XXL Nutrition

Kuur voor sportklimmers

sander010

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
68kg
Hallo allemaal,

Ik heb een vrij specifieke vraag.

Ik ben een fanatieke sportklimmer en train veel en hard. Uiteraard heb ik mijn dieet daar ook op aangepast. Nu merk ik dat ik mijn natuurlijke top heb bereikt, terwijl ik graag nog wat hoger (letterlijk en figuurlijk;)) zou willen komen.

Zoals alle topklimmers heb ik niet het meest gespierde lichaam en dat wil ik ook graag zo houden. Ik ben dus op zoek naar iets wat mij wel merkbaar sterker maakt, maar ook zo min mogelijk massa genereerd.

Een collega vertelde mij dat Winstrol dan de beste optie zou kunnen zijn, maar ik hoor ook graag de mening van anderen. Graag ook met een goede onderbouwing.

Alvast bedankt!

Ik zou voor anavar gaan, veel krachtwinst, geen vochtophouding en niet al te veel gains.
evt er wat creatine bijnemen voor nog betere resultaten.

• Topic Starter Topic Starter
Thnx, mar toch even een vraag (ik ben niet heel erg bekend in de wereld van krachtsport, sorry daarvoor).

Hoe kan het dat je veel sterker wordt, maar niet zoveel aankomt in gewicht? Ik bedoel, ik heb het idee dat er niet meer in zit op dit moment. Waar komt dat dan ineens vandaan, zonder meer massa?

Lees je in naar de eigenschappen van bepaalde as, hier op het forum is genoeg te vinden.

yep anavar is jouw vriend

De vraag is natuurlijk wel, behoud je die kracht na de kuur?
Aangezien hij geen extra spiermassa wil en die spiermassa die je ontwikkelt in een kuur zorgt toch juist dat je wat kracht overhoud na de kuur?

(Correct me if I'm wrong, kan zijn dat ik helemaal fout zit natuurlijk)

Anavar, Halotestin. Niet op een al te hoge dosis ivm een hinderlijke pomp die je ervan kan krijgen.

maar anavar only dan? ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar een nakuur met nolvadex vind ik dan wat overdreven. zelfde geldt voor winstrol only. nolvadex ansich is dan nog meer schadelijk dan je kleine kuurtje zelf. hoe denken anderen hierover?

Ik zou helemaal niets nemen...
Bewoon lekker het kracht honk in gaan...moet jij eens kijken hoeveel plezier je daar aan gaat beleven tijdens het klimmen!!!

@ Melvin. Ik denk niet dat ik meer kracht krijg door daadwerkelijk meer krachttraining te doen dan ik nu al doe.

@ Virusje; Idd, daar zat ik dus ook aan te denken. Als ik iedere keer een kuurtje moet nemen om op dat niveau te blijven schiet het niet echt op.

@ Doublecheese: Pomp? (NOOB-alert ;-))

Anavar & halotestin worden wel meer gebruikt bij krachtsporten, ook veel in muay-thai & freefight wereld. Anavar blijf je mooi droog van ga je geen massas gaine, kan natuurlijk wel paar kilo's bijkomen in spierwinst wat jouw bedoeling wel is :)

Halotestin altijd -1

Daarnaast ben ik ook bang dat kracht als gevolg van AAS zonder massa nooit blijvend is, zeker niet als je op een dieet zit dat je 60 kilo houd bij 1,80! Als je kuurt moet je meer eten en zeker 200 gram eiwit in jou geval. Ja dan win je massa ook bij winstrol en anavar. Maar als je je krachttraining houd zoals je denk ik nu ook doet nl veel reps met relatief laag gewicht dan zal het meevallen. Uiteindelijk +2kg en wat minder vet zou een mooi resultaat zijn. Iets meer spiermassa heb je nodig voor een blijvend resultaat.

Let op creatine is een supercombi met anavar maar reken dan wel op vocht vasthouden en een kilo extra. Als ik jou was zou ik 2 weken creatine pakken daarna 6 weken creatine en anavar en vervolgens 4 weken nolva op 20 mg (sommige kuren niet na na anavar maar ik zou het wel doen) met creatine. Daarna ook de creatine stoppen. Als je geen wedstrijden doet zou je in de nakuur ook Clen kunnen pakken om nog wat vet kwijt te raken terwijl je spieren behoud. Maar het trillen zou je klimprestaties wel enigszins negatief beïnvloeden denk ik. Pak creatine monohydraat en geen CEE. Dat spul dat geen vocht vast zou houden volgens de reclame werk imo niet!

Is clen ook geen optie? Halotestin is wel serieuze shit toch.. Maat van me vertelde erover en vond het eigenlijk erg onverstandig om te gaan gebruiken.

Waarom koop je niet een pot goede creatine en ga je aan krachttraining beginnen? AAS krijg je zeker extra kracht van, maar denk niet dat dat in jou geval blijvend zal zijn. Kan je bijvoorbeeld omgaan met een eventuele terugslag?

@ Ymir;

Super goede onderbouwing man. Thnx.

Ik wil wel even 2 opmerkingen maken. Ik eet, gemiddeld, tussen de 3000 en 3200 Calorieën per dag, dus dat is echniet te weinig. Daarbij doe ik inderdaad veel reps, alleen heb ik dan ook een loodvest van 12 kilo om ;-).

@ Reinn; Al eens geprobeerd en het werkte niet heel erg goed. Een terugslag kan ik wel handelen. Ik heb een bepaald doel wat ik wil behalen en daar het ik dat laatste duwtje nog even voor nodig.

maar anavar only dan? ik weet niet hoe anderen hier over denken, maar een nakuur met nolvadex vind ik dan wat overdreven. zelfde geldt voor winstrol only. nolvadex ansich is dan nog meer schadelijk dan je kleine kuurtje zelf. hoe denken anderen hierover?
ik zou ook niets nemen, maar kom mij niet vertellen dat 20mg nolva per dag schadelijker is dan het kuurtje zelf. waar heb je dat nu gehaald?

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 11:41 ----------

@ Melvin. Ik denk niet dat ik meer kracht krijg door daadwerkelijk meer krachttraining te doen dan ik nu al doe.

@ Virusje; Idd, daar zat ik dus ook aan te denken. Als ik iedere keer een kuurtje moet nemen om op dat niveau te blijven schiet het niet echt op.

@ Doublecheese: Pomp? (NOOB-alert ;-))
ik denk dat je vooral meer krachtuithouding zal moeten trainen. en pull ups doen en die pull-ups blijven houden in bepaalde posities. ik denk niet dat je AS nodig hebt. ik heb 20 jaar geleden ook geklommen tot ik 3 vingerkootjes ben kwijtgeraakt met een stomme val van de rotsen.

@ Skydirk; WTF man, wat is er in hemelsmaan gebeurd dan?

Pull-up stats;
Zonder loodvest: 5-10-20-30-20-10-5
Met loodvest: 5-5-10-15-10-10-5
Een arm L: 6-6-5-4-4
Een arm R: 10-8-8-6-4
Campusrand breed (1,8 cm): 10-10-10
Campusrand smal (1,2 cm): 10-8-8

De normale pull-ups doe ik op verschillende manieren. Voor de schouders, achter de schouders, handen naar voren, handen naar achteren, 5 vingers, 3 vingers, benen omhoog getrokken, benen gestrekt enz...

Pull-up stats;

De normale pull-ups doe ik op verschillende manieren. Voor de schouders, achter de schouders, handen naar voren, handen naar achteren, 5 vingers, 3 vingers, benen omhoog getrokken, benen gestrekt enz...
Uitgegleden tijdens het voorklimmen en mijn vingerkootjes zijn afgerukt. Hoe? weet ik niet. Ik heb het ook pas gevoeld toen ik al beneden aan mijn touw hing. ik had dan nog is mijn laatste veiligheid slecht gezet en ben zo'n 10 meter naar beneden gevallen. Ik ben dan aan mijn touw blijven hangen op iets meer dan 1 m van de grond. Ik heb dus veel chance gehad. Niets geraakt tijdens het vallen en op 1 m van de grond blijven hangen. Het was nochtans geen moeilijke route maar ik was al moe en dan nog eentje teveel willen klimmen. Is al lang geleden. In 1992 op de rotsen in Beez (Marche Les Dames).

---------- Post toegevoegd Wed 21 Sep 2011 om 18:13 ----------

Pull-up stats;

kan daar nog veel verbeterd worden? ik denk niet dat je hier op DBB iemand gaat vinden die dit kan doen.

Terug
Naar boven