Fitness Seller

Kwaliteit supplementen bodyenfit vs andere

Bezoekers in dit topic

KaiGreeneForO

Novice
Lid geworden
13 jan 2014
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
8%
Dag iedereen,

Ik ben op zoek naar iemand die op de volgende vraag een duidelijk antwoord kan geven, is de kwaliteit van bodyenfit producten vergelijkbaar met die van andere merken zoals musclepharm, musclemeds,...

Ik neem bijvoorbeeld de l-glutamine van bodyenfit http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/aminozuren-poeder/body-fit-sportsnutrition/l-glutamine/ of de bcaa pure http://www.bodyenfitshop.nl/aminozuren/bcaa/body-fit-sportsnutrition/bcaa-pure/.

Deze zijn veel goedkoper dan de zogezegde bekende merken, maar nu zit ik met de vraag wat de kwaliteit er dan van is en waarom deze precies zoveel goedkoper zijn. Ik hoor van mensen ja er zullen wel fillers inzitten enzovoort, maar zoek toch een steviger antwoord dan wat mensen zeggen zonder bewijs :)

Hopelijk is er iemand met een antwoord.

Alvast bedankt
 
Waarom ga jij ervan uit dat duurder beter is ?
 
Daar ga ik helemaal niet van uit, maar zoek toch naar iemand die me kan verzekeren waarom de goedkopere producten dezelfde kwaliteit zouden hebben of toch zo goed als dezelfde.
 
Meestal betaal je bij bekende merken ook voor het shiny label en vet gave potje, daarom zijn ze duurder.
Heeft imo weining met kwaliteit te maken. Eigen merklijnen van B&F of XXL zijn minstens net zo goed.
 
De "grote bekende" merken stoppen meer geld in fancy verpakkingen en reclames(vooral merkbaar buiten NL, zoals in USA). Dit merk je met een veelvoud terug in de prijs.
 
Ik las op een ander forum iemand die zei dat hij had gehoord dat er kippenbeenderen werden vermaald en mee in de eiwitpoeders werden vermengd om zo meer opbrengst te halen uit hun producten, maar dan krijg je natuurlijk een minder kwalitatief product. Ik zeg niet dat duurdere merken dit nu niet kunnen doen, maar merken zoals musclepharm hebben verschillende prijzen gewonnen voor best product enzovoort en deze haal je niet door afval in je producten te mengen om geld uit te sparen, want om te bepalen wie de prijzen wint wordt er veel onderzoek gedaan naar die producten. Momenteel koop ikzelf meestal producten van musclepharm of dergelijke merken die al een naam hebben, omdat ik momenteel nog nooit verzekerd bent geweest over de kwaliteit van de goedkopere. Als iemand me hier kan overtuigen zal ik zonder twijfel overstappen :)

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:41 ----------

Meestal betaal je bij bekende merken ook voor het shiny label en vet gave potje, daarom zijn ze duurder.
Heeft imo weining met kwaliteit te maken. Eigen merklijnen van B&F of XXL zijn minstens net zo goed.
Maar heb je hier een bewijs of uitleg voor.. Dat is het probleem. Ik wil het wel geloven, maar momenteel betaal ik dan liever iets meer voor kwaliteitszekerheid.
 
Denk dat niemand de moeite gaat nemen om je over te halen, als jij meer wil betalen moet je dat doen :thumb:
Er lopen hier genoeg buffels rond die niet aan dure merken zitten.
 
Een argument dat ik ook las, was dat meeste merken ook veel atleten sponsoren voor publiciteit, en dat daarmee het product duurder wordt want ze hebben meer kosten dan bv bodyenfit.
 
Denk dat niemand de moeite gaat nemen om je over te halen, als jij meer wil betalen moet je dat doen :thumb:
Er lopen hier genoeg buffels rond die niet aan dure merken zitten.

Dit idd! Probeer het uit zou ik zeggen.
 
Collageen eiwitten worden door sommige producten toegevoegd aan de whey.. Waarschijnlijk bij de Iron Mass (Arnold serie) van Muscle Pharm om maar een voorbeeldje te noemen.. Zal me niet verbazen dat meer producten dat doen, bijvoorbeeld in weightgainers.
 
Als je voor het Body en Fit-eigen merk kiest. Zit je kwa kwaliteit altijd goed! We streven altijd na om in elke klasse het beste product te bieden tegen de scherpste prijs. Met de Whey Perfection, Perfect Muscle Shake, Isolaat Perfection, Ultra Fine Oats, multi's etc zijn enkele voorbeelden. Doordat we het zelf laten fabriceren, weten we de afkomst verwerking etc. Waardoor we ook dezelfde constante kwaliteit kunnen bieden tegen de scherpste prijs mede door de grote inkoop die we kunnen doen. We verkopen liever 5 potten met minder marge dan één pot met veel marge. Daardoor heb je bij ons vaak ook de beste koop. :) Grotere merken zitten vaak meerdere handelspartijen in (stuk of 3-4) en elke handelaar wil daarop verdienen. Waardoor de prijs voor bekendere merken automatisch hoger ligt.

Ralf
 
Als je voor het Body en Fit-eigen merk kiest. Zit je kwa kwaliteit altijd goed! We streven altijd na om in elke klasse het beste product te bieden tegen de scherpste prijs. Met de Whey Perfection, Perfect Muscle Shake, Isolaat Perfection, Ultra Fine Oats, multi's etc zijn enkele voorbeelden. Doordat we het zelf laten fabriceren, weten we de afkomst verwerking etc. Waardoor we ook dezelfde constante kwaliteit kunnen bieden tegen de scherpste prijs mede door de grote inkoop die we kunnen doen. We verkopen liever 5 potten met minder marge dan één pot met veel marge. Daardoor heb je bij ons vaak ook de beste koop. :) Grotere merken zitten vaak meerdere handelspartijen in (stuk of 3-4) en elke handelaar wil daarop verdienen. Waardoor de prijs voor bekendere merken automatisch hoger ligt.

Ralf
Dag Ralf,

En wat verzekerd deze kwaliteit dan? Wat is de afkomst van verwerking en wie fabriceert jullie producten?
Wat is hun reputatie en werken ze enkel voor jullie?
Wil hiermee niet aanvallend overkomen, maar zou graag wat meer over de producten die jullie aanbieden te weten komen op vlak van kwaliteit.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!
 
Als je nou de moeite eens nam om op B&F te kijken, bij de eiwitten staat bijna overal bij waar ze vandaan komen.
 
als het goed is komen alle grondstoffen van dezelfde leverancier.
dus de kwaliteit is altijd hetzelfde.

de prijs hangt alleen af van hoe groot de shop kan inkopen/inslaan.
(hoe meer je inkoopt, hoe goedkoper het word voor de shop)

daarom de supps in kleine shopt en fitness centrums altijd rete duur, en bij de grote shops wat goedkoper.
Maargoed dat is bij alles zo.
 
Dit is wel interessant. Soms denk ik ook wel eens, zou een duurder merk niet beter zijn? Maar als je dan kijkt naar de kwaliteit/prijs verhouding van de producten van b&f hoef en moet je eigenlijk niet verder te zoeken.
 
Dag Ralf,

En wat verzekerd deze kwaliteit dan? Wat is de afkomst van verwerking en wie fabriceert jullie producten?
Wat is hun reputatie en werken ze enkel voor jullie?
Wil hiermee niet aanvallend overkomen, maar zou graag wat meer over de producten die jullie aanbieden te weten komen op vlak van kwaliteit.

Alvast bedankt voor je tijd en moeite!
De kwaliteit wordt verzeker door de wet. De bedrijven waarmee wij werken onder strikte kwaliteitseisen van bijv. HACCP/ISO. Dit betekend dat er jaarlijkse controles uitgevoerd (en wekelijks door het bedrijf zelf) om alles goed te laten verlopen. Ik hoop dat je begrijpt dat wij onze levancier in dit geval niet prijs willen geven. De ingrediënten komen over de hele wereld. Zo komen onze Whey eiwitten van Volac, de Isolaat van Carbery (Ierland) en de Micellar Casein van Fonterra.

Ralf
 
Maar heb je hier een bewijs of uitleg voor.. Dat is het probleem. Ik wil het wel geloven, maar momenteel betaal ik dan liever iets meer voor kwaliteitszekerheid.

Vraag aan Body&Fit of ze de whey 20 euro duurder willen maken, dan vertrouw je het wel... :) Om maar aan te tonen dat de prijs niet per se iets zegt over de kwaliteit.

Sowieso dat er bij die grote merken meer geld opgaat aan sponsoring, marketing enzovoorts...
Ook als je bv. op de site van muscletech kijkt, dan zie je dat ze hun producten niet zelf verkopen, in de plaats daarvan zie je 'where to buy'. Dit wilt zeggen dat muscletech erop moet verdienen, en ook al hun verdelers nog eens winst willen maken op diezelfde pot. Dat verklaart ook mee de meerprijs.

Ten slotte wordt die prijs ook gewoon met opzet verhoogd, omdat mensen nog steeds geloven dat een duurder product wel beter 'moet' zijn. Goedkopere producten dan afschilderen als bedriegers die rotzooi aan hun product toevoegen is ook wel erg makkelijk zonder bewijs :)
 
Daar ga ik helemaal niet van uit, maar zoek toch naar iemand die me kan verzekeren waarom de goedkopere producten dezelfde kwaliteit zouden hebben of toch zo goed als dezelfde.

kijk gwn naar sommige creatines zoek eens op creapure, is allemaal exact het zelfde maar toch is die van bf het goedkoopst, duidelijker voorbeeld kan niet. aangezien het exact de zelfde stof is , de rest is pot en merk
 
Vergeet ook niet dat er enorm veel kosten aan shipping/handling/taxes en import op Amerikaanse producten zit, en dat wordt uiteraard weer verrekend in de consumentenprijs. Want als je dollar/euro koers zou aanhouden, zou je omgerekend voor een potje ON - 100% Gold whey in de VS 40 euro moeten betalen bij een prijs van 54 dollar (BB.com). Normaal kan je er dus vanuit gaan dat de prijs in dollars de prijs in euro's wordt (54 dollar => 54 euro), tenzij het groot wordt ingekocht.
 
Back
Naar boven