Fitness Seller

Kwark als laatste maaltijd + BFFM

KevvL

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1.837
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
15%
Dag sportcollega's!

Van de week begonnen in het boek 'Burn the fat, feed the muscles' van Tom Venuto (geweldig boek btw!), wordt aangehaald dat de laatste maaltijd van de de dag min. 2-3 uur voor je slaap genuttigd moet worden. Nu is het zo dat veel mensen hier een bakje magere kwark naar binnen werken voordat zij gaan slapen, zodat ze tijdens hun nachtrust toch voldoende eiwitten binnen hebben om te kunnen groeien. Volgens mij is dit weinig 2-3 uur voordat zij gaan slapen, maar eerder -ook in mijn geval- een halfuurtje ervoor.

In het boek wordt gezegd dat een maaltijd ALTIJD moet bestaan uit (complexe) koolhydraten en eiwitten. Wordt 500gr kwark voor het slapen gaan dan wel of niet gezien als maaltijd? En als dit zo is, zou dit dan niet 2-3 uur voor het slapen gaan moeten zijn, i.p.v dat halfuurtje in mijn geval?

Lijkt me interessant om daar wat meer informatie over in te winnen.

Als ik eerlijk ben zou ik toch eerder gaan voor half uurtje van te voren. 2 tot 3 uur voor het slapen gaan 500gr kwark naar binnen lepelen is ook weer overdreven. zou gewoon voor dat halfuurtje/uur gaan. voor je laatste maaltijd zou dit dan wel ok zijn denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik eerlijk ben zou ik toch eerder gaan voor half uurtje van te voren. 2 tot 3 uur voor het slapen gaan 500gr kwark naar binnen lepelen is ook weer overdreven. zou gewoon voor dat halfuurtje/uur gaan. voor je laatste maaltijd zou dit dan wel ok zijn denk ik.
Dacht ik dus ook. In het boek meende ik ook ergens te lezen dat een maaltijd na 3 uur ongeveer wel verteerd is. Lijkt me dan dat je lichaam die proteine dan ook al opgenomen is in je lichaam en het daarom het nut om snachts proteine in je te hebben een beetje wegneemt..

als je kan kwark 2-3 uur voor slaapen eten dat is PRIMA reden waarom MEEST mensen ze half uur voor slaapen gaan eten is omdat ze verdelen kcal intake voor 6 maaltiden begonnen op 6 uur 's ochtend en stopen, raad maar, 9 uur avond wat betreft complexe koolhydraten... op mij bakkie kwark staat dat deze koolh. suikers zijn... maar ik smaak geen zoet :p dus ze zeker geen enkelvoudige suikers zijn wat betreft complexe eiwiten... ben geen expert maar zijn zulke daar? ik gehoord over concentrate eiwitten of zo noit over complexe k denk dat kwark goedkoopste is daarom we allemal ze eten:p

als je kan kwark 2-3 uur voor slaapen eten dat is PRIMA reden waarom MEEST mensen ze half uur voor slaapen gaan eten is omdat ze verdelen kcal intake voor 6 maaltiden begonnen op 6 uur 's ochtend en stopen, raad maar, 9 uur avond wat betreft complexe koolhydraten... op mij bakkie kwark staat dat deze koolh. suikers zijn... maar ik smaak geen zoet :p dus ze zeker geen enkelvoudige suikers zijn wat betreft complexe eiwiten... ben geen expert maar zijn zulke daar? ik gehoord over concentrate eiwitten of zo noit over complexe k denk dat kwark goedkoopste is daarom we allemal ze eten:p

Aah kurwa :mad: jouw Nederlands :D

hey KevvL,

Ik heb het boek BFFM net uitgelezen, inderdaad een super boek! Ik ben nog niet onwijs lang bezig met BB, maar nu weet ik echt veel meer en ben ook een stuk zekerder geworden van de manier waarop ik train.
Of je nu de kwark 2-3 uur van te voren eet of een half uur voor het slapen ligt geheel aan jezelf. Feit is wel dat je lichaam lang zonder voeding zit en dit kan negatief uitpakken, vooral als je pas laat ontbijt of als je vroeg (voor ontbijt) gaat sporten.
Ik neem mijn laatste maaltijd altijd rond een uur of 10/11 en ga dan slapen om 12 uur. Ik sta altijd op half 8 op en ontbijt om 8 uur. Ik sport meestal in de middag.
Je kunt in de kwark heel goed wat cashew noten, pistach noten, pinda's of amandelen doen voor de smaak hoor... Of je eet een eiwitpannenkoek erbij. Dan heb je een wat 'complexere' maaltijd.

Ik verdeel mijn maaltijden altijd in calorieën, en ik begin de dag met veel langzame koolhydraten en bouw dit dan in de loop van de dag af zodat ik in mijn laatste 2 maaltijden weinig koolhydraten neem... Dit werkt voor mij het beste.

Maar je kunt het beste wat uitproberen en kijken wat het meeste resultaat geeft voor jou.

groetjes Blokkiej

Dag sportcollega's!

Van de week begonnen in het boek 'Burn the fat, feed the muscles' van Tom Venuto (geweldig boek btw!), wordt aangehaald dat de laatste maaltijd van de de dag min. 2-3 uur voor je slaap genuttigd moet worden. Nu is het zo dat veel mensen hier een bakje magere kwark naar binnen werken voordat zij gaan slapen, zodat ze tijdens hun nachtrust toch voldoende eiwitten binnen hebben om te kunnen groeien. Volgens mij is dit weinig 2-3 uur voordat zij gaan slapen, maar eerder -ook in mijn geval- een halfuurtje ervoor.

In het boek wordt gezegd dat een maaltijd ALTIJD moet bestaan uit (complexe) koolhydraten en eiwitten. Wordt 500gr kwark voor het slapen gaan dan wel of niet gezien als maaltijd? En als dit zo is, zou dit dan niet 2-3 uur voor het slapen gaan moeten zijn, i.p.v dat halfuurtje in mijn geval?

Lijkt me interessant om daar wat meer informatie over in te winnen.

Kwark bevat koolhydraten, dus ik zou me er niet zo'n zorgen om maken.

Ik denk dat Tom het zo opgeschreven heeft om ervoor te zorgen dat mensen leren wat complete maaltijden zijn en dat ze zich niet voor het slapen nog volstoppen met dingen die hun lichaam helemaal niet nodig heeft. In jouw geval kan je lichaam wel wat kwark gebruiken, dus **** Tom :)

Net alsof je niet af zou kunnen vallen als je kwark eet 10 minuten voor je gaat slapen. Maar goed, je kunt beter honger hebben als je toch slaapt dan wanneer je wakker bent en daardoor meer gaat eten of je dieet helemaal laat vallen. BFFM is niet zozeer geschreven voor calorie-tellende bodybuilders, maar voor (USA-)fatasses die hun "ass in gear" moeten zetten. Elke strategie die je kunt verzinnen helpt mensen om beter gemotiveerd te zijn en dat is het grote geheim van welk dieet dan ook ... volhouden. En duidelijkheid motiveert, hoe belachelijk het advies maar is (kijk maar naar Sonja's dieet... het is populair en het "werkt" voor veel mensen omdat het te doen is en het geen onduidelijkheid geeft.

Terug
Naar boven