MuscleMeat

Kwark slecht voor het gebit?

who cares.. gewoon na die tijd tandjes poetsen!

ja ik heb nog nooit gaatjes gehad, maar ik heb een heel klein zwart puntje op mn kies:p

Maak er een foto van :P hahaha. Zolang je er geen pijn aan hebt zou ik lekker wachten tot de volgende controle bij de tandarts. Zo erg zal `t niet zijn, bij sommige zie ik de hele kies wegrotten en weten ze niet eens dat er een gaatje zat.. inmiddels is het dan een groot gapend gat!:rolleyes::eek:

Maak er een foto van :P hahaha. Zolang je er geen pijn aan hebt zou ik lekker wachten tot de volgende controle bij de tandarts. Zo erg zal `t niet zijn, bij sommige zie ik de hele kies wegrotten en weten ze niet eens dat er een gaatje zat.. inmiddels is het dan een groot gapend gat!:rolleyes::eek:
neuh doed geen pijn dus, maar ben jij tandartsassistent ofzo?:P

'tis altijd lente in de ogen, van de tandartsassistente

net 9 tandarts afspraken achter de rug... ik wacht wel een half uurtje

Zie eerder geplaatst post;

Indd, heeft weer met zuurtegraad te maken en als je dan meteen je tanden poetst dan poets je je glazuur mooi van je tanden af. Beter is om dan eerst te eten, dan goed spoelen met water, liefst half uurtje of langer wachten en dan pas tanden poetsen. Dan is je glazuur niet zo broos meer. Maar ach.. al die energy-drinks vreten je glazuur veel harder op dan de kwark.... Dus wees gerust

Die had ik al gelezen, wees niet bang :P maar je zei tipS,, meer!!

3x daags je tanden poetsen voor minimaal 3 minuten lang!
Maak een schema voor jezelf in gedachte aan wleke kant je begint met poetsen, eerst links, danrechts, eerst boven, dan onder;)
iedere dag flossen
iedere dag mondwater gebruiken
Niet teveel frisdranken
Niet teveel suikers
Geen chemische tandenbleek-shit gebruiken (Tast glazuur ook aan!)

Nog meer tips nodig?? ;)

Maak een schema voor jezelf in gedachte aan wleke kant je begint met poetsen, eerst links, danrechts, eerst boven, dan onder;)
iedere dag flossen
Niet teveel frisdranken
Niet teveel suikers

Nog meer tips nodig?? ;)

Ja schuurpapier werkt ook goed om al je glazuur te verwijderen. 3x3 minuten is
echt veel te veel. Geen frisdranken vooral geen light frisdranken werkt wel goed.

Kwark bevat calcium!!! is goed voor je tanden :D

dat beetje lactose... :who:

iedere dag flossen
Niet teveel frisdranken
Niet teveel suikers

Nog meer tips nodig?? ;)

Studeer tandheelkunde en ik kan je vertellen dat 3 keer je tandenpoetsen per dag opzich te veel van het goeie is!
Dus liefst 2 keer per dag!

Mondwater zou ik niet gebruiken! Vooral niet 1 met alcohol erin! Het is allemaal reclame en op den duur kan het schadelijk zijn.
Dus als je het gebruikt, doe niet meer dan 2 - 3 weken lang!

Flossen en stokers gebruiken elke dag: kijken welke beste voor je gebit is!

Elec. poetsen of handmatig poetsen: niet zo belangrijk, Het beste is waarmee jij gewend bennt. Daarmee zal jij ook meeste plaque verwijderen!

Verder alle punten wat onze orthodontist assistente had gezegd zijn zeker belangrijk om toe te passen!

Idd^^

iedere dag flossen
Niet teveel frisdranken
Niet teveel suikers

Nog meer tips nodig?? ;)
doe jij dat serieus elke dag?

Teveel calcium kan toch in je mond neerslaan als tandsteen?

Ja schuurpapier werkt ook goed om al je glazuur te verwijderen. 3x3 minuten is
echt veel te veel. Geen frisdranken vooral geen light frisdranken werkt wel goed.

is dat over light frisdranken sarcastisch of suggereer je serieus dat light frisdranken slechter voor je tanden zijn dan regular?(ik spreek het niet tegen, heb geen idee, ben oprecht geintereseerd;))

Terug
Naar boven