XXL Nutrition

Kwark slecht voor het gebit?

Fuzzy Wuzzy

Dutch Bodybuilder
Waardering
17
Lengte
1m88
Massa
91kg
Vetpercentage
14%
Okay, ik heb de search gebruikt maar kon er werkelijk waar niets over vinden.

Laatst hoorde ik dat kwark nogal slecht is voor het gebit. Hoe zit dat precies en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Is er al iemand die zich hierdoor een kunstgebitje heeft moeten laten aanmeten?

Groetjes,

Fuzzy Wuzzy

Zoete dingen zijn slechter heb ik gehoord. Kwark lijkt me minder schadelijk.

maakt me niet uit of t slecht is voor je gebit, ik eet t toch wel
:thumbup:

Laatst bewerkt:
Nuja alles is wel slecht voor iets, who cares!

Ik heb men tanden toch niet nodig om te trainen..

als je zo begint kan je gewoon niks eten en verhongeren ..

vreet me kwark n half uur voor het slapengaan, daarna poets ik netjes m'n tandjes.

tegenwoordig is alles slecht voor je

gewoon je ding blijven doen

Van wie heb je dat gehoord ?

Hm, daar heb ik nog niet van gehoord...
Ik weet wel dat er studies zijn die aantonen dat zuivelproducten een verhoogd risico geven op bepaalde vormen van kanker.

http://users.telenet.be/myprojects/gezondevoeding/research/zuivelk.html

Tot besluit: toegenomen consumptie van voedsel dat afgeleid is van dieren kan schadelijke effecten hebben op de ontwikkeling van hormoon-afhankelijke kankers. Onder de voedingsgebonden risicofactoren, maken we ons meest zorgen over melk en zuivelprodukten omdat de melk die we vandaag drinken geproduceerd wordt van zwangere koeien, waarin de niveaus van oestrogeen en progesteron uitgesproken verhoogd zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Van wie heb je dat gehoord ?

Van verschillende mensen in mijn omgeving. Ook m'n tandarts zei toen dat ik een uurtje moest wachten met tanden poetsen na het eten van kwark omdat het je glazuur aan zou tasten. Maar soms ben ik gewoon wat later thuis en moet ik m'n kwark eten direct voordat ik naar bed ga.

Maar vandaar dat ik benieuwd was of mensen hier problemen mee hebben gehad of mensen in hun omgeving hebben die misschien met rotte tanden zit:D.

Hoezo zou het schadelijk zijn. Het enige wat slecht zou kunnen zijn is een lage ph-waarde. En dat heeft kwark niet want smaakt het zuur dan?

Het is gewoon slecht om je tanden te poetsen nadat je wat gegeten hebt. Dus 's ochtends eerst je tanden poetsen en dan pas eten. Klinkt gek maar tis zo ;)

zoet/zuur=slecht
kwark=zuur
conclusie...

Hoezo zou het schadelijk zijn. Het enige wat slecht zou kunnen zijn is een lage ph-waarde. En dat heeft kwark niet want smaakt het zuur dan?

Het is gewoon slecht om je tanden te poetsen nadat je wat gegeten hebt. Dus 's ochtends eerst je tanden poetsen en dan pas eten. Klinkt gek maar tis zo ;)

kwark smaakt toch echt zuur, misschien wat mis met je smaakpapillen? :P

alle voedsel is slecht voor je gebit
gewoon niet meer vreten en alleen maar water drinken!

Niks aan de hand mits je even wacht met poetsen na het eten. Gewoon kwark eten + er na water drinken. Na een halfuur tandenpoetsen en het is prima!

Het is slecht om na het kwark eten je tanden te poetsen, ik doe het al een aantal jaar maar heb er nog niet veel last van ondervonden.

Terug
Naar boven