Fitness Seller

laatste vet verbranden

Dus jij eet je hoeveelheid kcal koolhydraten in de vorm van snelle suikers en ik evenveel kcal in de vorm van vezelrijke koolhydraten en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde?

Naast gezondheid, hongergevoel etc...

Daarnaast is het aantal kcal per eenheid natuurlijk erg betrekkelijk. Met 50 gr havermout in water en stevia met wat kaneel heb je voor langere tijd een verzadigd gevoel en levert je 180 kcal (7 gr eiwit, 31 gram kh, 3 gr vet). Terwijl je met dezelfde hoeveelheid cornflakes weliswaar eenzelfde hoeveelheid kcal binnenkrijgt, maar ongezonder en na korte tijd weer trek.

Dat is niet het punt, natuurlijk is dat zo en 'moet' je in principe hoofdzakelijk complex carbs eten. Ik zeg enkel dat 100kcal aan suiker = 100kcal aan starches in terms of vet verlies, of zo goed als.

Ja. Je lichaam denk niet ineens, frikadellen zijn niet goed en bosbessen wel. Je kan prima afvallen met MCDonalds eten. Was laatst nog een groot onderzoek naar gedaan of het gezond is op de lange termijn is wat anders.

Dat is niet het punt, natuurlijk is dat zo en 'moet' je in principe hoofdzakelijk complex carbs eten. Ik zeg enkel dat 100kcal aan suiker = 100kcal aan starches in terms of vet verlies, of zo goed als.

Daar ben ik het niet mee eens, het kost je lichaam o.a. meer moeite om vezelprodukten te verteren dan enkelvoudige suikers die zo in de bloedbaan worden opgenomen dus kost kcal (specifiek dynamische werking).

Los daarvan hebben we het hier over afvallen en vervanging van muesli/cornflakes door havermout wat - naast het gelijke (?!) aantal kcal - meer voordelen biedt.

Haha, jij weet toch wel beter. De hoeveelheid kcal is niet het enige wat telt...

Het vervangen van het ene voedingsmiddel door het andere terwijl dat evenveel calorieen bevat gata in ieder geval niets doen voor je lichaamssamenstelling.

Bottomline: minder eten. (en verder voornamelijk gezond en gevarieerd uiteraard)

Het vervangen van het ene voedingsmiddel door het andere terwijl dat evenveel calorieen bevat gata in ieder geval niets doen voor je lichaamssamenstelling.

Bottomline: minder eten. (en verder voornamelijk gezond en gevarieerd uiteraard)

Mag ik je (imo onjuiste veronderstelling) doortrekken in zelfs het soort macronutriënt of zie je wel verschil in 100 kcal eiwit vs 100 kcal koolhydraten vwb de lichaamssamenstelling?

Voor wat betreft het verlagen van je vp geld simpelweg de regel kcal in vs. kcal out, simpel as that, fact! Kom nou niet aanzetten met allerlei theorietjes want 't is niet zo! En jaaa, tuurlijk complexe koolhydraten, langer vol gevoel, geen hongergevoel etc. klopt allemaal. Ook dat je niet alleen moet denken aan het verlagen van je vp maar wat is goed voor je lichaam ivm hormoonhuidhouding etc etc.. Klopt allemaal maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... Als we 't hebben over PUUR verlagen van je vp dan geld simpelweg minder kcal binnenkrijgen dan je verbrand, klaar! En of je dat nu uit schoon of minder schoon voedsel haalt is irrelevant!

EN voor de mensen die er nog tegenin durven gaan hier nog een mooie bron! :D

http://evidencemag.com/calories-count/

ik heb het zelfde kom maar niet van mijn buik af

Als je echte behoefte 3000kcal is en je krijg 2500kcal binnen, al was het puur uit transvet, dan zul je toch afvallen. Het is zelfs nog sterker, als je 2500 kcal binnenkrijgt, kun je nooit voor 2500kcal werk verzetten: er gaat altijd energie verloren in de reactie zelf. Dus zelfs als je behoefte exact 3000 is op een gegeven moment en je eet op dat moment exact 3000kcal, dan nog zul je afvallen op grond van de energie die verloren gaat in het omzetten van je eten naar bruikbare energie.

Als jij kan aantonen dat dit anders is, dan zou je niet alleen de eerste persoon ter wereld zijn, maar spoedig ook de rijkste.

Mag ik je (imo onjuiste veronderstelling) doortrekken in zelfs het soort macronutriënt of zie je wel verschil in 100 kcal eiwit vs 100 kcal koolhydraten vwb de lichaamssamenstelling?

Ik cut het ene moment op 200g carbs 250g eiwit (en 100g vet dan natuurlijk, 2700kcal totaal) en het andere moment op 270g carbs en 180g eiwit. Soms zelfs op 150g carbs en de rest vet/eiwit.
Soms bijvoorbeeld 150g carbs, 180g eiwit, de rest vetten..

Ik eet niet eens super schoon, ik eet volgens het IIFYM principe.
Ik zorg dat ik minimaal 2g eiwit/kg lichaamsgewicht krijg, 1g vet/kg lichaamsgewicht en de rest vul ik aan zoals ik het fijn/handig vind.

Ik ben in 7 weken 5 kilo vet lichter , van 92kg -> 90kg(dit was vocht dus heb ik niet meegerekend) -> 85,1kg momenteel.
Van 18 januari tot 5 maart dusver.

Wat een hoop onzinnig geroep in dit topic... "kcal=kcal", "onder onderhoud = afvallen, speelt geen rol wat je eet" ... klopt allemaal mooi in theorie. De helft die hier trouwens op hol geslagen raad geeft, is zélf moddervet. Ga eerst maar es cutten tot onder de 10%. :rolleyes:

Wat een hoop onzinnig geroep in dit topic... "kcal=kcal", "onder onderhoud = afvallen, speelt geen rol wat je eet" ... klopt allemaal mooi in theorie. De helft die hier trouwens op hol geslagen raad geeft, is zélf moddervet. Ga eerst maar es cutten tot onder de 10%. :rolleyes:

Allereerst, de mensen die hier om info komen vragen zijn niet de personen die onder de 10% gaan zitten.
Ten tweede, kan ik uit jouw post opmaken dat jij beweert dat iets wat 3000kcal energie verbruikt, hetzelfde functioneert op 2500kcal, zonder enige assistentie van lichaamsvet, mits de macros maar 'verkeerd genoeg ingedeeld' zijn?
Ten derde komt er sub 10% een stuk meer bij kijken dan (puur) onder onderhoud eten, dus jij laat weer totaal ongerelateerde vliegers op.
Last but not least: Niemand zei dat het PUUR om kcal in, kcal out ging, het ging erom dat je een minimum aan vetten/eiwitten/(carbs) te behalen hebt en het qua resterende kcal maar een kleine impact heeft hoe je het indeeld, voor vetverlies. En dan hebben we het NIET over wedstrijd droog staan, daar wordt deze subsectie echt niet voor gebruikt. :o

Been there, done that.

En wat dat "speelt geen rol wat je eet" betreft.. Er is niemand die dat gezegd heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Kaas vervangen door mager vlees, bv kip/kalkoen filet.
Sap, vervangen door water.
Cornflakes bevat veel suiker evenals muesli, vervangen door havermout.
Koffie > zwart.

Ga ik doen! Koffie zwart :eek:

Ik drink sap, multivitamine van roosvice, ik had het idee dat dit wel gezond was een glaasje in de ochtend, met al die vitamines die erin zitten ???

Is niet gezond, veels te veel suiker. Sowieso kan je beter alleen water en koffie drinken. Het sap haal je dan uit het fruit zelf.

Terug
Naar boven