AndroidHealthClinic

Laatste vet wilt niet gaan

Kathlinoo

Huge Freak
Waardering
17.794
Hey allemaal,

Zal maar direct to the point komen:
Ik ben 1m75 groot en weeg op het moment 63 kilo. Echter heb ik nog steeds (voor mijn doen) te veel vet op m'n buik. Eet nu zo'n 1500 kcal op een dag, is toch de bedoeling althans, maar ik val niet meer af.. Heb ook wel al een paar jaar terug 52 kilo gewogen en zelfs toen verdween dat vet niet op m'n buik -.- .

Wat te doen? Gewoon verder eten aan 1500 kcal en meer sporten?
(IF leek overigs wel te werken voor mijn gevoel, het werd "platter" daardoor)
Alvast bedankt.

Ben je wel zeker dat je nog vet hebt en het niet gewoon opgeblazen gevoel/slecht postuur is? 63kg op 1m75 is niet zo heel veel hoor.

1.75m en 63 kg is zeker niet heel veel.
Zou niet veel meer afvallen bij die lengte.

Lees eens de sticky's mbt voeding en het uitrekenen van je onderhoud.

Vet op je buik is voor velen ook erg lastig omlaag te brengen en kost tijd en doorzettingsvermogen.

• Topic Starter Topic Starter
Ben je wel zeker dat je nog vet hebt en het niet gewoon opgeblazen gevoel/slecht postuur is? 63kg op 1m75 is niet zo heel veel hoor.

Het toont sowieso dikker omdat ik meestal in de loop van de dag heel opgeblazen ben (PDS), maar ik weet wel zeker dat er nog een heel deel vet aan hangt :P

1.75m en 63 kg is zeker niet heel veel.
Zou niet veel meer afvallen bij die lengte.

Lees eens de sticky's mbt voeding en het uitrekenen van je onderhoud.

Vet op je buik is voor velen ook erg lastig omlaag te brengen en kost tijd en doorzettingsvermogen.

Ik weet dat mijn onderhoud op het moment 1794 kcal bedraagt (en ik eet er dus 1500).
Mijn macro's staan nu op 45/25/30 (C/F/P), wat dan overeenkomt met 113 gram proteïne, 169 gram koolhydraten en 42 gram vetten.
Misschien hier iets aanpassen?

Het toont sowieso dikker omdat ik meestal in de loop van de dag heel opgeblazen ben (PDS), maar ik weet wel zeker dat er nog een heel deel vet aan hangt :P

Ik weet dat mijn onderhoud op het moment 1794 kcal bedraagt (en ik eet er dus 1500).
Mijn macro's staan nu op 45/25/30 (C/F/P), wat dan overeenkomt met 113 gram proteïne, 169 gram koolhydraten en 42 gram vetten.
Misschien hier iets aanpassen?
Hoe ziet je training eruit en hoeveel cardio etc?

Hoe ziet je training eruit en hoeveel cardio etc?

Crunches (3x25)
Barbell bench press (3x12)
Dumbbell flyes (3x12)
Wide grip lat pulldown (3x12)
Seated cable rows (3x12)
Dumbbell shoulder press (3x12)
Barbell crul (3x12)
Triceps pulldown (3x12)
Leg extensions (3x12)
Hip Thrust (3x15)

Hier ben ik ongeveer 75-90 min mee bezig. Cardio doe ik eigenlijk bijna nooit, ik fiets wel naar de sportschool :').

Crunches (3x25)
Barbell bench press (3x12)
Dumbbell flyes (3x12)
Wide grip lat pulldown (3x12)
Seated cable rows (3x12)
Dumbbell shoulder press (3x12)
Barbell crul (3x12)
Triceps pulldown (3x12)
Leg extensions (3x12)
Hip Thrust (3x15)

Hier ben ik ongeveer 75-90 min mee bezig. Cardio doe ik eigenlijk bijna nooit, ik fiets wel naar de sportschool :').
Zou zwaarder gewicht pakken en meer compounds en wat assistence Starting strenght of stronglifts 5x5

Hoe vaak train je per week?
Cardio kun je ook paar x per week toevoegen.

Niet afvallen is te veel eten. Maar denk wat je vroeger woog te weinig is. 52kg op 1m73.

Eet nu zo'n 1500 kcal op een dag, is toch de bedoeling althans, maar ik val niet meer af..

Maar als je niet afvalt, eet je toch echt op onderhoud. Dus of je onderhoud is lager, of je eet gemiddeld op een dag toch meer dan 1500.
Verandering van de macroverhouding heeft dan weinig zin.

Maar als je niet afvalt, eet je toch echt op onderhoud. Dus of je onderhoud is lager, of je eet gemiddeld op een dag toch meer dan 1500.
Verandering van de macroverhouding heeft dan weinig zin.
Ik eet meestal zelfs onder 1500 :'). Kom soms zelfs amper aan 900. Maar ben een aantal jaar geleden 20 kilo afgevallen in 4 maanden, woog toen 47 kilo, en denk dat ik daarmee mijn metabolisme serieus om zeep heb geholpen..

Zou zwaarder gewicht pakken en meer compounds en wat assistence Starting strenght of stronglifts 5x5

Hoe vaak train je per week?
Cardio kun je ook paar x per week toevoegen.
Oke, bedankt. Zal dat eens proberen.

Ik train zo'n 3 keer per weeg, ik probeer 4 maar lukt niet altijd met m'n studies. Zal misschien na elke training (of later op de dag) een half uurtje hardlopen?

Ik eet meestal zelfs onder 1500 :'). Kom soms zelfs amper aan 900. Maar ben een aantal jaar geleden 20 kilo afgevallen in 4 maanden, woog toen 47 kilo, en denk dat ik daarmee mijn metabolisme serieus om zeep heb geholpen..
Waarschijnlijk ben je toen ook veel spiermassa verloren, wat nog niet helemaal terug is. Gezien je verleden (47 kg is echt ziekelijk mager voor jouw lengte) zou ik beslist niet lager gaan dan 1500 KCal en vooral focussen op spieropbouw (krachttraining). Cardio beperkt houden om spierafbraak te voorkomen.

Waarschijnlijk ben je toen ook veel spiermassa verloren, wat nog niet helemaal terug is. Gezien je verleden (47 kg is echt ziekelijk mager voor jouw lengte) zou ik beslist niet lager gaan dan 1500 KCal en vooral focussen op spieropbouw. Cardio ook beperkt houden om spierafbraak te voorkomen.

Oké, zal dan zeker zorgen dat ik elke dag aan die 1500 kom en het misschien dan maar houden bij enkel krachttraining op het moment.

Zorg dat je alle voeding die je binnen krijgt ook echt noteert.
Gebruik je hiervoor ook een app?

Wanneer je een cheat meal of dag hebt haalt dit ook je gemiddelde omhoog.

Ik zou niet te hard van stapel lopen en eerst 10 a 15 minuten doen.

Zorg dat je alle voeding die je binnen krijgt ook echt noteert.
Gebruik je hiervoor ook een app?

Wanneer je een cheat meal of dag hebt haalt dit ook je gemiddelde omhoog.

Ik zou niet te hard van stapel lopen en eerst 10 a 15 minuten doen.

Ja, ik gebruik My Fitnesspal hiervoor.
Een cheat meal is misschien geen slecht idee :yes:.
De rit naar de sportschool is 20min fietsen, telt dat ook? :')

Oke, bedankt. Zal dat eens proberen.

Ik train zo'n 3 keer per weeg, ik probeer 4 maar lukt niet altijd met m'n studies. Zal misschien na elke training (of later op de dag) een half uurtje hardlopen?

Amper aan 900 kcals komen en niet afvallen,ik denk het niet hoor.

Like I said, ik denk dat ik mijn metabolisme serieus om zeep heb geholpen. Toen ik 47 woog viel ik ook niet meer af ondanks ik 700 kcal at.

1m75 en 63 kg en niet afvallen op 900 kcals met al die sport die je doet neen. Tenzij je een zeldzame ziekte hebt.

Je metabolisme kan traag zijn maar zo traag dat je met uw stats niet afvalt op 900 kcals nooit.

800 kcals onder onderhoud zelfs met traag metabolisme val je nog af dan.

Like I said, ik denk dat ik mijn metabolisme serieus om zeep heb geholpen. Toen ik 47 woog viel ik ook niet meer af ondanks ik 700 kcal at.
Je hebt genoeg info om mee aan de slag te kunnen.

Onder je behoefte eten is afvallen zo simpel is het.

Training kan beter en cardio kun je op den duurt toevoegen.

Wanneer dit alleen niet goed is zul je niet het juiste resultaat gaan geven.

Succes

1m75 en 63 kg en niet afvallen op 900 kcals met al die sport die je doet neen. Tenzij je een zeldzame ziekte hebt.

Je metabolisme kan traag zijn maar zo traag dat je met uw stats niet afvalt op 900 kcals nooit.

800 kcals onder onderhoud zelfs met traag metabolisme val je nog af dan.

Eet ook niet elke dag 900. Heb dagen dat het 700 is, andere dagen is het 1500, dan weer eens 1000. Over de 1500 ga ik nooit, dat weet ik zeker.

Ben nu de voorbije 2 maanden 10 kilo afgevallen dus ik zal wel even op een plateau zitten ofzo. :dunno:

Terug
Naar boven