- Waardering
- 6.352
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 92kg
- Vetpercentage
- 16%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Krav maga zie ik als de "crossfit" van de vechtsporten.
Twee opties:
- Je leert zeer gevaarlijke moves (ogen prikken, tegen het strot slaan). Die je dus nooit in een training of wedstrijd kan oefenen.
- Je leert vechten. Maar als je echt wil leren vechten doe dan gewoon MMA. Want als het werkt en niet belachelijk gevaarlijk is dan zou het wel in MMA toegepast worden.
Vindt het allemaal een beetje overdreven. Vecht moves die iemands leven kunnen beindigen of botten breken ga je toch niet zomaar ff toepassen. Tenzij je graag in de gevangenis zit natuurlijk.
Laat je niet afleiden door asshats. De houding die jij beschrijft heb ik nog niet meegemaakt dus dat zal een lokaal iets geweest zijn. Als je meerdere vechtsporten doet dan kun je beter plaatsen waar Krav zich bevindt in het spectrum, en dat is feitelijk erbuiten. Bij Krav doe je vrijwel alles wat je bij een vechtsport niet mag: stoten in de ballen, op de keel, op de solarplexus etc. Dat maakt Krav echt niet beter, alleen maar anders. En de kwaliteit wisselt ONWIJS per school. Krav is momenteel populair en maakt een hele grote groei door, maar er zijn daarmee ook veel 'docenten' die het gewoon niet begrijpen. Het is bedoeld om je kansen in een conflict te vergroten door alles te doen wat je moet doen (zie lijstje boven met minder nette antwoorden op agressie). Daarnaast zie je bijvoorbeeld ook veel 'docenten' met de conditie van niks, terwijl dat óók indruist tegen de oorspronkelijke filosofie van overleven.
TLDR: Check eens bij meerdere scholen. Dan zie je wss verschil in attitude.

Idiote opmerking. Bij mij is sinds de eerste training op mijn hart gedrukt om ten alle tijden in een gevecht te vluchten, wanneer je deze kans krijgt.
Idiote opmerking. Bij mij is sinds de eerste training op mijn hart gedrukt om ten alle tijden in een gevecht te vluchten, wanneer je deze kans krijgt.
In Krav Maga staat zelfverdediging centraal. Een gat voor jezelf creëren om te vluchten en deze ook direct te benutten.
Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik beter kan gaan hardlopen dan krav maga?

Dus wat je eigenlijk zegt is dat ik beter kan gaan hardlopen dan krav maga?
Sta jij liever met je vechtskills te pronken dan uit zo'n situatie te vluchten?
Ik voorkom gevechten liever ten alle tijden, terwijl ik tegen de meeste mannen een groot voordeel hebben. Het risico overweegt de voordelen in bijna alle situaties. En vaak gaat het eigenlijk ook gewoon over niks belangrijks. Mij zal je niet zo snel provoceren met woorden.
lange versie:
Je agressief opstellen als je een vechtsport beoefent of veel meer kracht bezit dan je tegenstander. Toont toch wel dat je een zwak karakter hebt. De meeste volwassenen zullen nooit in een situatie terecht komen waar ze zich werkelijk fysiek moeten verdedigen in mijn ogen. Bovendien gaan de meeste gevechten (buiten het criminele milieu) over complete onzin.
De meeste gevechten gebeuren (in mijn visie) wanneer er gedronken wordt zoals in een club/bar. En die kunnen vrijwel altijd voorkomen worden door geen ego te hebben en gewoon weg te lopen. De enige situatie waar ik mijzelf onvrijwillig zie vechten is als ik overvallen wordt op straat. Dus ik maak me niet al te druk.
Daarnaast als je professioneel vecht dan worden je vuisten gezien als wapens en dan ben je al helemaal de sjaak.

Je bedoeld die drie weken taakstraf die Badr Hari kreeg ?![]()

Hij heeft toch een tijdje gezeten? Hij is er inderdaad vrij soepel mee weg gekomen. Mja.. hij had ook een goeie advocaat natuurlijk. En die kan je niet betalen zonder flink wat centjes.
Een vriend van mij die was een opkomende kickbokser, vocht al op hoog niveau en had een professionele carriëre voor de boeg. Heeft iemand de t*ring ingetrapt en mag nooit meer professioneel vechten
Is al aardig wat jaartjes terug. Volgensmij heeft ie ook vastgezeten voor korte tijd en een strafblad.
Je bedoeld die drie weken taakstraf die Badr Hari kreeg ?![]()
Vindt het allemaal een beetje overdreven. Vecht moves die iemands leven kunnen beindigen of botten breken ga je toch niet zomaar ff toepassen. Tenzij je graag in de gevangenis zit natuurlijk.