XXL Nutrition

Krav maga liefhebbers

magnetron

Competitive Bodybuilder
Waardering
373
Lengte
1m88
Zijn er krav maga liefhebbers hier?

Persoonlijk heb ik voor krav gekozen omdat ik me wil kunnen verdedigen en wat beter wil kunnen functioneren in stressvolle situaties.
Verder is het een realistisch vechtsysteem dat geen regels kent, just like the strees.

Verder nog liefhebbers hier?

Een klein stukje uitleg/geschiedenis over de verdagingstechniek: http://nl.wikipedia.org/wiki/Krav_maga

Een docu voor de liefhebbers, fight quest: http://www.youtube.com/watch?v=ZoWj7xpRgmE

Er zijn er heel wat, hier op DBB. Ik heb het zelf ook een paar jaar gedaan, momenteel effe MMA.

ik hem er ooit over nagedacht om dat te gaan doen maar de manier hoe die hier in Vlaanderen over hun eigen praten en hoe negatief over anderen sporten, ale voor mij kwamen die vrij pretentieus over. ook als ik ze bezig zien en hoor hem ik zoiets ik hem nog nooit zon bende wereldvreemde amateurs bijeen gezien

Wat was je reden om over te stappen?

Verhuizing naar Tiel :) Ik hoorde dat er hier in Tiel nu ook mogelijk Krav gegeven gaat worden, maar ik betaal nu al iets van 4 tientjes per maand aan gymkosten, en ik ga er wss niet nog eens 30/40 bovenop gooien enkel voor krav lessen. Maar we zullen zien. Ik blijf het wel onwijs leuk vinden en mis het wel.

Ik ben van plan begin volgend jaar te starten met krav maga. Voor de same reasons als Poster. Plus me zelfverzekerheid.

Wil kunnen verdedigen waar tegen?

ik hem er ooit over nagedacht om dat te gaan doen maar de manier hoe die hier in Vlaanderen over hun eigen praten en hoe negatief over anderen sporten, ale voor mij kwamen die vrij pretentieus over. ook als ik ze bezig zien en hoor hem ik zoiets ik hem nog nooit zon bende wereldvreemde amateurs bijeen gezien

Laat je niet afleiden door asshats. De houding die jij beschrijft heb ik nog niet meegemaakt dus dat zal een lokaal iets geweest zijn. Als je meerdere vechtsporten doet dan kun je beter plaatsen waar Krav zich bevindt in het spectrum, en dat is feitelijk erbuiten. Bij Krav doe je vrijwel alles wat je bij een vechtsport niet mag: stoten in de ballen, op de keel, op de solarplexus etc. Dat maakt Krav echt niet beter, alleen maar anders. En de kwaliteit wisselt ONWIJS per school. Krav is momenteel populair en maakt een hele grote groei door, maar er zijn daarmee ook veel 'docenten' die het gewoon niet begrijpen. Het is bedoeld om je kansen in een conflict te vergroten door alles te doen wat je moet doen (zie lijstje boven met minder nette antwoorden op agressie). Daarnaast zie je bijvoorbeeld ook veel 'docenten' met de conditie van niks, terwijl dat óók indruist tegen de oorspronkelijke filosofie van overleven.

TLDR: Check eens bij meerdere scholen. Dan zie je wss verschil in attitude.

Over welke club heb je het dan? Ik ben zwaar aan het twijfelen om te starten met Krav Maga in Leuven. Schijnt een van de beste clubs van Vlaanderen te zijn.

Over welke club heb je het dan? Ik ben zwaar aan het twijfelen om te starten met Krav Maga in Leuven. Schijnt een van de beste clubs van Vlaanderen te zijn.
Ik denk alle clubs, eerst en vooral de echte krav maga is een combi van kick en thai boks jiu jitsu judo, dinge die ge nie in onze vlaamse krav maga hebt. Verder heeft 1 van die studenten van zon club uit antwerpen mij wa technieken laten zien, ale van mijn ervaring vind ik het gewoon een zeer lachwekkende amateuristische bedoeling.

Natuurlijk das maar mijn mening en da van men vrienden en wij zijn meer voor het mma gedoe enzo, dus ik zou zeggen doe maar wa je graag doet en vormt uw eigen meningen das het enige wa telt. En hij misschien is da wel beter dan in Antwerpen.

Maar voor mij persoonlijk ik ben van Antwerpen en daar is da gewoon een te pretentieuze club die veel waardeloze en verkeerde technieken leren die slecht zijn uitgevoerd en ja gewoon slecht. ze hebben trouwens een hoop lachwekkende filmkes op youtube staan.

Dus laat maar weten hoe het in Leuven, en veel plezier.

Ik wil hier ook mee gaan beginnen, zit nog even te zoeken naar de juiste school. Vraag me af hoe het instromen werkt in een klas/groep die al bezig is? Iemand ervaring mee? Toen ik nog kickboxen deed met een vrij kleine groep was het lastig binnenkomen voor iemand die het nog nooit had gedaan.

Ik wil hier ook mee gaan beginnen, zit nog even te zoeken naar de juiste school. Vraag me af hoe het instromen werkt in een klas/groep die al bezig is? Iemand ervaring mee? Toen ik nog kickboxen deed met een vrij kleine groep was het lastig binnenkomen voor iemand die het nog nooit had gedaan.

Bij mij was het gewoon vrij instroom. Als beginner ga je veel klappen krijgen en 'verliezen' maar zo heeft iedereen moeten beginnen. En juist door tegen sterkere te vechten word je beter.
En vaak heb je ook een scheiding tussen de wat betere en de nieuwelingen.
Anyways, vond krav zelf neerkomen op het in ballen trappen en wegrennen, niet mijn manier van vechten. Echter wel enorm goed voor conditie, en je leert je wel weren voor op straat.

Bij mij was het gewoon vrij instroom. Als beginner ga je veel klappen krijgen en 'verliezen' maar zo heeft iedereen moeten beginnen. En juist door tegen sterkere te vechten word je beter.
En vaak heb je ook een scheiding tussen de wat betere en de nieuwelingen.
Anyways, vond krav zelf neerkomen op het in ballen trappen en wegrennen, niet mijn manier van vechten. Echter wel enorm goed voor conditie, en je leert je wel weren voor op straat.

Dat is 't in principe toch ook, zorgen dat je wint ongeacht wat je daarvoor moet doen, z'n ogen uitsteken, strot inslaan, in z'n kloten trappen? Lijkt me niet echt mijn ding.

Ja da is precies die club wel ja, al lijkt die instructeur wel een bekwamer iemand dan da ze mij hebben verteld da geef ik toe.

Maar ik zeg het, ik heb die sport nooit zelf gedaan maar ik ken er een paar die da hadde gedaan en die hadden vooral klachten over de arrogantie en pretentie van een 2 tal instructeurs uit dit filmke. http://www.youtube.com/watch?v=_EzPGyPAH_Q

En mijn excuses want das wel al een paar jaarkes geleden waar ik over vertel dus ik hoop echt dat het verbeterd is, want ik zelf vind goeie zelfverdedigingsporten toch wel belangrijk zeker in de tijden waar we nu in leven.

Want opzich heb ik niks tegen krav maga, (ik heb er ooit zelf een tijdje aangedacht om het te doen voor ik KFM leerde kennen) ik heb alleen iets tegen arrogante pretentieuze leerkrachten. Want er niks zo gevaarlijk in een echte situatie dan een tegroot ego en teveel zelfvertrouwen.

Verder is het een realistisch vechtsysteem dat geen regels kent, just like the strees.

9782804464943.png

Ik heb, weliswaar beperkte ervaring met Krav Maga in Belgie...

Ik heb jaren geleden getraind bij Serge Bridoux in Brussel, een van de hoogst gerankte mensen binnen de Krav Maga... het niveau was hoog, er werd ook hard gespard en Serge raadde iedereen ook aan om te gaan boksen of gaan kickboksen om je striking te verbeteren

Daarna naar een andere club geweest gaan trainen waar het niveau lachwekkend was. Krav Macdojo.

Gewoon daarna MMA gaan trainen.

Krav is goed voor inzicht en zelfvertrouwen, maar voor de rest zijn er grote gaten in het grondgevecht.

Krav is goed voor inzicht en zelfvertrouwen, maar voor de rest zijn er grote gaten in het grondgevecht.

Het hele doel van Krav Maga is toch ook niet om het gevecht naar de grond te verplaatsen? Ik heb altijd het idee dat 't doel is je tegenstander zo gauw mogelijk af te schrikken ( trap in z'n zak, stoot op z'n strot, prikken in z'n ogen enzovoorts ) om daarna zo hard mogelijk te gaan rennen?

Terug
Naar boven