AndroidHealthClinic

Kuren en Kanker

Juriaan

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Gasten, het lezen van sidesow zijn thread heeft me flink aan het denken gezet. In mijn familie, vooral van mijn moederskant komt ontzettend veel kanker voor. Van mijn vaderskant wat (oom, opa) hartproblemen.

Ik heb gekuurd en achteraf een bloedtest gedaan waaruit bleek dat ik nog kerngezond ben, voor zover de test uitwees. Ik weet dat anabolen het proces van kanker kunnen versnellen maar kan je ook kanker krijgen van anabolen.

Vaak wordt er gezegd van niet maar ik vraag het toch nog even voor de zekerheid omdat ik in maart een flinke (test, tren, bold, anavar) kuur geplanned heb staan.

Bedankt alvast

Tegenwoordig krijg je overal kanker van als je de schriftgeleerden mag geloven.
En ja als je bv. 1600 liter cola in de maand drinkt zal dat wellicht kankerverwekkend zijn.
Evenals 20 kilo patat per week, dus............

• Topic Starter Topic Starter
SAHR zei:
Tegenwoordig krijg je overal kanker van als je de schriftgeleerden mag geloven.
En ja als je bv. 1600 liter cola in de maand drinkt zal dat wellicht kankerverwekkend zijn.
Evenals 20 kilo patat per week, dus............

Oke bro dat is waar. Maar je kan cola niet met gear vergelijken denk ik. Is en blijft toch een hormonaal product.

Als je erfelijk gezien al een grotere kans hebt zou ik persoonlijk het risico niet nemen. Op zich herstelt je lichaam wel beter op jonge leeftijd maar de gevolgtrekkingen van sommige acties zal je vaak pas op veel latere leeftijd merken.

EricR zei:
Als je erfelijk gezien al een grotere kans hebt zou ik persoonlijk het risico niet nemen. Op zich herstelt je lichaam wel beter op jonge leeftijd maar de gevolgtrekkingen van sommige acties zal je vaak pas op veel latere leeftijd merken.

Ben ik het helemaal mee eens eric. Alleen de verleiding is zo groot en bijna alle gear heb ik al ingeslagen. Dat is natuurlijk geen reden om te kuren die paar euro. Moeilijk deze keuze.

Als je kuurt zou ik me meer zorgen maken om je hart op de lange termijn.
Als hartproblemen veel voorkwamen in mijn familie dan had ik het kuren gelaten, met kanker loop je ook wel een bepaald risico maar persoonlijk had ik dat risico genomen. Ik denk dat het risico van kanker wel los loopt. Je leest wel eens van die studies naar de gezondheid van a.s. gebruikers en het blijkt keer op keer dat de meeste problemen ontstaan met het hart, van kanker hoor je erg weinig.

En als je van je kuur afwilt dan wil ik het wel voor een vriendenprijsje van je overnemen…. :D

(disclaimer: nee, dit meen ik niet serieus. Ik handel niet in a.s. en ik wil geen a.s. kopen, dit was slechts een flauw grapje ter uw vermaeck. Anabolen zijn immers slecht voor je, na gebruik ontploft je lever in een fontein van bloed en pus en vallen je testikels eraf).

Lauw zei:
Als je kuurt zou ik me meer zorgen maken om je hart op de lange termijn.
Als hartproblemen veel voorkwamen in mijn familie dan had ik het kuren gelaten, met kanker loop je ook wel een bepaald risico maar persoonlijk had ik dat risico genomen. Ik denk dat het risico van kanker wel los loopt. Je leest wel eens van die studies naar de gezondheid van a.s. gebruikers en het blijkt keer op keer dat de meeste problemen ontstaan met het hart, van kanker hoor je erg weinig.

En als je van je kuur afwilt dan wil ik het wel voor een vriendenprijsje van je overnemen…. :D

(disclaimer: nee, dit meen ik niet serieus. Ik handel niet in a.s. en ik wil geen a.s. kopen, dit was slechts een flauw grapje ter uw vermaeck. Anabolen zijn immers slecht voor je, na gebruik ontploft je lever in een fontein van bloed en pus en vallen je testikels eraf).

Haha thanx bro. Het is zo dat mijn opa een hartaanval gehad heeft tijdens een voetbalwedstrijd van ajax op de tribune (was sportarts). En mijn oom is 54 en heeft sinds kort last van hartritmestoornissen. Verder komen er helemaal geen hartproblemen voor in de familie.

Ook met een gezond hart kan je problemen krijgen met je hart als je regelmatig kuurt.
Sommige a.s. kunnen de hartslag ontregelen, dat heet palpetatie ofzo iets. Het is niet acuut levensbedreigend maar je schijnt je het apezuur te schrikken als het je gebeurd.
En natuurlijk is er nog het verhaal van je cholesterol. A.s. doet nare dingen met je cholesterol en dat kan na verloop van vele jaren erg nare gevolgen hebben (hartinfarcten en dat soort ellende).
Het is een risico dat eigenlijk alleen is te compenseren met een gezonde levensstijl.

En nee, ik probeer je niet bang te maken dat je je kuur aan mij weggeeft. :D Het is echt waar wat ik vertel, vraag maar na. ;)

ik denk dat het maar een bepaald aantal kankers zou kunnen versnellen. bvb leverkanker, teelbalkanker, prostaatkanker enz.. maar ik kan mij moeilijk inbeelden dat steroiden invloed zouden hebben op bvb maagkanker, huidkanker, longkanker, keelkanker, darmkanker enz..

Het licht eraan als je al veel kanker-patienten in je familie hebt, zal jij er ook
eerder vatbaar voor zijn :eek: . Vooral prostaatkanker komt veel voor bij krachtsporters
en ja a.s. versnellen het proces hierop !!!! :mad:
Kijk.... :eek: niet voor niets zijn a.s. verboden en voeren verschillende instanties
hier een stevig beleid op...het gaat deze instaties om de gezondheid van de sporter ! :), echter iedereen bepaalt zelf welke risico's hij wil nemen al hebben vaak
die jonge gasten, geen kijk op wat de gevolgen over 10 of 15 jaar zijn :mad: .

Als jij al beginnende kanker onder de leden hebt zal het procces onder genot van AS. zeker versnellen. Ik ken een jongen die teelbal kanker kreeg. Waarschijnlijk zou hij dit onder alle omstandigheden gekregen hebben. Maar omdat hij een sporter was die regelmatig gebruikte is het eerder/sneller ontwikkeld.

..............en ik ken er eentje die net zijn bal eraf heeft moeten laten halen omdat er een tumor inzat. Is nu aan het kuren en begint over een maandje weer met test. injects.....slecht? Of heeft het een niks met het ander te maken?

dave hawk zei:
Het licht eraan als je al veel kanker-patienten in je familie hebt, zal jij er ook
eerder vatbaar voor zijn :eek: . Vooral prostaatkanker komt veel voor bij krachtsporters
en ja a.s. versnellen het proces hierop !!!! :mad:
Kijk.... :eek: niet voor niets zijn a.s. verboden en voeren verschillende instanties
hier een stevig beleid op...het gaat deze instaties om de gezondheid van de sporter ! :), echter iedereen bepaalt zelf welke risico's hij wil nemen al hebben vaak
die jonge gasten, geen kijk op wat de gevolgen over 10 of 15 jaar zijn :mad: .
krachttraining verlaagt het risico op kankers en hartziekten dude
als het veel voorkomt bij krachtsporters zal dit te wijten zijn aan as
zie ook winnaar tour de france

-PEOPLES- zei:
..............en ik ken er eentje die net zijn bal eraf heeft moeten laten halen omdat er een tumor inzat. Is nu aan het kuren en begint over een maandje weer met test. injects.....slecht? Of heeft het een niks met het ander te maken?
geen compassie mee hebben
als hij al een tumor gehad heeft moet hij de gevolgen kennen

AS IS BAD 4 YOU gotverdomme hoeveel voorbeelden moeten jullie nog zien voordat je het begint te geloven :mad:

-PEOPLES- zei:

Haha mies de snoepert :D

Voor bijwerkingen zou ik wel een onderscheid maken in toxisch en minder tot niet-toxische steroiden.
De 17-aa groep (zoals d-bol) is natuurlijk erg toxisch, vooral voor de lever. Dat heeft ook weer invloed op je cholesterol (stijging slechte cholesterol, daling goede cholesterol) en het hart. Veel bijwerkingen op het hart zijn vrijwel altijd het gevolg van verpeste cholesterolwaarden.

Dan kan je ook nog onderscheid maken in de DHT-middelen (bijv. winstrol) en de niet-DHT middelen. DHT middelen schijnen meer invloed te hebben op de prostaat. DHT kan geen kanker veroorzaken, maar een piepklein kankercelletje wel uit laten groeien tot een tumor.

Je kunt dus niet alle (A)AS over 1 kam scheren!

ik kan er zowiezo slecht tegen,heb al een paar kuurtjes gehad maar begin er niet meer aan werd beetje heel vaag in me kop er van en als ik aan het kuren was ook vaak hartritme stoornissen.beter gezond blijven en natural trainen en dan maar wat minder groot dan je lichaam mischien vernken dat is mijn mening.maar ja iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft :)

Terug
Naar boven