XXL Nutrition

Kuur of geen kuur?

Niels88shorty

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
64kg
Vetpercentage
20%
Dag iedereen,

ik zit al tijd met de vraag of het verstandig is om een kuur te doen (voor massa). daarom eerst even mezelf voorstellen:

Ik train nu reeds 2,5jaar (3 tot 4x per week).
Toen ik 2,5jaar geleden begon, woog ik slecht 51kg, vel over been dus en bijna niets van spieren.
Nu ben ik 24jaar , 1.65m groot, 65kg, 22% vetgehalte (ik weet het nogal aan de hoge kant, maar zit in mijn bulkperiode, en heb een kantoorjob). ik heb ook altijd al moeite gehad om aan te komen.

bodytype: ectomorph

Een voedingsschema ziet er op dit ogenblik als volgt uit:

7u00:

2 boterhammen met honing
3 rijstkoeken
1 multivitamine

9u30:

2 bananen
handvol noten (ongezouten en ongeroosterd)
1 wheyshake (300ml) (tijdje gainers gepakt, nu weer effe whey)

12u00:

1 multivitamine
6 bruine boterhammen (pindakaas/paardegehakt/...)
150g kippewit/kalkoenfilet

14u30:

enkele mandarijnen
1 wheyshake (300ml)
handvol noten (ongezouten en ongeroosterd)

Voor training:

1 appel
beta alanine
arginine

Na training:

Paardebiefstuk/kipfilet/kalkoenfilet/...
groenten (wortels/sla/tomaten/...)

Voor slapengaan (verspreid over 1u ongeveer):

1 caseine shake (300ml)
5g glutamine (in 200ml fruitsap)
3 caps zma

Zo ziet mijn voeding er over het algemeen uit.
qua supplementen wordt nu en dan eens gewisseld (creatine/krea-alkalyne/gainers/whey/...).
Wat ik met een eventuele kuur (in de vorm van caps dan wel...) zou willen bereiken is nog wat meer harde en droge massa (en meer vormlijnen als ik het zo mag zeggen..).
Deze topic wou ik plaatsen om te zien wat jullie ervan vinden. Jullie hebben hier al veel meer ervaring mee dan ik.
Is het nodig van te kuren? moet ik nog meer eten? Ik verwacht me wel aan enige kritiek, maar dat neem ik er dan bij,
dan weet ik ook direct jullie mening, en die is toch wel belangrijk ;).

Bij deze: kuur of geen kuur?
indien kuur: welkeen?
indien geen kuur: meer eten dan?

Alvast bedankt om hiervoor even tijd te nemen ;)
benieuwd naar de reacties...

Ecto met 22%?

• Topic Starter Topic Starter
welja, begonnen met ecto, maar met te bulken is der wa vet bijgekomen...
weinig beweging op min werk zie je..

Een lichaamstype houd je voor de rest van je leven;)
Meeste mensen zijn ook een combinatie an verschillende.

Ik raad een beter voedingsshema aan.
Wat is je onderhoud?
Wat eet je nu qua kcal en ekv verhouding?
Cardio?
Enz enz eigenlijk standaard dingen

Mijn onderhoud ligt op 2500kcal.
Ik probeer op 3000kcal per dag te komen (ene dag iets minder, andere iets meer).
ekv: 30/50/20
qua cardio heb ik al een maand of 3 niet veel meer gedaan, maar ben wel van plan vanaf januari weer veel te lopen en vetverbrandende oefeningen te doen (ik zie dat kettlebell oefeningen populair zijn, en zou dit willen uitproberen).

Thanks voor et advies ;) zal mijn voedingsschema wat aanpassen. enige aanraders, tips op mijn huidig schema?

Je voedingsschema klopt van geen kant en ik vind het een belachelijk idee om nu al te gaan kuren.

oke das ook duidelijk...8-)

Goed schema inderdaad, incl voedzame broodjes honing. Dude!

Het feit dat je een kantoorjob hebt en in de bulk zit is geen excuus voor je hoge bf... Je mist duidelijk de basis kennis nog. Doe je carbs eens omlaag en hoger in eiwitten. Je kan nog wel wat naturel groeien en die kuur gaat tegen slagen als je op dezelfde manier bezig blijft.

Oke, het is duidelijk dat ik nog werk heb aan mijn voedingsschema ;).
Geen probleem gasten, thanks voor de reacties!

eerst onder de 10% duiken en helemaal plat ... dan pas gaan kuren , pak je meeste vvm

ik denk wann je tegen de 85-90 kg aanzit met een vetpercentage van 13< dan pas moet je bij je zelf nagaan of je moet kuren. je bent wel vrij kort, maar alsnog is het onverantwoord. je lichaam kan blijkbaar wel aankomen aldan niet in vet massa, ik zou nu gewoon je voeding omgooien, eiwitrijk eten minder koolhydraten, ga wat lager zitten in je vet% en train effe anders zodat je je training misschien kan optimaliseren. gebruik de energie die je nu hebt om echt massa ter bouwen. dus lees nog effe wat verder in de supp en voeding sectie je kan nog heel ver komen.

ik denk wann je tegen de 85-90 kg aanzit met een vetpercentage van 13< dan pas moet je bij je zelf nagaan of je moet kuren. je bent wel vrij kort, maar alsnog is het onverantwoord. je lichaam kan blijkbaar wel aankomen aldan niet in vet massa, ik zou nu gewoon je voeding omgooien, eiwitrijk eten minder koolhydraten, ga wat lager zitten in je vet% en train effe anders zodat je je training misschien kan optimaliseren. gebruik de energie die je nu hebt om echt massa ter bouwen. dus lees nog effe wat verder in de supp en voeding sectie je kan nog heel ver komen.

Als hij 85-90kg weegt is hij al buff. Dan zouden er volgens u maar weinig mogen kuren.

Zal inderdaad nog verstandiger zijn om mijn dieet eens aan te passen.
ik gooi mijn trainingsschema om de 4-5 weken eens om, verandering van oefeningen,
verandering van herhalingen.

85-90kg zal inderdaad wat veel zijn, volgens mijn gestalte, maar 75kg zou ik denk ik naturel toch moeten bekomen :).

75 zit er zeer zeker in naturel! t kost effe tijd en moeite maar goed, no pain no gain zeggen ze dan. dus train hard en eet en rust goed.

Schema moet je helemaal niet na 4 weken omgooien. Hoe kan je nu progressie boeken als je constant verandert.

Terug
Naar boven