AndroidHealthClinic

Kwark mixen in de blender???

Ik vind kwark juist lekker lol.. milde magere kwark van de jumbo / em-te met wat zoetstof en smullen maar.
Maar ik denk idd dat het geen kwaad kan ;)

Beiden nee...

De afbraak van een product hangt niet af van het al dan niet vloeibaar zijn. Maar wel met de oppervlaktegrootte en de complexiteit van de koolhydraat, vet of proteïnestructuur.

Tevens heb je gedurende de hele dag insuline release vanuit je alvleesklier, pieken (wat je veronderstelt bij een maximale release?) zul je alleen bij een grote hoeveelheid glucose hebben. Aangezien zowel melk als kwark beiden een laag koolhydraat gehalte hebben zul je geen 'insulinepiek' hebben. Een glas cola heeft wat dat betreft een beter effect dan die melk en kwark.

+1

Iets wat vloeibaar is passeert je maag sneller, maar dat is niet het hele proces wat voedingsstoffen moeten doorstaan. Hoofdzakelijk in je darmen worden de macronutriënten verwerkt tot bruikbare deeltjes (koolhydraten tot glucose, eiwitten tot aminozuren). De snelheid van dat proces is afhankelijk van de molecuul structuur van het eiwit / koolhydraat, en die structuur kun je niet veranderen met een blender of mixer. Die moleculen zijn zo ontzettend klein, en een blender zo ontzettend grof dat je die moleculen nooit kapot krijgt. Alleen extreem hoge temperaturen of bepaalde zuren kunnen dit.

ik heb het ook gemaakt

300 gr kwark
300 ml melk
200 ml yoghurt
en wat fruit

echt lekker, maar hoeveel calorieën zou dit ongeveer zijn?

500 gr kwark
banaan
water

Doe 't nou al paar maanden zo. Moet wel beetje rijpe banaan zijn..

Terug
Naar boven