiedenis meer ga schrijven in de atletiekwereld.
Als je keihard wil trainen …… dan heb je die eiwitten juist keihard nodig. Ongeacht wat je staat van dienst is . En je kan nog steeds genieten hoor …… ik eet graag een hele kip als lunch of een biefstuk van 350 gram .

Terug
Naar boven