XXL Nutrition

kut

• Topic Starter Topic Starter
**Armen**

Bw: 114.1kg

Na hoge dag + nachtdienst.

@ bassie

Superset pushdown + bi curl

cable triceps pushdown:
12x45
12x50
12x60
7x85 - ander cable station, loopt aan

Tri-grips cable bi curl:
12x40
12x50
12x60
7x70 - ander cable station, loopt aan

Superset cable extensions + db bi curl

Ezbb cable extensions ipv behind neck ivm elleboog aids:
12x20
12x30
12x40
12x50
10x70 - juiste cable station

Db bi curl:
12x5
12x7.5
12x10
11x17.5 +2,5kg

Superset skulls en db hammercurls

Ez bb skullcrushers, gewicht zonder stang:
12xbb
12x20
10x40 +10kg -6 reps

Db hammercurl:
12x10
12x15
7x25 +5kg -5 reps, volg x 22.5 waren bezet.

Cardio:
20 min

kijk: https://youtube.com/shorts/1munPq6cePo?si=lzJVmzjo2-0JMHtr

kijk: https://youtube.com/shorts/6rfIb0izNxA?si=J4bFmGGE645jCh0I

Goed bezig !

• Love
Waarderingen: vntl
**Benen**

Bw: 113.4kg

Eigenlijk quad focus maar even kijken wat gaat, van de week al onder me voet een pees ontstoken en kwam gisteren ochtend thuis van werk en opeens uit het niets lower back pijn :/

Dagje rust gisteren genomen maar heeft niet geholpen tot nu toe.

@ bassie

Single Leg extensions:
10xleeg
10x25
10x50
10x75
9x90

Pendelum squat, predator strenght:
Skip ivm rug

Lying leg curl:
10x20
10x25
10x32
9x48.5 +1 rep

Superset Adductoren + Abductoren

Adductoren:
10x75
10x117
10x138 +7kg, zelfde reps alweer.

Abductoren:
10x75
10x89
8x103

Stiff of rdl dbs tegen smith:
Skipped ivm rug

Kuiten leg press:
13x160

Leg press:
10x50
11x200

Cardio:
20 min

kijk: https://youtube.com/shorts/rM3WSJfXFSo?si=aw6f2fR7JY4w1Gbk

kijk: https://youtube.com/shorts/3V7grEpnlQ8?si=LixHdhUqB_YLVkBC

**Borst + triceps**

@ assen

Bw: 114.3kg

Gym80 flat chest press:
10xleeg
10x20
10x40
10x60
10x80
9x100 +2 reps

Sterling incline press, stoel stand 11:
12xleeg
12x20
12x40
14x60 +3 reps

Smith incline, gewicht ex stang:
12xleeg
12x40
12x80 +1 rep

Seated cable chest flye:
12x14
9x22 +1 rep

Cable pushdown v greep:
12x40
12x60
12x70 +2 reps

Cardio:
20 min

kijk: https://youtube.com/shorts/jtLlmz9c5Ok?si=qpKNlp95xlc7-JTD

kijk: https://youtube.com/shorts/-Cd7OqWHWP8?si=uj9AfvATr8BuYLdm

kijk: https://youtube.com/shorts/zpgkxuwDMyk?si=t7wJt-hxthETKlKt

VideoCapture_20250313-111358.jpgVideoCapture_20250313-111302.jpgVideoCapture_20250313-111247.jpg

**Rug + bi**

Bw: 114.3kg

@ assen

Lat stretch

Underhand sterling low row:
12xleeg
12x20
12x40
12x60
8x100

Sterling pull down underhand:
12xleeg
12x40
12x80
9x90

Gym80 chest supp wide row mid back:
12xleeg - even voelen kwa gewicht
12x50
10x130

Sommige dingen van gym80 zijn prima maar die gasveer stoeltjes zijn echt ruk als ze maar ietsjes lam zijn, ga je iedere rep naar beneden en naar boven.

Gym 80 high low row:
12x40
10x60

Lat stretch

Db shrugs:
12x34

Db curl:
12x6
12x12
9x18

Cardio:
20 min lopen

kijk: https://youtube.com/shorts/9Zum9rE1QJw?si=iLe1W64j5xIiDIWj

VideoCapture_20250314-111540.jpg

Ik vind het altijd zo knap als iemand zulke risicobeheersing heeft dat hij bijna een voor een de diverse spiergroepen kan aanspannen

• Heart
Waarderingen: vntl
Sommige dingen van gym80 zijn prima maar die gasveer stoeltjes zijn echt ruk als ze maar ietsjes lam zijn, ga je iedere rep naar beneden en naar boven.
Neem aan dat ze bij jou sowieso iets naar beneden zakken als je er op gaat zitten? Dat heb ik al met 85kg :(

kijk: https://youtube.com/shorts/86Oxgo70JEY?feature=share

kijk: https://youtube.com/shorts/ovnw-93R2AQ?feature=share

kijk: https://youtube.com/shorts/atQNY3M-SGU?feature=share

kijk: https://youtube.com/shorts/72nRuQ9_2F0?feature=share

Neem aan dat ze bij jou sowieso iets naar beneden zakken als je er op gaat zitten? Dat heb ik al met 85kg :(
Dat doen ze sowieso wel een beetje maar sommige schokken de hele tijd heen en weer, op die gym80 high low row zak ik iedere rep een stuk naar beneden wat best voor wat afleiding zorgt

Ik vind het altijd zo knap als iemand zulke risicobeheersing heeft dat hij bijna een voor een de diverse spiergroepen kan aanspannen
Mind mossel control!!

Al blijven dingen als een goede latspread lastig als ik eerlijk ben, licht ook aan mezelf aangezien m'n delts erg vast zitten kwa mobiliteit.

Lekker rustig bij jou in de gym
Ik heb werkelijk nog nooit veel volk gezien in deze gym of het is het tijdstip maar zelfs in het weekend niet lol.

Mind mossel control!!

Al blijven dingen als een goede latspread lastig als ik eerlijk ben, licht ook aan mezelf aangezien m'n delts erg vast zitten kwa mobiliteit.
Ja sorry swypequeen maar gelukkig begreep je me, rare autocorrectie die risicobeheersing maakt van spiercontrole.

Kan me voorstellen dat mobiliteit er ook mee te maken heeft. En controle over ademhaling? Of heeft dat er niets mee te maken?

Ja sorry swypequeen maar gelukkig begreep je me, rare autocorrectie die risicobeheersing maakt van spiercontrole.

Kan me voorstellen dat mobiliteit er ook mee te maken heeft. En controle over ademhaling? Of heeft dat er niets mee te maken?
Zijn mind mossel control is anders ook een leuke autocorrect 🤣

Voornamelijk de rotatie naar voren voelen me delts alsof ze helemaal op spanning staan, ik deed een tijdje stretchen en dat hielp wel wat maar dan doe ik het 1 keertje niet en dan blijf ik het skippen :')

Had het gisteren nog wel even geprobeerd maar vond hem niet zo, zou me veel breder moeten kunnen maken.
VideoCapture_20250314-111457.jpg

Nou denk ik dat jullie kinderen iets ouder zijn dan die van mij, maar hoe doen jullie dat met (avond) eten. Verwacht dat “mee eten” met de pot er niet inzit met je dieet en je ook dagelijks je eigen maaltijden eet. Hoe kijken jullie kinderen hiertegen dat je elke keer uit je bakje eet, vinden die dit normaal of merk je dat er soms wat vragen komen.
Nou verwacht ik niet in een bulk dat je nee zegt als ze je een koekje geven, maar in een cut/prep zal dit toch moeten leggen jullie dit dan uit waarom of zeg je simpel dat je geen honger hebt.

Ben zelf namelijk bang dat ik met mijn leefstijl straks de kleine onwetend een eetstoornis aangeef vooral die nu zo jong is en vaak kopieer gedrag vertoont. Ik eet boterham pindakaas, dan hij ook etc.

Nou denk ik dat jullie kinderen iets ouder zijn dan die van mij, maar hoe doen jullie dat met (avond) eten. Verwacht dat “mee eten” met de pot er niet inzit met je dieet en je ook dagelijks je eigen maaltijden eet. Hoe kijken jullie kinderen hiertegen dat je elke keer uit je bakje eet, vinden die dit normaal of merk je dat er soms wat vragen komen.
Nou verwacht ik niet in een bulk dat je nee zegt als ze je een koekje geven, maar in een cut/prep zal dit toch moeten leggen jullie dit dan uit waarom of zeg je simpel dat je geen honger hebt.

Ben zelf namelijk bang dat ik met mijn leefstijl straks de kleine onwetend een eetstoornis aangeef vooral die nu zo jong is en vaak kopieer gedrag vertoont. Ik eet boterham pindakaas, dan hij ook etc.
Deze vraag is meer eentje voor mij, aangezien @vntl en ik niet fulltime samenwonen.
De kids zijn wel wat gewend. Ze hebben allebei elk zo hun eigen voorkeuren met voeding. De oudste heeft er bijvoorbeeld ongeveer 3 jaar geleden voor gekozen om geen vlees meer te willen eten. Dat vraagt nog steeds soms wat aanpassing, maar daar vinden we als gezin onze weg in.

Wanneer ik aan het cutten ben, spreek ik daar open over. Over mijn beweegredenen, maar ook het mentale aspect. Ik ben dan heel duidelijk dat ik goed ben zoals ik ben, tevreden met mezelf, maar dat ik bepaalde sportieve doelen heb waar ik (tijdelijk) mijn voeding op aanpas.
Soms komt dat erop neer dat zij een pizza eten en ik een wrapje en salade. Maar met mijn losse stijl van cutten heb ik vaak nog wel ruimte om samen iets lekkers te eten. De basis hier thuis is "gezond", maar daarnaast is ruimte voor wat lekkers. Het gaat allemaal om balans.

Het is voor hen normaal, dat we niet op vaste tijden allemaal samen aan tafel zitten voor elke maaltijd, altijd exact dezelfde dingen eten en dat je bord leeg moet, of je nu vol zit of niet.
We zijn er aardig flexibel in, en dat werkt voor ons prima.
@vntl is veel strikter met zijn voeding dan ik ben. Maar voor hen is het normaal, dat hoort gewoon bij hem.
Op verjaardag eten zij een taartje, ik pas me aan aan wat op dat moment mijn doelen zijn, en @vntl eet rustig zijn bakje rijst met kip leeg.
En bij tieners hoef je je niet veel zorgen te maken dat ze onaangekondigd een koekje in je mond proberen te stoppen. Dan loop je eerder het risico dat ze niks voor je overlaten. 😂

@AK Ik kan me je zorgen best goed voorstellen, over welk voorbeeld je je kleine geeft met voeding en wat dat mogelijk voor invloed zal hebben op zijn eigen eetgewoonten en zelfbeeld.
Maar je doet nog je familie uitjes met een cheatmeal. Je bent volgens mij vrij open over wat je doet en waarom, wat je doelen zijn. En je hebt een partner die vermoedelijk zelf niet zo autistisch met voeding is als sommigen van ons hier?
Je kinderen hebben, als het goed is, altijd meer voorbeelden dan alleen jezelf.
Je kan prima uitleggen, als je zoontje wat groter is, waarom je eet zoals jij doet. Dat dat is wat jij fijn vindt, maar dat het ook helemaal prima is om het anders te doen.
Als moeder vind ik het belangrijk dat ze hun eigen keuzes leren maken. Ook met voeding. Bij voorkeur nog enigszins verstandig. 😆
De oudste heeft zich toevallig gisteren voor het eerst echt misselijk gegeten. Leermoment. 😉

Deze vraag is meer eentje voor mij, aangezien @vntl en ik niet fulltime samenwonen.
De kids zijn wel wat gewend. Ze hebben allebei elk zo hun eigen voorkeuren met voeding. De oudste heeft er bijvoorbeeld ongeveer 3 jaar geleden voor gekozen om geen vlees meer te willen eten. Dat vraagt nog steeds soms wat aanpassing, maar daar vinden we als gezin onze weg in.

Wanneer ik aan het cutten ben, spreek ik daar open over. Over mijn beweegredenen, maar ook het mentale aspect. Ik ben dan heel duidelijk dat ik goed ben zoals ik ben, tevreden met mezelf, maar dat ik bepaalde sportieve doelen heb waar ik (tijdelijk) mijn voeding op aanpas.
Soms komt dat erop neer dat zij een pizza eten en ik een wrapje en salade. Maar met mijn losse stijl van cutten heb ik vaak nog wel ruimte om samen iets lekkers te eten. De basis hier thuis is "gezond", maar daarnaast is ruimte voor wat lekkers. Het gaat allemaal om balans.

Het is voor hen normaal, dat we niet op vaste tijden allemaal samen aan tafel zitten voor elke maaltijd, altijd exact dezelfde dingen eten en dat je bord leeg moet, of je nu vol zit of niet.
We zijn er aardig flexibel in, en dat werkt voor ons prima.
@vntl is veel strikter met zijn voeding dan ik ben. Maar voor hen is het normaal, dat hoort gewoon bij hem.
Op verjaardag eten zij een taartje, ik pas me aan aan wat op dat moment mijn doelen zijn, en @vntl eet rustig zijn bakje rijst met kip leeg.
En bij tieners hoef je je niet veel zorgen te maken dat ze onaangekondigd een koekje in je mond proberen te stoppen. Dan loop je eerder het risico dat ze niks voor je overlaten. 😂

@AK Ik kan me je zorgen best goed voorstellen, over welk voorbeeld je je kleine geeft met voeding en wat dat mogelijk voor invloed zal hebben op zijn eigen eetgewoonten en zelfbeeld.
Maar je doet nog je familie uitjes met een cheatmeal. Je bent volgens mij vrij open over wat je doet en waarom, wat je doelen zijn. En je hebt een partner die vermoedelijk zelf niet zo autistisch met voeding is als sommigen van ons hier?
Je kinderen hebben, als het goed is, altijd meer voorbeelden dan alleen jezelf.
Je kan prima uitleggen, als je zoontje wat groter is, waarom je eet zoals jij doet. Dat dat is wat jij fijn vindt, maar dat het ook helemaal prima is om het anders te doen.
Als moeder vind ik het belangrijk dat ze hun eigen keuzes leren maken. Ook met voeding. Bij voorkeur nog enigszins verstandig. 😆
De oudste heeft zich toevallig gisteren voor het eerst echt misselijk gegeten. Leermoment. 😉
Ik herken onze situatie in jullie leefstijl. Mijn vriendin doet ook “balans” en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit dat zij absoluut niet alles afweegt en spontaan op momenten een ijsje eet met de kleine. Voor mij ligt dat ingewikkelder ivm het dieet en ik ben ook die persoon die zijn eigen eten meeneemt naar een verjaardag/ dagje weg, alhoewel in bepaalde fases er meer ruimte is ik dit dan ook zeker neem. Nu onze kleine steeds ouder word merk ik dat hij er steeds meer van meekrijgt en het soms moeilijk is om dit uit te leggen aan hem. De cheatmeals combineren we vrijwel altijd dus met een dagje weg om “damage controle” te doen, maar in hoeverre dit kan vraag ik mezelf soms af. Met avond eten vind ik het belangrijk dat we dit gezamenlijk doen aan tafel, maar wederom mijn bakje gaat de magnetron in en voila, kan me niet eens herinneren of hij mij ooit thuis van de pot heeft zien mee eten.

Vind het soms nu vooral lastig als we dan een cake bakken of toetje maken en de kleine er allerlei spikkels en snoepjes in doet en dan vraagt “wil je een hapje?”. Dan denk ik soms wel hoe moet ik dit nu aanpakken. Ga vaak in het weekend smorgens met de kleine naar het dorp en dan staat er een stroopwafel kar or whatever en dan is het zullen we er een halen en wederom kan ik dan geen hapje pakken als hij die koek half in mijn mond duwt. Dat zijn van die momenten dat ik soms wel denk dit is wel lastig, niet zozeer voor mij maar voor de kleine want wat gaat er in zijn hoofd om als ik dan weiger.

Zijn zelf ook makkelijk met voeding, eet wat je lekker vind en zoek balans en uiteraard soms eet ie op een dag worstenbroodjes bij opa en oma en dan thuis nog friet en frikandellen en dan heeft ie buikpijn, maar dat hoort erbij. Wil alleen absoluut niet dat ie een verstoorde relatie krijgt met voeding doordat ie dagelijks mij alles ziet afwegen en constant het bakjes leven ziet doen.

Terug
Naar boven