K2K24
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 68
- Lengte
- 1m91
- Massa
- 86kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Laat maar, ik vraag het woensdag aan mijn sportdokterHeb je nou een vraag of kom je alleen maar om discussies te voeren.. No offence..![]()
Nee hypertrofie zegt me niks. Dat is voor een hardloper overbodige ballast. Als ik wat ouder ben wordt dat mss wel interessant maar ben nog te goed nu. Als ik 7-tal kilo kan afvallen is het mogelijk dat mijn prime nog moet komen..Tijdens een krachttraining ga je niet dezelfde hoeveel kcal verbranden als tijdens duursport, ervanuitgaande (hoe schrijf je dat?) dat je met vergelijkbare intensiteit traint. Echter, het herstel van een krachttraining vergt wel veel energie. Als je naast kracht ook voor hypertrofie (toename in spiermassa) traint
Hoeveelheid vet wat je verbrand is afhankelijk van duur/intensiteit.Als je tijdens je krachttraining gemiddeld 65-70% van je maximale hartslag zit zou je dan effectief goed vet verbranden zoals bij hardlopen? Heeft iemand daar een idee van ?
Ik merk dat als ik na een looptraining een kraxhttraining doe in die zone zit. Zonder eerst cardio is dat lastiger.
Met mountainbiken was ik het ook zat. Heb op het laatst ook mijn horloge weggegooid (was het op het mtb parcours van Zandvoort verloren en ben het niet gaan ophalen toen het gevonden bleek te zijn) en alleen voor lol en op gevoel gaan trainen.Bij krachttraining zou ik niet eens naar hartslag kijken.
Bij krachttraining zou ik niet eens naar hartslag kijken.
Ik ook niet. Wel 2 min rust, iets met creatine fosfaat wat aangevuld of omgezet moet worden.Bij krachttraining zou ik niet eens naar hartslag kijken.
Dat kan toch niet voor iedereen exact 100 zijn 🤣waarbij ook wel eens gesteld wordt dat je hartslag onder de 100 moet zitten voor je aan je volgende set begin.
Afwijking van 5. 95-105Dat kan toch niet voor iedereen exact 100 zijn 🤣
Bedoel je niet een percentage van maximum ?
Dat kan toch niet voor iedereen exact 100 zijn 🤣
Ah, interessant, dat wist ik niet. Ik ken het met name vanuit de loperswereld.Toch is dit wel belangrijk, BIj KT wil je je vooral richten op de FG en FOG vezels en volledige aanvulling van het energiesysteem hiervoor is rond de 2 minuten waarbij ook wel eens gesteld wordt dat je hartslag onder de 100 moet zitten voor je aan je volgende set begin.
Bij hardlopen worden ook vaak vaste waardes gehanteerd, maar als je het exact wilt doen moet je je VO2-max en anaerobe drempel (4 mmol/liter ook wel omslagpunt) weten volgens mij.Dat kan toch niet voor iedereen exact 100 zijn 🤣
Ik heb een korte tijd op hartslag gelopen, maar vond het niks en het werkte averechts voor mij; ik liep liever op gevoel. Ik hoorde van diverse toplopers dat ze ook gewoon op gevoel liepen.Met mountainbiken was ik het ook zat. Heb op het laatst ook mijn horloge weggegooid (was het op het mtb parcours van Zandvoort verloren en ben het niet gaan ophalen toen het gevonden bleek te zijn) en alleen voor lol en op gevoel gaan trainen.
Wat bedoel je met een duurtraining met intervallenIk ook niet. Wel 2 min rust, iets met creatine fosfaat wat aangevuld of omgezet moet worden.
Ik denk wel dat rustige duurtraining met intervallen zinvol is, vooral voor een betere squat.