Eleiko
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 787
Als beide kcal precies evenveel zijn, ja. Of zo goed als, maw verwaarloosbaar.
Daar verschillen dan onze meningen...
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als beide kcal precies evenveel zijn, ja. Of zo goed als, maw verwaarloosbaar.
Dus jij eet je hoeveelheid kcal koolhydraten in de vorm van snelle suikers en ik evenveel kcal in de vorm van vezelrijke koolhydraten en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde?
Naast gezondheid, hongergevoel etc...
Daarnaast is het aantal kcal per eenheid natuurlijk erg betrekkelijk. Met 50 gr havermout in water en stevia met wat kaneel heb je voor langere tijd een verzadigd gevoel en levert je 180 kcal (7 gr eiwit, 31 gram kh, 3 gr vet). Terwijl je met dezelfde hoeveelheid cornflakes weliswaar eenzelfde hoeveelheid kcal binnenkrijgt, maar ongezonder en na korte tijd weer trek.
Dat is niet het punt, natuurlijk is dat zo en 'moet' je in principe hoofdzakelijk complex carbs eten. Ik zeg enkel dat 100kcal aan suiker = 100kcal aan starches in terms of vet verlies, of zo goed als.
Haha, jij weet toch wel beter. De hoeveelheid kcal is niet het enige wat telt...
Het vervangen van het ene voedingsmiddel door het andere terwijl dat evenveel calorieen bevat gata in ieder geval niets doen voor je lichaamssamenstelling.
Bottomline: minder eten. (en verder voornamelijk gezond en gevarieerd uiteraard)

Mag ik je (imo onjuiste veronderstelling) doortrekken in zelfs het soort macronutriënt of zie je wel verschil in 100 kcal eiwit vs 100 kcal koolhydraten vwb de lichaamssamenstelling?
EN voor de mensen die er nog tegenin durven gaan hier nog een mooie bron!
http://evidencemag.com/calories-count/
Mag ik je (imo onjuiste veronderstelling) doortrekken in zelfs het soort macronutriënt of zie je wel verschil in 100 kcal eiwit vs 100 kcal koolhydraten vwb de lichaamssamenstelling?
Wat een hoop onzinnig geroep in dit topic... "kcal=kcal", "onder onderhoud = afvallen, speelt geen rol wat je eet" ... klopt allemaal mooi in theorie. De helft die hier trouwens op hol geslagen raad geeft, is zélf moddervet. Ga eerst maar es cutten tot onder de 10%.![]()

Wat een hoop onzinnig geroep in dit topic... "kcal=kcal", "onder onderhoud = afvallen, speelt geen rol wat je eet" ... klopt allemaal mooi in theorie. De helft die hier trouwens op hol geslagen raad geeft, is zélf moddervet. Ga eerst maar es cutten tot onder de 10%.![]()

Kaas vervangen door mager vlees, bv kip/kalkoen filet.
Sap, vervangen door water.
Cornflakes bevat veel suiker evenals muesli, vervangen door havermout.
Koffie > zwart.