XXL Nutrition

Laptop kopen of online bestellen?

De ASUS hierboven is beter qua graphics. De MSI is net wat sneller en heeft ook
de 64bit Windows erop ipv de 32bit bij de ASUS. Maar dat zijn idd allemaal 'pietluttige'
dingen die voor de meeste gebruikers eigenlijk niet eraan toedoen.

de MSI heeft wel maar 1mb L2 Cache tov 2.2 mb L2 Cache bij de ASUS, wat op zich imo ook wel een belangrijk verschil is...

tnx voor de reacties.
Ik ben dan wel geen computer leek, maar zodra het om de kleine details gaat dan weet ik het ook niet meer zo goed.
Nu viel ik toch meer voor de ASUS. Of is er ook een soort gelijke asus in een goedkopere variant? Wil toch wel een redelijk goeie laptop dit keer, die ook wel een tijd mee kan en geen Acer die na een tijdje voor problemen zorgt.

als je enkel zou twijfelen tussen de 2 vernoemde laptops op de 1e pagina, ga dan voor de ASUS

voor 750-800 euro heb je deze in het zwart:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Processor : Intel Core 2 Duo - P7450
Kloksnelheid : 2130 MHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium - 64 bit
Intern geheugen : 4096 MB DDR2 2 x 2048 MB
Opslag : 500 GB (5400 RPM Serial ATA)
Mediastations : DVD+/-RW Dual Layer
Beeldscherm : 15.5 inch WXGA X-black TFT Breedbeeld
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Videokaart : ATI Radeon HD 4570
Videokaartgeheugen : 512/1770 MB

voor die prijs ga je idd maar heeeel weinig concurrentie vinden, een aanrader dus

Zoveel verschillen de prijzen niet met de prijzen in de winkels.

Ik zou samsung aanraden standaard 2 jaar garantie en komt begin janauri nieuwe serie uit

Of toshiba ook prima merk en komen ook weer nieuwe modellen binnen met oa. I3 processoren.

Geen acer, emachines, packard bell of hp

is mss wat persoonlijke voorkeur, zelf vind ik Acer ook maar niets, maar heb zelf 2 HP's en heb er nog nooit (hardware)problemen meegehad, 1 is al 5 jaar oud en werkt nog perfect

en 2 jaar fabrieksgarantie heb je zowiezo, als de webshop failliet zou gaan, stuur je hem gewoon terug naar de fabriek via een koerierdienst

je kan mss ook eens bij Dell gaan kijken... daar kun je ook wel een aardige laptop ineen steken voor die prijs, maar dan moet je toch al wel wat van al die hardware-termen kennen

• Topic Starter Topic Starter
jullie maken het nog moeilijker voor me :(

Waarom zoveel soorten enzo....

Meschien heb je hier wat aan.

http://tweakers.net/ Vervolgens ga je naar pricewatch hier kan je precies zien waar het product het goedkoopst is!
Succes (Y)

tnx!
Had mn neefje ook al om hulp gevraagd gisteren die heeft er ook wel veel verstand van.
Vooral over wat ik wil doen met die laptop. Dus hij is eigenlijk voor mezelf, ik hoef er geen zware programma's op te draaien ivm werk. Ik dl/kijk veel films etc. internet er mee. het is dus voor persoonlijk gebruik. Maar toch wil ik wel een laptop die een tijd mee gaat en niet over een jaartje weer "oud" is en langzaam.
Mijn pers keuze gaat naar de asus;
http://www.laptopshop.nl/product/80611/asus-n61vg-jx006v.html#specificaties

alleen is die nu niet op voorraad :(

ideaal als multimedia pc, zeer mooi design en zeer handig bij HP is de afstandsbediening
je kan bvb de laptop aansluiten op je tv via HDMI en dan alles vanuit de luie zetel bedienen
http://www.laptopshop.nl/product/79144/hp-pavilion-dv6-2030sd.html
PRO: slecht 599 EUR

* 15,6 inch breedbeeldlaptop
* AMD Athlon II Dual-Core processor
* 320 GB aan opslagcapaciteit
* ATI Radeon HD4530 videokaart met 512 MB aan DDR3-geheugen
* Dvd/cd-combodrive (lezer/brander)
* 802.11b/g Wireless LAN
* 0,3 megapixel webcam
* HDMI-, eSata- en USB-aansluitingen
* Windows 7 Home Premium 64-bit

iets minder sterk dan die ASUS maar zeker goed qua prijs/kwaliteit

Via het internet een laptop bestellen is voordeliger/goedkoper en je kan je beter oriënteren over wat er allemaal te koop is.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe laptop. Ik kijk regelmatig op www.laptopshop.nl weet alleen niet of die site voor jou ook interessant is aangezien je veel in Praag zit.

Tis alleen altijd een gek*t van jewelste met garantie. Als je een balie in een winkel hebt kunt je face to face klagen en je niet weg laten sturen.

Tis alleen altijd een gek*t van jewelste met garantie. Als je een balie in een winkel hebt kunt je face to face klagen en je niet weg laten sturen.

Een goede service is inderdaad belangrijk, dat klopt. Maar dat hangt voornamelijk van de fabrikant af. (van Asus en MSI weet ik bijvoorbeeld dat ze niet (vaak) moeilijk doen; Acer daarentegen kan vaak moeilijk doen)

Daarbij kan je voor het prijsverschil best wel de gok nemen om de laptop terug te moeten sturen, zou ik zeggen.

Een goede service is inderdaad belangrijk, dat klopt. Maar dat hangt voornamelijk van de fabrikant af. (van Asus en MSI weet ik bijvoorbeeld dat ze niet (vaak) moeilijk doen; Acer daarentegen kan vaak moeilijk doen)

Daarbij kan je voor het prijsverschil best wel de gok nemen om de laptop terug te moeten sturen, zou ik zeggen.

Mja ik zou het met kleding bv eerder doen dan met digitaal spul.

De site waar ik ervaring mee heb met het kopen van een laptop is:

4launch.nl

Als je vlakbij eindhoven woont kan je ook de laptop daar ophalen. Ze zijn erg betrouwbaar. Internet heeft een aantal voordelen:

1. goedkoper
2. garantie gaat rechtstreeks via de fabrikant en niet via de winkelier als tussenpersoon. Je kan dus Asus rechtstreeks bellen.
3. meer keuze

Ik heb zelf toen een Asus ARB001 gekocht in 2006. Die was toen door de consumentenbond als beste getest. Het was ook een van de eerste laptops met ingebouwde camera erin. Asus had toen een aantal voordelen: ingebouwde camera op de meeste modellen, 4 usb aansluitingen (wat veel was in die tijd), garantie van 2 jaar ipv 1, laptoptas en muis meegeleverd, krachtigere batterij dan de standaard accu's.

Ik heb deze Asus nu 4 jaar en hij doet het prima. Enige minpunt: de kwaliteit van de buitenkant is minder goed als de binnenkant. Veel krakende onderdelen. Ander minpunt is dat het niet echt gebruiksvriendelijk is: alle usb aansluitingen zijn ACHTER de laptop, alle andere aansluitingen zijn ook achter. De DVD speler zit links wat niet handig is voor rechtshandigen. Ik neem aan dat Asus van deze fouten heeft geleerd en de modellen gebruiksvriendelijker zijn.

Laatst bewerkt:
Mja ik zou het met kleding bv eerder doen dan met digitaal spul.

Het hangt mijns inziens gewoon van het prijsverschil en de webshop af. Als het prijsverschil groot genoeg is (kan soms een paar honderd euro schelen of je hem online koopt of bij een lokale handelaar) en de webshop staat bekend om de goede service die er verleend wordt, dan is voor mij de keus al snel genoeg gemaakt.

Als het verschil voor mijn gevoel niet groot genoeg is dan gaat mijn voorkeur ook uit naar de lokale handelaar. (tenminste, als deze een goede service verleent)

De site waar ik ervaring mee heb met het kopen van een laptop is:

4launch.nl

Als je vlakbij eindhoven woont kan je ook de laptop daar ophalen. Ze zijn erg betrouwbaar. Internet heeft een aantal voordelen:

1. goedkoper
2. garantie gaat rechtstreeks via de fabrikant en niet via de winkelier als tussenpersoon. Je kan dus Asus rechtstreeks bellen.
3. meer keuze

Ik heb zelf toen een Asus ARB001 gekocht in 2006. Die was toen door de consumentenbond als beste getest. Het was ook een van de eerste laptops met ingebouwde camera erin. Asus had toen een aantal voordelen: ingebouwde camera op de meeste modellen, 4 usb aansluitingen (wat veel was in die tijd), garantie van 2 jaar ipv 1, laptoptas en muis meegeleverd, krachtigere batterij dan de standaard accu's.

Ik heb deze Asus nu 4 jaar en hij doet het prima. Enige minpunt: de kwaliteit van de buitenkant is minder goed als de binnenkant. Veel krakende onderdelen. Ander minpunt is dat het niet echt gebruiksvriendelijk is: alle usb aansluitingen zijn ACHTER de laptop, alle andere aansluitingen zijn ook achter. De DVD speler zit links wat niet handig is voor rechtshandigen. Ik neem aan dat Asus van deze fouten heeft geleerd en de modellen gebruiksvriendelijker zijn.

bedankt voor die site!
Wat een prijs verschil met laptopshop nu ga ik over deze twijfelen;
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-083087

en op laptopshop kost ie 759 :eek:
op alternate zelfs 799!

Laatst bewerkt:
nou het is dus uiteindelijk de laatste geworden ofwel;

MSI Notebook EX627-408NL 16", T6600, 500GB, W7

Je hebt hem uiteindelijk toch bij 4launch gekocht he? Ik zei het je, het is spotgoedkoop daar. En prima service. Heb je het laten brengen of opgehaald?

Je hebt hem uiteindelijk toch bij 4launch gekocht he? Ik zei het je, het is spotgoedkoop daar. En prima service. Heb je het laten brengen of opgehaald?

Ja super bedankt!
scheelde gewoon ruim 100 euro met andere webwinkels!
Heb hem laten opsturen, ze zitten een beetje te ver weg van mij :)

Persoonlijk hou ik meer van de merken ASUS & MSI. Dan betaal je wel wat meer voor de
naam, maar dan heb je ook wel wat. Met Compaq en HP heb ik ook wel goede ervaringen.
En die ACERs zijn wel lekker cheap, maar echt betrouwbaar vind ik ze niet.

Mn broertje heb volgens mij een acer, dit beest is al 8 jaren oud, mijn sony vaio houdt er na minder dan 4 jaar al bijna mee op..
Zoals ej begrijpt ben ik ook op zoek naar een nieuwe lap.. Die jij eerder linkte lijkt me een fijne rob.. Ervaringen mee ofzo?

Mn broertje heb volgens mij een acer, dit beest is al 8 jaren oud, mijn sony vaio houdt er na minder dan 4 jaar al bijna mee op..
Zoals ej begrijpt ben ik ook op zoek naar een nieuwe lap.. Die jij eerder linkte lijkt me een fijne rob.. Ervaringen mee ofzo?

Jajaja ...

Heb een tijdje in een pc-shop gewerkt. Die gebruikten toen ook enkel moederborden
enzo van Asus en MSI om in hun pc's te steken. Nooit problemen mee gehad en qua prestaties
altijd top. En zodoende koop ik nu dus ook enkel van dat merk nog hardware.

Terug
Naar boven