Fitness Seller

Langdurige pijn in de schouder

Meneer Ed

Cool Novice
Waardering
0
Ongeveer een jaar geleden ben ik net dat tikje te ver gegaan met bankdrukken waarna ik last van mijn rechter schouder heb gekregen.

Het voelt alsof er iets klem komt te zitten bij het uitstoten,
een hele irritante, zeurende pijn. Er zijn foto's en MRI scans gemaakt maar er is niks op te zien. "gaat vaak vanzelf over... kan wel 4 jaar duren"
werd er gezegd... Niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten.

Ik heb nu een lange trainingspauze gehad omdat ik eerst 100% wou weten wat er aan de hand was, met als gevolg dat ik de schouder nu ook met andere oefeningen voel, zoals bij rug-training.
Bij gewone dagelijkse handelingen is de pijn bijna weg in de begin dagen werd ik na trainen snachts wakker van de pijn omdat ik getrained had.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Blijkbaar is er niet iets echt ernstigs aan de hand anders was het wel zichtbaar geweest op de scans toch? Gewoon door de pijn heen trainen voor zover dat lukt dan maar?

Momenteel heb ik namelijk de indruk dat het niet zozeer het gewicht is waar ik het zwaar mee heb, maar de pijn, aangezien ik ook last heb met zeer lichte gewichten.

Anyhow...
Als iemand hier ervaring mee heeft of advies heeft dan hoor ik het graag,

Ed

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, bij mij schoot het er in tijdens incline bankdrukken. Ik heb er ook heel lang mee gekloot, ook een tijd geen incline bankdrukken gedaan en direct schouderwerk, simpelweg omdat ik het niet kon. Wat bij mij enorm goed heeft geholpen is een oefening voor schouder instabiliteit. Hier staat er een filmpje van:

Weight Training Video #7: Shoulders Dislocations | StrongLifts.com

Ik deed hem zelf met een badhanddoek, omdat een bezemsteel voor mij nog te moeilijk ging. Na 2 weken ofzo merkte ik al verbetering, en nu heb ik nergens last meer van. Ik heb ook fysio's en sportartsen bezocht, maar die kwamen met de meest merkwaardige oplossingen, maar niets hielp wat zij zeiden.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er erg apart uit
Net even geprobeerd, ik heb inderdaad het gevoel erbij dat het zowaar kan werken. Baat het niet dan schaad het niet, een stuk beter advies dan:
"mischien is het over 4 jaar vanzelf weg"...

Bedankt man!

Ok gozer, veel succes. Laat even weten hoe het gaat over 2 weken ofzo. Doe de oefening in ieder geval 1 keer per dag, maar als je weer schouders kan trainen moet je hem ook blijven doen, maar dan niet op de dag dat je schouders traint, en de dag er voor en erna ook niet.

Dit is een vaak voorkomend probleem.

Voor bepaalde schouder problemen zal die oefening best wel goed zijn
Maar voor iemand die een schouder uit de kom heeft gehad?
Ik moet er zelf niet aan denken, met mijn schouder gaat het nu weer goed,maar als ik deze oefening zou doen dan weet ik zeker dat ie er meteen weer uit is
Die gozer die 'm doet op het filmpje heeft nog nooit een schouder uit de kom gehad dat weet ik zeker ander kon die 'm zo nooit uitvoeren!

De topicstarter heeft toch ook niet z'n schouder uit de kom gehad?

Nooit mn schouder uit de kom gehad...
Ik ben wel wat "hypermobiel" wat waarschijnlijk bijgedragen heeft aan de overbelasting...

Nooit mn schouder uit de kom gehad...
Ik ben wel wat "hypermobiel" wat waarschijnlijk bijgedragen heeft aan de overbelasting...

pfoe, ik kreeg zelf ook de diagnose hypermobiel, maar mijn schouders zijn totaal niet lenig

kijk eens naar die bezem/handdoek oefening (schouderblessure sticky)

Heb hier ook last van. Ben nu met triggerpoint techniek bezig. Houd in dat je de plek waar de pijn vandaan komt (dus niet perse de pijnlijke plek zelf) masseerd. M'n schouder is al soepeler, maar de oefeningen hier genoemd ga ik ook proberen! Heb er nu al bijna 2 weken last van en gister kon ik zonder pijn de 80 weeris benchen.
Met overhead werk heb ik overigens geen last?

Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig met het uitvoeren van de genoemde Shoulder Dislocation oefening, en voor het eerst in jaar tijd wordt de pijn duidelijk minder, mijn schouder wordt ook steeds minder stijf in de ochtend. Ik doe deze oefening nu meerdere keren per dag - s'morgens en s'avonds.

Het is toch eigenlijk diep triest dat zowel een huisarts als een fysiotherapeut als een orthopedist me dit soort advies niet hebben kunnen geven.

Over 1.5 week post ik weer een update, ik heb goede hoop dat ik tegen die tijd weer normaal kan bankdrukken.

@a1s

Deze oefening is zeker een aanrader, het voelt voor mij bijna aan als een wondermiddel...

@The Rock

Thanks again m8!
Niks is erger dan met bankdrukken een kop trekken alsof je aan het toppen bent terwijl je alleen die ****ing stang in je handen hebt.

Ik heb sinds begin deze maand ook last van mijn schouder. Volgens de dokter is het een peesontsteking door overbelasting. Zijn advies was om minder te trainen. Ben gisteren terug beginnen trainen en voelde nog wel wat pijn. Vandaag ben ik weer niet gaan trainen omdat de pijn weer heviger is dan gisteren. Ik ga bovenstaande oefening ook uitproberen in de hoop dat de pijn weggaat! Ook ga ik nu maar 3x trainen (ma, wo, en vr) zodat ik altijd minstens 1 rustdag heb.

Ik ben nu ongeveer anderhalve week bezig met het uitvoeren van de genoemde Shoulder Dislocation oefening, en voor het eerst in jaar tijd wordt de pijn duidelijk minder, mijn schouder wordt ook steeds minder stijf in de ochtend. Ik doe deze oefening nu meerdere keren per dag - s'morgens en s'avonds.

Het is toch eigenlijk diep triest dat zowel een huisarts als een fysiotherapeut als een orthopedist me dit soort advies niet hebben kunnen geven.

Over 1.5 week post ik weer een update, ik heb goede hoop dat ik tegen die tijd weer normaal kan bankdrukken.

@a1s

Deze oefening is zeker een aanrader, het voelt voor mij bijna aan als een wondermiddel...

@The Rock

Thanks again m8!
Niks is erger dan met bankdrukken een kop trekken alsof je aan het toppen bent terwijl je alleen die ****ing stang in je handen hebt.

Haha ik ken het, sucks he. Probeer trouwens op te bouwen naar 50 herhalingen achter elkaar met die oefening. De eerste paar keren lukt je dat waarschijnlijk niet, maar na verloop van tijd kan je er steeds meer. Goed om te horen dat het beter gaat. Het is inderdaad belachelijk dat mensen die er toch verstand van zouden moeten hebben, en er hun geld mee moeten verdienen, dit soort dingen niet aanraden. Ik ben ook bij een huisarts, fysiotherapeut en zelfs een sportarts in het ziekenhuis geweest. Alle 3 stelden ze een andere diagnose, maar niks hielp. De sportarts uit het ziekenhuis zij dat ik moest gaan opdrukken en dumbbell rows met max 5 kg moest gaan doen om die omliggende spieren te verstevigen. Gelukkig trainde ik pas zo'n 4 jaar toen, maar toch zou de pijn over gaan met die oefeningen volgens hem :roflol: Blijkt maar weer dat een beetje zelfstudie geen kwaad kan. Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd!

Wat trouwens ook helpt bij mij, is, als je schouder weer goed functioneert, wat rotator cuff oefeningen op te nemen in je schouder-trainingen. Gewoon heel licht, tussen de 15 en 20 reps, maar gewoon zorgen dat die rotator cuff getraint wordt. Daar voorkom je ook veel blessures mee. Hier staan wat oefeningen daarvoor: Rotator Cuff Exercises -- familydoctor.org

Nou die schoulder dislocation oefening ziet er mij toch niet simpel uit..
Jullie praten/doen deze oefening net of het gewoon een keertje bench pressen is ???

Ik heb vorig jaar mijn schouder uit de kom gehad (x2) ik had dan ook beslist om deze te laten opereren omdat ik terug krachttraining wou gaan doen.
Nu is de operatie 1 jaar geleden (4augustus)
Heb toen 6 maand moeten revalideren (kinesist inclusief)
Nu tijdens het trainen (ben terug zoon 2 maand bezig) heb ik toch een beperkte schouder beweeglijkheid en soms wel gewoon een druk op men schouder waar ik dan voel dat ik een operatie heb gehad.
Nu mijn vraag is bij deze schoulder dislocation oef. hoe in godsnaam begin je hier aan ik bedoel ik heb een een stok in men hand gepakt en traagjes naar boven gegaan maar op een gegeven moment blokkeert men schouder gewoon en heb ik het lef niet om verder te gaan (het doet wel wat pijn en voelt onnatuurlijk aan).
Ik ben gewoon bang om terug die schouder uit de kom te hebben, nuja dit is wel de bedoeling van deze oefening maar de schrik zit er bij mij wel nog goed in :(

ik heb al wat zitten zoeken in de schouder thread op Testosteron nation maar die specifieke engelse termen gaan toch wel men petje te boven.

Graag wat hulp bij deze oefening gewenst want ik heb geen zin om terug bij af te zitten.... (Miss doe ik deze oefening wel helemaal niet bij jullie afraden)

Grtz

Heb gister weer na 3 maanden niet benchen weer normaal gebencht: 9x110. Daarna nog verder gegaan met incline dumbbell press maar die ging weer niet? Al bij het opwarmen voelde ik dat het niet goed zat... Echt vaag kan gewoon overhead pressen en vlak bankdrukken maar geen incline?
Heb geen pijn meer, blijf de oefeningen doen en breng binnekort wel weer verslag uit :D

Nou die schoulder dislocation oefening ziet er mij toch niet simpel uit..
Jullie praten/doen deze oefening net of het gewoon een keertje bench pressen is ???

Ik heb vorig jaar mijn schouder uit de kom gehad (x2) ik had dan ook beslist om deze te laten opereren omdat ik terug krachttraining wou gaan doen.
Nu is de operatie 1 jaar geleden (4augustus)
Heb toen 6 maand moeten revalideren (kinesist inclusief)
Nu tijdens het trainen (ben terug zoon 2 maand bezig) heb ik toch een beperkte schouder beweeglijkheid en soms wel gewoon een druk op men schouder waar ik dan voel dat ik een operatie heb gehad.
Nu mijn vraag is bij deze schoulder dislocation oefening. hoe in godsnaam begin je hier aan ik bedoel ik heb een een stok in men hand gepakt en traagjes naar boven gegaan maar op een gegeven moment blokkeert men schouder gewoon en heb ik het lef niet om verder te gaan (het doet wel wat pijn en voelt onnatuurlijk aan).
Ik ben gewoon bang om terug die schouder uit de kom te hebben, nuja dit is wel de bedoeling van deze oefening maar de schrik zit er bij mij wel nog goed in :(

ik heb al wat zitten zoeken in de schouder thread op Testosteron nation maar die specifieke engelse termen gaan toch wel men petje te boven.

Graag wat hulp bij deze oefening gewenst want ik heb geen zin om terug bij af te zitten.... (Miss doe ik deze oefening wel helemaal niet bij jullie afraden)

Grtz

De oefening ziet er enger uit dan hij is.
Begin met een elastische band en stap na een tijdje over op een badhandoek en pak hem zo breed mogelijk - als dat niet lukt, stop dan gewoon.

Forceer niks! (Voor mij is het inderdaad een erg makkelijke oefening maar ik heb nooit een arm uit de kom gehad.)

Heb gister weer na 3 maanden niet benchen weer normaal gebencht: 9x110. Daarna nog verder gegaan met incline dumbbell press maar die ging weer niet? Al bij het opwarmen voelde ik dat het niet goed zat... Echt vaag kan gewoon overhead pressen en vlak bankdrukken maar geen incline?
Heb geen pijn meer, blijf de oefeningen doen en breng binnekort wel weer verslag uit :D

Goed om te horen...
Bij mij gaat het allemaal iets trager, maar ik merk duidelijk verschil.
Het lijkt er op dat de ontsteking zich meer spreid inplaats van dat het zich op 1 plek concentreerd, gewoon doorgaan met mn oefening dus...

Waar heb je pijn dan, en waarom gaat het niet? Ik heb zelf ook het meeste moeite gehad met incline. Je zegt dat je 3 maanden niet gebencht hebt, en gister weer voor het eerst. Dan lijkt het me sowieso niet verstandig om meteen met 110kg te gaan benchen.

Terug
Naar boven