XXL Nutrition

Laatste tijd last van diarree

Miketyson

Dutch Bodybuilder
Waardering
19
Lengte
1m80
Massa
56kg
Vetpercentage
38%
Hallo iedereen

De laatste paar weken eet ik zo veel meer (om de 2 uur) om aan te komen.
Maar de laatste ander halve week heb ik dagelijks last van diarree.
Ik denk niet dat het door bijvoorbeeld eieren of melk komt, want ik wissel veel af met mijn voeding, het maakt weinig uit want ik heb 1x per dag diarree.
Ik drink voldoende water 1 tot 1.5 liter per dag.

Mijn vraag is als ik weer eens last krijg van diarree, betekend het dan dat ik voor niks heb gegeten ?
En worden bijvoorbeeld mijn eiwitten wel opgenomen ?

Het eerste wat in me opkomt is lactose intolerantie, maar je geeft aan het niet aan melk kan liggen.

• Topic Starter Topic Starter
Het eerste wat in me opkomt is lactose intolerantie, maar je geeft aan het niet aan melk kan liggen.

Ik moet me zelf even corrigeren melk drink ik uiteraard elke dag, in combinatie met havermout en shake.
Maar ik drink al mijn hele leven melk nooit echt last van gehad.

Laatst bewerkt:
vezel te kort = diaree
meer groentes eten :)

daarnaast heerst er een buikgriep op het moment. medicijnen waren uitverkocht bij kruidvat hahaha

Havermout eet ik al heel wat van.
Dus ik denk niet dat het een gebrek is aan vezels
Maar mijn vraag is nog niet helemaal beantwoord.

Mijn vraag is als ik weer eens last krijg van diarree, betekend het dan dat ik voor niks heb gegeten ?

je kan ook even vooroverbuigen, slurpen en recycleren...

Dan ben je er wel zeker van.

Ik vind het verschrikkelijk irritant want ik krijg gewoon het gevoel dat ik voor niks eet.

Ik drink ook al heel mijn leven melk, maar ik weet van mezelf, wanneer ik 1 liter of meer melk drink per dag, dan is schijterij diezelfde dag gegarandeerd. Een halve liter + brinta in de ochtend is geen probleem voor mij.

ja maar heeft dagelijks diarree een slechte invloed op het bulken?

Een bezoek aan de huisarts lijkt mij het beste.

Ik moet me zelf even corrigeren melk drink ik uiteraard elke dag, in combinatie met havermout en shake.
Maar ik drink al mijn hele leven melk nooit echt last van gehad.

ik heb ook nooit echt last gehad van melk maar om 1 of andere vreemde reden kreeg ik ook steeds diarree van melk in combinatie met whey... mijn redding was: sojamelk bij brinta en whey en de diarree was weg...

Diarree betekent dat het vocht (water) er niet uitgefilterd word door de dikke darm.

Ik heb het ook een poosje gehad toen ik een liter of meer melk per dag dronk. Steevast om 10 uur 's avonds raakte ik aan de diarree... (mijn oplossing.. minder melk drinken :))

Diarree betekent dat het vocht (water) er niet uitgefilterd word door de dikke darm.

Ik heb het ook een poosje gehad toen ik een liter of meer melk per dag dronk. Steevast om 10 uur 's avonds raakte ik aan de diarree... (mijn oplossing.. minder melk drinken :))

Oke het is dus niet zo dat ik afval en dat ik voor niks eet.

daarnaast heerst er een buikgriep op het moment. medicijnen waren uitverkocht bij kruidvat hahaha

En dat is flink balen als je in de verzorging werkt :mad: Ja bij mij op mijn werk ook al. Zelf nog niet ziek wat een wonder is gezien waar ik direct mee in contact kom. Ik bespaar jullie de details.

Mijn lijst van mogelijke oorzaken BB gerelateerd:
Ik heb het als ik meer dan 2 liter melk drink en als ik teveel ZMA neem ivm magnesium en ook met NO/pomp producten. MgO is het ergste maar ook Mg gebonden aan een organische verbinding zoals magnesiumchelaat werkt laxerend bij mij.

Laatst bewerkt:
Oke het is dus niet zo dat ik afval en dat ik voor niks eet.
Of je afvalt kan je toch zelf wel nagaan!?

Ik heb wel in een mate last van lactose intolerantie. Goed te merken nu ik iets meer melk ben gaan drinken. Laat na 6~7 uur na inname van melk flink wat farts en scheiss heeft soms groenige gloed, diarree dan weer niet:rolleyes:

Toen ik nog kwark at was het soms wel scheisserij, maar dat is al minder. Vraag me overigens wel af of je lichaam er aan kan wennen? Of is het echt gewoon een kwestie van aanpassen?

@ Erik77 poeh, sterkte kerel.

Of je afvalt kan je toch zelf wel nagaan!?

Ik heb wel in een mate last van lactose intolerantie. Goed te merken nu ik iets meer melk ben gaan drinken. Laat na 6~7 uur na inname van melk flink wat farts en scheiss heeft soms groenige gloed, diarree dan weer niet:rolleyes:

Toen ik nog kwark at was het soms wel scheisserij, maar dat is al minder. Vraag me overigens wel af of je lichaam er aan kan wennen? Of is het echt gewoon een kwestie van aanpassen?

Volgens mij heeft ieder mens last van lactose intolerantie.
Moet je iemand in Afrika is een glas melk geven, kun je lachen.

Gelukkig zijn wij er hier in Europa aan gewend geraakt, althans de meeste dan.

Schijterij valt voor een groot gedeelte wel te voorkomen door echt genoeg vezels te eten. Scheelt veel.
Heb er zelf gelukkig niet zoveel last meer van.

Terug
Naar boven