Fitness Seller

Langdurige pijn in de schouder

Zeker gekregen met incline dumbbell press?

Waar heb je pijn dan, en waarom gaat het niet? Ik heb zelf ook het meeste moeite gehad met incline. Je zegt dat je 3 maanden niet gebencht hebt, en gister weer voor het eerst. Dan lijkt het me sowieso niet verstandig om meteen met 110kg te gaan benchen.

Ik voelde totaal niks van m'n schouder met gewoon benchen... Vandaag ook geen gaar gevoel ofzo, alleen lichte stijfheid in m'n borst.
Ga nu denk voor doorbloeding gewoon 50+reps doen incline met bijv 10-20 kg als het niet irriteerd.
Heb die 3 maanden juist wel veel overhead press gedaan. Laatste paar weken omdat benchen niet ging heb ik 3x per week overhead gedaan.. zo'n 18-20 setjes per week en niks geen last..

Doe die oefening met die stok trouwens wel vaker, doe hem gewoon als het niet soepel aanvoelt.. Merk wel duidelijk dat m'n schouder er soepeler door wordt.

Nou die schoulder dislocation oefening ziet er mij toch niet simpel uit..
Jullie praten/doen deze oefening net of het gewoon een keertje bench pressen is ???

Ik heb vorig jaar mijn schouder uit de kom gehad (x2) ik had dan ook beslist om deze te laten opereren omdat ik terug krachttraining wou gaan doen.
Nu is de operatie 1 jaar geleden (4augustus)
Heb toen 6 maand moeten revalideren (kinesist inclusief)
Nu tijdens het trainen (ben terug zoon 2 maand bezig) heb ik toch een beperkte schouder beweeglijkheid en soms wel gewoon een druk op men schouder waar ik dan voel dat ik een operatie heb gehad.
Nu mijn vraag is bij deze schoulder dislocation oefening. hoe in godsnaam begin je hier aan ik bedoel ik heb een een stok in men hand gepakt en traagjes naar boven gegaan maar op een gegeven moment blokkeert men schouder gewoon

Graag wat hulp bij deze oefening gewenst want ik heb geen zin om terug bij af te zitten.... (Miss doe ik deze oefening wel helemaal niet bij jullie afraden)

Grtz

Het spijt me voor je, maar van zo'n operatie ben je op een jaartje niet gerecupereerd... Ik heb hetzelfde/een gelijksoortig probleem gehad, dat ook operatief 'opgelost' is. Dit is inmiddels twee jaar geleden, en nog steeds zit ik met mobiele beperkingen (ik kan met de betreffende hand niet /nauwelijksaan m'n eigen rug en hals. Deze oefening heeft me echter al heel goed op weg geholpen, ik voer m wel trager uit als op het filmpje, en met een badhanddoek omdat een bezem te smal is :d Dus als het niet gaat, probeer eens met een langer voorwerp, want 't is imo wel een topoefening voor kaduke schouders

Ik heb een tijd terug mijn arm/schouder, verrekt ofzo. Sinds dien doet het tijdens het bakdrukken zeer in m'n linker arm. Ook als ik die oefening met die bezem doet, dan hoor je je zon krak geluid uit m'n linker schouder komen. In het dagelijks leven heb ik er eigenlijk nooit last van. Moet ik dan mss toch maar eens langs de fisio gaan?

Ik heb een tijd terug mijn arm/schouder, verrekt ofzo. Sinds dien doet het tijdens het bakdrukken zeer in m'n linker arm. Ook als ik die oefening met die bezem doet, dan hoor je je zon krak geluid uit m'n linker schouder komen. In het dagelijks leven heb ik er eigenlijk nooit last van. Moet ik dan mss toch maar eens langs de fisio gaan?

Fysiosmysio, ik heb nog nooit wat gehad aan de fysio terwijl een bij elkaar een jaar trouw mijn oefeningetjes deed. Ik heb zelf wel veel gehad aan cesar therapie en die bezem oefening. Toen ik begon met de bezem kraakte me schouder ook behoorlijk, voer hem gecontroleerd en langzaam uit en zorg dat je hem de hele tijd "uit elkaar trekt".

• Topic Starter Topic Starter
Ok.. een beetje later dan 1.5 week.
Maar hier de beloofde update.

na een aantal weken van de shoulder dislocation oefening uitvoeren is
de ontsteking weg, de stijfheid smorgens is weg en ik heb geen last meer van mijn
schouder bij oefeningen waarbij ik de schouder niet direct belast.

Bankdrukken doet stukken minder pijn, maar is nog steeds pijnlijk.
Ik zit er over te denken om toch maar een afspraak te maken voor een
Active Release behandeling om hopelijk mijn herstel sneller "compleet" te maken...

Ik had het probleem in de linkerschouder... De pijn trok zelf tot aan mijn triceps/biceps (daar ergens :P) als het probleem zich voordeed... Ik deed zelf voor de trainingen mijn schouder masseren met tijgerbalsem, waardoor het allemaal toch een stuk veel beter leek te gaan... Er was immers weer vooruitgang in de prestaties...

Ik heb de oefening ook 3 x 10 gedaan, het geeft inderdaad een goed gevoel... Ik zal deze oefening standaard in mijn warming up gaan zetten..

Over enkele weken doe ik verslag :cool:

heb je geen slijmbeursontsteking?:)

Ik ben sinds 2 dagen ook begonnen met Shoulder Dislocation. Ik wil dit elke ochtend even doen. Heeft iemand een filmpje/voorbeeld hoe de oefening correct wordt uitgevoerd?

- Hoe veel setjes/herhalingen moet ik doen?
- En wat moet ik voelen?
- Hoe snel/langzaam moet ik de oefeningen uitvoeren?
- Kan ik naast deze oefeningen licht blijven trainen? (langzaam weer opbouwend naar zwaarder)

Merk echt dat mijn schouders dit nog niet gewend zijn, want mijn schouders voelen nu al vermoeid na zo'n 15-20 herhalingen (doe met een touw, en pak em nog zeer breed)

Terug
Naar boven