MuscleMeat

laatste kilo's eraf of eerst opbouwen?

brenn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
75kg
Hoi allen,

Ik zal mij eerst even voorstellen:
Sinds een jaar ofzo bezoek ik met enige regelmaat dit forum. Ik heb een zittende baan (ict) doe niet aan sport en heb niet zo gezond geleefd..
Ik ben 1,79m en de laatste 5 jaar woog ik 106 kilo en kon mijzelf niet 1 keer opdrukken.

Sinds afgelopen juli ben ik bezig geweest met afvallen door ongeveer 1600-1700 Kcal per dag te eten: volkoren brood, kipfilet etc.
Op dit moment weeg ik nog 74 kilo (en kan 5x opdrukken aangezien ik 32 kilo minder op mijn rug heb).

Ik wil graag mijn spieren gaan opbouwen, ben zeer gemotiveerd en heb een kamer thuis ingericht met een half-rack, dumbbells, chin up aan het plafond etc.

Is het verstandiger om nu weer mijn voedings patroon omhoog te brengen, spieren te gaan opbouwen (met een strikt voedingspatroon dat daar het beste bij past) en dan over een jaar of langer te gaan cutten? Of kan ik beter eerst nog wat kilo's verliezen door bv cardio en daarna pas spieren gaan opbouwen?

front2.jpg

Massa bouwen!

wat mc. chick zegt!

Wat is je doel? 74 kilo bij een laag vetpercentage (wat je nu duidelijk nog niet hebt) is voor de meeste mensen prima. Ik zou je Kcal wel geleidelijk omhoog schroeven naar 2500 ongeveer. En ga trainen!
Heb ergens in een topic van mij nog een full body schema staan voor als je alleen dumbbells/barbell hebt.
Ik zou gaan voor 3x per week 30-40 minuten HIIT cardio en 2x per week Full body krachttraining. Dan zul je inderdaad meer moeten gaan eten, maar je conditie en spiermassa zullen dan zeker vooruit gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je doel? 74 kilo bij een laag vetpercentage (wat je nu duidelijk nog niet hebt) is voor de meeste mensen prima.

Ik heb nu inderdaad nog geen laag vet percentage. 74 met laag percentage zou een mooi streven zijn.

Jullie bevestigen wat ik al een beetje dacht/hoopte. Ik ga nu mijn eet patroon geleidelijk opschroeven en beginnen met massa. Dan kan ik me later weer druk maken over mijn %.

thanks voor de reacties.

Je moet je calorie inname opschroeven omdat je meer gaat bewegen en geen lager gewicht nodig hebt. Niet omdat je gewoon zin hebt om meer te gaan eten he ;). En haal geen snoep, koek, chips ed. in huis, maar eieren, kwark, groente en dergelijke. Dan kun je al niet zo snel slecht eten.

Eerst spiermassa opbouwen, daarna cutten.

Ben je een beginner ? Zo jah raad ik aan om op onderhoud (mischien zelfs 200 cals erboven) te gaan eten cardio erbij doen en krachttraining ik weet zeker dat 9 van de 10 mensen als beginnern dan massa pakt en vet verbrand.

Clean bulk imo. Als beginner zijnde kun je volgens mij wel Droge massa pakken zonder je vetpercentage te laten stijgen omdat je spieren op elke prikkel reageren en in het begin graag willen groeien. Gewoon lekker bulken met een beetje cardio en je word een monster :thumbs:

Terug
Naar boven