MuscleMeat

Laptop geblokkeerd door Politie???

Bezoekers in dit topic

hahaha een collega van mij had dit een tijdje terug ook en die heeft echt zo'n bon gekocht bij tankstation voor 100euro :hamer:
 
gelukkig heb ik jaar geleden al het windows materiaal eraf geflikkerd en linux erop gezet.
Geen enkel last meer van die onzin.
 
:d
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde virus. Als ik opstart via veilige modus (met opdrachtprompt) kom ik uiteindelijk bij een wit scherm met navigatie naar de webpagina is geannuleerd. ook krijg ik het bericht van de "politie" niet meer maar het bericht webpagina kan niet worden weergegeven. Had hem een half jaar niet meer gebruikt. Iemand idee wat hier mee te doen valt?
 
beter bekend als hostageware/ransomware. Variant op rogue spyware.

Voor iedereen die wilt zeggen hoe lomp de op is, het werkt verschrikkelijk goed, spelen in op de premise dat vrijwel iedereen wel eens iets "verkeerd" doet met zn pc of tenminste iets doet waarvan ze niet zeker weten dat het wel legaal is, en de huidige anti-privacy acta enz k*tvoorstellen.

Moeilijk te verwijderen. Zoek rond op google voor te defineren welke ransomware deze juist is, en removal instructies.

+1
 
Heb hetzelfde virus. Als ik opstart via veilige modus (met opdrachtprompt) kom ik uiteindelijk bij een wit scherm met navigatie naar de webpagina is geannuleerd. ook krijg ik het bericht van de "politie" niet meer maar het bericht webpagina kan niet worden weergegeven. Had hem een half jaar niet meer gebruikt. Iemand idee wat hier mee te doen valt?

Dit had ik ook met onze oude pc. Uiteindelijk alles er af gehaald en pc afgeschreven. Je zou windows er opnieuw op kunnen zetten. Het is echt een klote virus, zeer moeilijk te verwijderen. :fuu:
 
Ongelooflijk welke martelingen mensen ondergaan, en dan toch weer de oorzaak van het probleem opnieuw installeren. Trap heel dit OS gewoon het huis uit, dit is toch niet normaal meer.
 
Yup ook meegemaakt! Makkelijkste is pc in veilige modus opstarten en dan pc terug in de tijd zetten. Ben je er zo vanaf.
 
vriendin heeft vorige maand net hetzelfde meegemaakt, xnxx bezocht en prijs :p
 
Ongelooflijk welke martelingen mensen ondergaan, en dan toch weer de oorzaak van het probleem opnieuw installeren. Trap heel dit OS gewoon het huis uit, dit is toch niet normaal meer.

linux kun je niet meer degelijk gamen, macs zijn 4 keer te duur voor hun prestaties.

Windows blijft best of the worst.
 
linux kun je niet meer degelijk gamen, macs zijn 4 keer te duur voor hun prestaties.

Windows blijft best of the worst.

Je kan altijd linux als basis gebruiken en dan als je gaat gamen gewoon Windows virtueel of van aparte partitie openen, idem Mac.

Dat Mac 4x te duur zijn voor prestaties is zwaar overdreven en dat weet je zelf ook.

Dat mensen Windows nog gebruiken is puur traditie/gewoonte/vastgeroest. Net zoals ze niet van bank veranderen terwijl ze er genaaid worden. OS X is trouwens een veel goedkoper OS dan Windows, dus als je geen Mac kan betalen bouw dan een hackintosh. Dan via Boot Camp of Parallels kan je gamen.
 
Je kan altijd linux als basis gebruiken en dan als je gaat gamen gewoon Windows virtueel of van aparte partitie openen, idem Mac.

Dat Mac 4x te duur zijn voor prestaties is zwaar overdreven en dat weet je zelf ook.

Dat mensen Windows nog gebruiken is puur traditie/gewoonte/vastgeroest. Net zoals ze niet van bank veranderen terwijl ze er genaaid worden. OS X is trouwens een veel goedkoper OS dan Windows, dus als je geen Mac kan betalen bouw dan een hackintosh. Dan via Boot Camp of Parallels kan je gamen.
Maar nog steeds best duur.
 
Maar nog steeds best duur.

Als ik een gamer zou zijn zou ik ook geen Mac kopen. Dan wil je gewoon de laagste prijzen tegen de beste specs. Dan zou ik dus gewoon een hackintosh bouwen en dan Windows 7 of 8 op aparte partitie.

Maar dat een normale gebruiker die nauwelijks gamet nog Windows gebruikt slaat IMO nergens op.
 
Als ik een gamer zou zijn zou ik ook geen Mac kopen. Dan wil je gewoon de laagste prijzen tegen de beste specs. Dan zou ik dus gewoon een hackintosh bouwen en dan Windows 7 of 8 op aparte partitie.

Maar dat een normale gebruiker die nauwelijks gamet nog Windows gebruikt slaat IMO nergens op.
Is ook puur een gewoonte en problemen met loslaten, zoals je al zei. De eerste keer dat ik Windows 7 startte -> Meteen een oplossing zoeken om ervoor te zorgen dat de items op de taakbalk niet meer combineren, maar gewoon losstaan van elkaar zoals in oudere versies. Heb de vormgeving bij Vista ook een hele lange tijd op Windows-classic gezet, puur omdat ik niet echt zin had om een nieuwe vormgeving te leren kennen.
 
Ik zou nooit Apple kopen. Ik gun ze mijn geld niet.
 
Maar nog steeds best duur.

Ik vraag me serieus af of mensen die op apple haten omdat het zo duur is ook bij audi rijders huillie gaan doen dat in volkswagen dezelfde motoren zitten.

Bij apple betaal je voor design, gebruiksgemak enz.. terwijl je windows laptop in een tupperwarebakje verscholen zit.

Vriend van mij zat ook te zeuren dat mac zo duur was, nieuwe laptop gekocht, vriend struikelt over snoer, pats laptop op de grond. Ik kan er nog steeds van genieten als hij naast me zit om ff aan t snoer van mijn macbook te trekken :roflol:
 
Ik haat niet. Het is gewoon duur en ik heb geen geld.
 
Ongelooflijk welke martelingen mensen ondergaan, en dan toch weer de oorzaak van het probleem opnieuw installeren. Trap heel dit OS gewoon het huis uit, dit is toch niet normaal meer.

lol
 
Yup ook meegemaakt! Makkelijkste is pc in veilige modus opstarten en dan pc terug in de tijd zetten. Ben je er zo vanaf.

hoe doe je het terug in de tijd?
 
Back
Naar boven