Fitness Seller

Krachttraining tijdens zwangerschap

Bezoekers in dit topic

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
5.833
Waardering
6.785
Lengte
1m74
Goedemiddag,

Een vraag voor de vrouwen hier op het forum of voor de mannen die op de hoogte zijn:

welke oefeningen zijn NOT done tijdens een zwangerschap? Buikspieren trainen, squatten en deadliften, lijken me niet geschikt tijdens een zwangerschap.

Iemand nog ervaringen en tips die ze willen delen?
 
Geen ervaring mee. Wel al heel wat filmpjes gezien van zwangere vrouwen die squaten. Of het aan te raden is geen idee.
 
Dat heb je snel gefixed ;)
 
Geen enkele zwangerschap is met elkaar te vergelijken, dus wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Echt zware krachttraining zit er op een gegeven moment niet meer in.
Maar je bent zwanger niet gehandicapt, dus zeker in het begin kan je gewoon lekker doortrainen. Uiteindelijk zullen er ongemakken komen ook een door een buik die in de weg gaat zitten.

Er zijn geen regels. Ze zal het zelf moeten uitvinden wat wel en wat niet goed voelt.
 
Onderrug & Buik trainen lijkt me niet zo fijn? Het verschilt inderdaad per vrouw hoe zij zich voelt en wat de grenzen zijn natuurlijk.
 
Dat heb je snel gefixed ;)

We zijn het nog aan het fixen, ben graag voorbereid voor als het zover is, vandaar dat ik al wat info verzamel welke oefeningen goed/minder goed zijn. Voorlopig nog niet prijs geschoten :p

Geen enkele zwangerschap is met elkaar te vergelijken, dus wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken.

Echt zware krachttraining zit er op een gegeven moment niet meer in.
Maar je bent zwanger niet gehandicapt, dus zeker in het begin kan je gewoon lekker doortrainen. Uiteindelijk zullen er ongemakken komen ook een door een buik die in de weg gaat zitten.

Er zijn geen regels. Ze zal het zelf moeten uitvinden wat wel en wat niet goed voelt.

Ik zou haar willen aanraden om sowieso iets hogere reps te doen en gewichten iets te verlagen. Beetje op safe spelen :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven