AndroidHealthClinic

kuren en eiwitten

• Topic Starter Topic Starter
Ja want hoe mijn talgklieren reageren heeft te maken met mijn eiwitinname. NOT

Vroeger had ik acne met een eiwitinname van nog geen 2g/kg, toen natty was geen acne met 4g/kg. Vreemd he?

frapant ouwe, zou ook wel opmerkelijk zijn inderdaad aangezien ik ook nergens last van heb bij 4g/kg

frapant ouwe, zou ook wel opmerkelijk zijn inderdaad aangezien ik ook nergens last van heb bij 4g/kg
Talg houdt het haar en de opperhuid vettig. Dit beschermt de huid tegen uitdroging en maakt de huid beter waterafstotend. Daarnaast verhoogt het de weerstand tegen ziekteverwekkers, schimmels en irriterende stoffen.

De productie van talg hangt van verschillende factoren af:

Talgklieren worden geremd en verschrompelen onder invloed van vitamine-A zuur achtige medicijnen, zoals isotretinoïne (roaccutane).

Bij de geboorte zijn talgklieren al actief, maar in de maanden na de geboorte worden ze wat minder actief en dat blijft zo bij kinderen tot aan de puberteit. In de puberteit worden de talgklieren groter en actiever onder invloed van de toegenomen hormoonproductie (androgenen). Daardoor is de huid juist in die periode extra gevoelig voor het ontstaan van acne. De talgproductie blijft relatief hoog tijdens de geslachtsrijpe periode. Daarna neemt de talgproductie af, bij mannen heel geleidelijk en bij vrouwen vrij abrupt bij deovergang waardoor relatief veel oudere vrouwen last van een droge huid hebben.
Niet afhankelijk van eiwitinname dus.

Talg houdt het haar en de opperhuid vettig. Dit beschermt de huid tegen uitdroging en maakt de huid beter waterafstotend. Daarnaast verhoogt het de weerstand tegen ziekteverwekkers, schimmels en irriterende stoffen.

De productie van talg hangt van verschillende factoren af:

Talgklieren worden geremd en verschrompelen onder invloed van vitamine-A zuur achtige medicijnen, zoals isotretinoïne (roaccutane).

Bij de geboorte zijn talgklieren al actief, maar in de maanden na de geboorte worden ze wat minder actief en dat blijft zo bij kinderen tot aan de puberteit. In de puberteit worden de talgklieren groter en actiever onder invloed van de toegenomen hormoonproductie (androgenen). Daardoor is de huid juist in die periode extra gevoelig voor het ontstaan van acne. De talgproductie blijft relatief hoog tijdens de geslachtsrijpe periode. Daarna neemt de talgproductie af, bij mannen heel geleidelijk en bij vrouwen vrij abrupt bij deovergang waardoor relatief veel oudere vrouwen last van een droge huid hebben.
Niet afhankelijk van eiwitinname dus.
Dus jij wil zeggen dat het niet uit maakt hoeveel eiwitten je eet, je krijgt hierdoor zowiezo geen pukkeltjes?

ik zit altijd op zo;n 300 gram per dag. Zal niet te weinig zijn hoor

Wat voor voeding word er bedoeld in de post? het is een link naar een standaard wikipage maar geeft niet echt opheldering WAT voor voedsel dan de productie van talg bevordert dusdanig om er puisten van te krijgen.
Eiwit heeft geen bijdrage was net mijn punt.

Ik neem elke dag 2 gram per kg lichaamsgewicht (dus niet vvm, maar gewoon gewicht). Kuren of niet, lijkt me meer dan voldoende :)

@Galen had laatst nog in een topic eea hierover gepost, kan het niet terug vinden. Kwam erop neer dat wel\niet kuren niets uitmaakt betreft eiwitinname. Lijkt me dat je met 2-2,5g /kg altijd goed zit.

Zit zelf tussen de 2,2 en 2,5 maar wellicht dat dit 2 word binnenkort.

@Galen had laatst nog in een topic eea hierover gepost, kan het niet terug vinden. Kwam erop neer dat wel\niet kuren niets uitmaakt betreft eiwitinname. Lijkt me dat je met 2-2,5g /kg altijd goed zit.

Zit zelf tussen de 2,2 en 2,5 maar wellicht dat dit 2 word binnenkort.

Galen gaf onlangs net als mij aan dat veel verhogen vanwege een kuur eigenlijk best stom is. Je gebruikt een eiwitspaarder en beschermer van de spieren en je weet dat je lichaam heel erg efficiënt gaat werken als je niet te hoog zit. Dus best stom dan om kuren als reden van flink verhogen te gebruiken.
Je moet dan natuurlijk on en off gewoon ruim voldoende eiwitten binnen krijgen om optimaal te kunnen herstellen en groeien.
Ik zeg dat 3 tot 3,5 gram per kilo vaak beter werkt.

ja van zuivelproducten, met name whey, krijg ik puisten vanwege igf-1. Maar dat is wat anders dan eiwitten op zich. Als ik alle eiwitten uit zuivel vervang dan zal het waarschijnlijk een stuk minder worden.

Galen gaf onlangs net als mij aan dat veel verhogen vanwege een kuur eigenlijk best stom is. Je gebruikt een eiwitspaarder en beschermer van de spieren en je weet dat je lichaam heel erg efficiënt gaat werken als je niet te hoog zit. Dus best stom dan om kuren als reden van flink verhogen te gebruiken.
Je moet dan natuurlijk on en off gewoon ruim voldoende eiwitten binnen krijgen om optimaal te kunnen herstellen en groeien.
Ik zeg dat 3 tot 3,5 gram per kilo vaak beter werkt.

Dit. Je maakt meer nieuw weefsel aan tjidens een kuur, maar het deel van de eiwitten die je eet die daadwerkelijk gebruikt worden om dat te doen is redelijk klein. Daarbij is je feed efficiency inderdaad ook hoger tijdens een kuur.

Gewoon altijd (evt ruim, want waarom niet) voldoende eiwitten binnen krijgen. Of je on bent of niet maakt wat dat betreft niet veel verschil.

Terug
Naar boven