MuscleMeat

Aron's krav maga/martial arts log

Bezoekers in dit topic

diaephi

Gargantuan Beast
Lid geworden
14 jun 2012
Berichten
27.362
Waardering
6.350
Lengte
1m83
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
Gegroet

Ben al lange tijd actief aan het loggen als PL'er / strongman. Heb in het verleden een jaartje pencak silat gedaan, toen wel fanatiek getraind, 2/3 keer per week. Heb er een leuke vechtsportbasis mee opgebouwd maar dit was het toch niet helemaal. Het was te zeer gericht op demo's en te weinig sparren en dergelijke. Verder tijdens middelbare schooltijd enkele weken thaiboxing en taekwondo gedaan tijdens sport module, dit viel in mijn pencak tijd. Beetje van opgestoken. Tijdens de academie tijd laatste jaren veel aanhouding zelfverdediging gedaan en gebokst (vooral in het eerste jaar), hierna minder.

Vanaf dat ik in 2009 in Israel ben geweest heb ik al interesse gehad voor krav maga, in 2010 ook een keer een proefles gepakt. Echter die school was te ver weg, en destijds had ik nog geen auto en te weinig geld om hier voor te investeren.

Die zaken staan er nu anders voor. Heb echt weer motivatie om zelfverdediging / vechtsport op te pakken langs de krachttraining. Wil het max bij 1 en met uitzondering 2 keer in de week houden. Omdat ik onregelmatig werk is dit zo nu en dan lastig.

Omdat ik zelf erg van loggen hou om mijn zaakjes bij te houden besloten om even een aparte log in de martial arts sectie te openen.

Misschien in de toekomst nog eens gaan kijken naar BJJ hier in de buurt om wellicht er ook nog bij te gaan doen 1x in de zoveel tijd.



Voor wie krav maga niet kent:

http://www.youtube.com/watch?v=T610Sc1HONo
Krav maga 10-09-2014 Uur en kwartier

- 360 defense getraind in verschillende vormen, verdedigingen tegen aanvallen van 1 tegenstander en hierop counteren. Simpel begonnen met enkel verdedigingen tegen ''boerenslag'', per ronde uitgebreid naar +straight punch en vervolgens kick to the groin en lowkicks erbij. Merk echt dat reactievermogen op het moment ontzettend traag is.
- Zombie getraind (verdediging tegen 2 tegenstanders)
- Verdediging tegen 2 tegenstanders die aanvallen
- Verdediging vanaf de grond, opstaan vanaf de grond

lekker interval achtig bezig geweest, niet slopend intensief, wel lekker.
 
Laatst bewerkt:
Kun je deze ook in je gewone log zetten, pretty please ?
 
inbe4 je me kapot slaat zonder dat ik weet welk lvl krav maga je bent
 
in!
 
en deze dan:
[Link niet meer beschikbaar]

ik vindt het beetje chaotische gevechten, die gasten gaan foekswild erop in en slaan in het rond lijkt wel. best epic tho
 
Ja die ken ik ook ofc :p

wat je bedoelt met foekswild slaan snap ik niet helemaal, maar aangezien jij martial arts leek bent snap je het zelf ook niet waarschijnlijk :D
 
Laatst bewerkt:
Krav maga 17-09

- Warm up, 2 tallen, voorste heeft stootkussen over de rug, ander rent er achteraan en geeft stoten.
- 2 tallen, stoot geven en ontwijken + counter , diverse vormen
- 2 tallen, stoot geven + afweren en counteren diverse vormen
- 2 tallen, stoot afweren en als counter trappen
- 1 met stootkussen, stoten en terugstappen + scannen
- 360 defense tegen ''boeren slag '' + counter
- Ogen dicht, duw ontvangen + boerenslag verdedigen met 360 defense. hierna counter
- Op de grond liggen, ander probeer schouders aan te tikken. Ruimte tussen laten cq wegtrappen en blijven bewegen.
- Traptechnieken vanaf grond en weer gaan staan
- Traptechnieken vanaf grond tegen stootkussen

Ziet er niet speciaal uit maar heb weer goed klappen gehad :D

trainingsduur 1uur en 15 min.

Sommige hierboven beschreven vormen ook nog op andere manieren gedaan die vergelijkbaar waren. Lekker getraind. Ook kan ik wat dingen vergeten hebben
 
Laatst bewerkt:
Al wel is bezi ggeweest met choke's?
 
Krav maga 17-09

- Warm up, 2 tallen, voorste heeft stootkussen over de rug, ander rent er achteraan en geeft stoten.

In! Wat een warming up haha, onder het motto van destroy your opponent if he runs?

Heb je het idee dat je ook echt iets aan je trainingen zou hebben in een real life situatie?
 
Gezien mijn beroep wel ja
 
Ja die ken ik ook ofc :p

wat je bedoelt met foekswild slaan snap ik niet helemaal, maar aangezien jij martial arts leek bent snap je het zelf ook niet waarschijnlijk :D

nja op moment van die eindbattles in die aflevering zie je die krav maga masters flink tekeer gaan en van alle kanten slaan en schoppen, zo veel en zo snel als kan. tenminste zo lijkt het, bij bv judo of MMA kun je nog bepaalde trappen en stoten bij naam noemen, bij krav maga heb ik niet het idee dat het zo werkt

maar idd best wel nooby op dat gebied, ik span meestal mn bicep en dat is voldoende
 
huehue
 
Conditioning ; bokszak 20 minuten, interval van 1 min


Epic zweet battle
 
Back
Naar boven